Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.12.2012 20:44
Itsellä on nyt tuo Dellorto, tänään otin alipainehanan pois käytöstä, hieman patentilla tosin. (bensahanan kierteille venytin vain kumiletkun, joka näyttäisi kyllä toimivan ihan hyvin, klemmarilla kireälle niin ei varmasti vuoda). Pitää käsikäyttönen hana löytää niin sitten on nuo kiinalaisten heikot puolet eliminoitu täysin. Imukaulan nippaan saisi kyllä helposti laitettua primer-pumpun (haaroittaa bensaletkusta primeriin ja primerpumppu pumppaamaan tavaraa suoraan imukaulaan) nyt kun se jäi turhaksi kun ei ole alipainehanaa. Mahtaa kylmäkäynnistys helpottua, toisaalta melko helposti tuo on nyt -10 pakkasilla vielä tuon Dellorton kanssa lähtenyt.
Vakiokaasarin kanssa sain omaa mopoa sahata +5c kelissä jo jonkun verran ennen kuin käynnistyi, vaihdoin dellorton tilalle ja laakista käyntiin. On niissä vaan kumma ero, enpä ole ajatellut enää alkuperästä kaasaria pistää takaisin. Jos siitä jotain hyvää pitää keksiä niin hieman pienempi bensankulutus siinä on verrattuna Dellortoon, mutta ennemmin minä sen toimintavarmuuden otan kuin säästäisin puoli litraa sataselle bensalaskussa.
1.12.2012 22:06
Pitikös sun muokata kaasuvaijerii lainkaa ku asensit dellun? :3
1.12.2012 23:08
Pitää, dellortossa kaasuvaijeri tulee kiinni suoraan luistiin kun vakiossa se tulee kaasarin ulkopuolelle. Itsellä oli alunperin vakiosta modattu, pätkäsee sen metalliosan lopusta pois ja kuorii vaijerinkuorta sopivasti, sitten vaan vaijerinipan kera kiinni luistiin niin pelaa hienosti. Jos et halua sitä alkuperästä pilata, niin osta kaupasta parilla eurolla polkupyörän jarruvaijeri ja ruuvattava vaijerinippa, niillä saa sen värkättyä hienosti.
Nyt on itsellä ihan tarvike kaasukahva ja polkupyörän jarruvaijerista modattu kaasuvaijeri, vaatii vähän tietenkin asennustaitoa ja päättelyä että miten sen saa järkevästi laitettua ja tuettua niin ettei se mene mistään kohti mutkalle ja ala rispaantua.
4.12.2012 18:03
Ny on Dellu pöydäl. Niin tarviiko kaasuvaijerille sen eteen tehdä jotain että sehän menee vakiossa vaakasuuntaan ja dellussa pystyyn? Mitkä on noi kaks alaspäin osottavaa nippaa luistiputkessa?
4.12.2012 18:31
Ei se vaijeri tiedä/välitä/valita missä asennossa se on. Kunhan saat luistiin kiinni ja sopivan pituseks. Olet myös selvästi löytänyt ylivuotonipat.
4.12.2012 18:34
Eipä sitten muuta ku imukaulaostoksille. Mää sitä vaan aattelin että jos se vaijeri menee pahaan kulmaan ja vaurioituu ajan myötä.
E: Minkä kokosta suutinta suosittelisitte kun pakkasta ja Piperi?
4.12.2012 20:29
Olenkos mää nyt ymmärtäny oikein että tuo vakioimukaula menee sen kaasarin putken päälle ja siinä on sisähalkaisija 28mm? Dellussa on nääs 29mm ulkohalkaisija että eikös se menis ihan heittämällä kiinni kun vähän venuttaa imukaulaa päälle?
4.12.2012 22:53
24mm on vakioimukaulan sisäputken halkaisija, mankin imukaulalla ja lisää imukaulan tiivisteitä niin saa kaikista helpoiten, ilman lisätiivisteitä kaasari ottaa kiinni nokkaketjun kiristäjään. Vaijerin joudut soveltaan ite mutta ei se nyt mitenkään vaikeeta pitäs olla jos on yhtään taitoa käsissään. Ja dellortossa on ihan erilainen kiinnitys kuin vakiokaasarissa (ainakin PHBG), tarvii jonkunnäkösen väliholkin siihen.
Ja sulla on siis Dellorto PHBG 16? Mulla on tällä hetkellä suuttimet pää 80, ryyppy 65 ja tyhjäkäynti 40 ja hyvin pelaa, -26c pakkasessa lähti kahella potkulla käymään. Ja vaahtomuoviputsarin kera eli samat suuttimet todennäköisesti käy hyvin myös piperille. Ja neula on ylimmässä asennossaan, säädöt tuntuu olevan suht hyvät, tyhjäkäynnin saa pistää melko isolle että ei sammu.
Ja suosittelen myöskin ohittamaan sen paskan alipainehanan (jos sulla semmonen on) ja ostaa vaikka
tämmösen yleismallin bensahanan bensaletkuun (katkasee jostain sopivasta kohti ja lyö tuon siihen väliin). Itellä ainakin vaikutti ratkaisevasti kylmäkäynnistykseen, reilusti helpommin lähtee kylmänä käyntiin ilman alipainehanaa.
4.12.2012 23:33
Pieneltä kuulostaa tuo ryyppysuutin, sparewheeliltäpä niitä saa hyvin lisää tilattua helposti että saatavuus ei oo ongelma.
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=133Tosta kun tilaat niitä levyjä niin saat vähän halvemmalla, mankin imukauloissa on sama pulttijako kun GY6 niin menee suoraan mankin imukaulat, ongelma on vaan se että ne taittuu jonkun verran vasemmalle jolloin tarvii noita imukaulan tiivisteitä ettei ota nokkaketjun kiristimeen.
5.12.2012 0:13
Noita "levyjä" enneki veistetty ite muovista ja hyviä tullu.
5.12.2012 6:47
Munkin pitäis vaihtaa shoguniin kaasari...
5.12.2012 14:17
Kerronpa sitten miten menee ni opit mun virheistä jos niitä sattuu
5.12.2012 14:49
heh
itsekkin ajattelin ajelella shogunil talvella, mut katteet on ongelma kun jos kaatuu... täytyy vaan varovaisesti sit ajaa. itse en voi noin vaan vaihtaa kaasaria kun en tahdo sen rikkoutuvan ja raha on arvokasta
5.12.2012 17:42
Ei ne kiinankatteet kestä muutenkaan mitään. Ei näitä kannata siinä toivossa ostaa että näistä jotain myydessä saisi takaisin vaikka miten hyvin pitäisi.
Ja et sinä mitään saa hajotettua kaasaria vaihtaessa, siihen saa kyllä oikeasti jo olla melkosen tunari...