Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Jännitteensäädin menee rikki.

17.10.2010 21:27

Mikähän mahtaa olla, kun on tommonen sopivasti viritetty aerox jossa on mhr high-end sun muuta kiinni---) ei toimi kuin hetken aikaa kun jännitteensäädin (sijaitsee siinä virtalukon alla) menee rikki ja kipinä häviää.?

2 säädintä mennyt jo rikki, eli aina, kun pistää uuden säätimen toimii jonkun aikaa ja menee rikki eikä sen jälkeen anna kipinää? johot oon tarkastanu että on kunnossa. Voiko olla että tankoon menevien johtojen pitäsi olla kiinni (mm. pitkien,lyhyiden valojen, töötin ja startin johtojen?) ja akun?

Kertokaas missä vika, pikaisia vastauksia, kiitos!!!

19.10.2010 7:30

Siellä on oikosulku jossakin. Sen pitäs toimia normaalisti vaikkei ois ees jänniteensäädintä kiinni. Mopo käynistyy yms toimii siis ilman valojakin yms. Jännitteensäädintä tarvitsee vain mopon valot, töötti, vilkut yms

31.10.2010 11:48

Voiko cdi-sytyksestä joku hajota liian suurista kierroksista johtuen? Ja voiko joku cdi-sytyksessä olla vialla vaikka kipinä tuleekin, eli tulisi väärään aikaan?

5.11.2010 19:08

Mitkä johdot kuuluisivat yhteen?

Vanhassa cdi-boksissa on: oranssi, musta, mustavalkoinen, mustapunainen ja valkopunaiset johdot.

Uudessa taas: oranssi,musta, mustavalkoinen, vihreä ja punainen.

Ilmeisesti siis oranssi->oranssi, musta->musta, mustavalkoinen-> mustavalkoinen, mutta miten sitten nämä mustapunainen, valkopunainen sekä vihreä ja punainen?

Nopeita apuja kiitos.

pätkii pätkii

8.11.2010 19:57

Skootteri leone rx6 eli sama ku keeway hurricane.
Eli vika on sellainen että kesällä huomasin sytytyksen pätkivän, nykii ja sammuu eikä lähde käyntiin vastakun seuraavana päivänä tai joskus tuurilla parinki tunninpäästä ihan normaalisti ja pystyy ajamaan välillä lyhyiä ja pitkiä matkoja..
Vaihdettu tulppa kaks kertaa, CDI, puola, tulpan hattu ja sama pätkiminen jatkui vaan ja kilometrejä mittarii alko kertyä taluttamisesta. Sitten nyt huomasin kun kelit alko kylmenemään ei enää vikoja ilmennyt.. sitte kelit taas lämpeni ja sama homma alko sitte seurasin lämpömittaria ja aina kun lämpötila lähenteli 15+ tai enemmän ei ollut asiaa pitkälle matkalle. Nyt kun lämpötilat on ollut lähellä 0 ei oo ollu mitää vikaa toimii ku unelma. Tämä vika on ollut alkuperäinen eli susi jo meille tullessaan. Sama homma on jatkunut kaksi kesää. Eli nyt tarvis jeesiä että vois korjata talvenaikana!

11.11.2010 9:40

Eli onko pelkillä tehari vireillä mitään seksuaalista merkitystä jos laittaa yhtä tai kahta lämpöarvoa kylmemmän tulpan? Tai onko mitään merkítysta jos laittaa semmosen erikois iridium tulpan?

11.11.2010 16:18

Olisiko tästä vielä mitään hyötyä näillä vireillä? http://sparewheel.net/p/p_info/i/5480

Tecnigas RS
Malossi multivar
17,5mm dellorto
malossi hiilikuituläpät
+50vp ja kytkinjouset +malossi torsion controll
pakoaukkoa hiukan korotettu ja levennetty, lisäksi huuhteluita hiukan työstetty.

Cepossa vikaa

15.11.2010 17:17

Juu tosiaan tossa yks päivä mopo rupesi ensin siinä 10700 rpm kohalla pätkii sillai että ihan kun oisi ottanu rajotin vastaa, sitte se katos hetkeks ja sitte alko uudestaa ja sammu eikä lähteny käyntii. Tulpan vaihtoa on kokeiltu ja kipinää ei saa millään tulpalla. Toivottavasti jollain on kokemusta samanlaisesta viasta. Ja kyseessähän on siis Cpi 50 sm pro 2010.

-Kiitos

19.11.2010 20:45

Mitäs luulette olevan vikana kun tulppa saa kyllä kipinää mutta silti ei suostu mopo käynnistymään.

Ja tosiaan skootteri on Aprilia SR -98

26.11.2010 11:09

Osaiskohan joku sanoa mikä mun aeroxissa on vikana kun välillä lähtee eka polkasulla käyntiin, pysyy käynnissä n. 2-5 sec ja sammuu ja sitten saa polkia 10-15 min ennen kun lähtee käyntiin. Ja vaikka olisi ollut yön tallissa niin siltikin joutuu polkemaan ainakin 10 min ennen kun lähtee käyntiin. Missä vika?? Mopo on täysin vakio ja vakio tulppa paikoillaan, eli BR8HS

26.11.2010 15:41

Vaiha tulppa ja putsaa ilmanputsari

27.11.2010 0:51

Uusi tulppa pitäs ostaa ja nykynen tulppa kai Ngk CR8EB, mutta ohjekirjassa ja täälläkin suositellaan Ngk CPR8E tulppaa.Kumman ostan? :)

27.11.2010 19:26

Se on varmaan sama tulppa, mutta jos ei oo ja tuo nykynen on toiminu hyvin niin osta se? :)

28.11.2010 15:34

temeee. kirjoitti:Vaiha tulppa ja putsaa ilmanputsari


Ilmanputsari putsattu, tulppa vaihdettu, ei toimi edelleenkään :s

28.11.2010 16:53

Kokeileppa putsata kaasari perusteellisesti, kumma jos sen jälkeenkään ei toimi. Ainiin ja katso myös bensa hana että onko se tukossa