Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

22.11.2009 15:02

Naked kirjoitti:Äläkä mee mitään normaali aluslevyä laittamaan sinne. Ostat suosiolla vaikka uuden rikan, maksaa noin 5-10e maahantuojalla. Jos sulla on vakio rullat niin ne on 5.4gr


Vakio putki on, mutta entinen omistaja ottanut hukka putken pois.

Ja eilen kiristin kaasarin imukaulann kun oli löysällä, ja säädin seos ruuvia puoli kierrosta kiinni päin ja laitoin prikan putkeen niin ei mennyt kuin 40-45 mutta piti kiihdyttää pari sataa metriä ennen kuin sai sen 40.. eli saako liikaa pensaa nyt kun imukaula on kunnolla kiinni ja olen säätänyt seos ruuvia kiinnipäin?

22.11.2009 19:28

_el0_ kirjoitti:
Naked kirjoitti:Äläkä mee mitään normaali aluslevyä laittamaan sinne. Ostat suosiolla vaikka uuden rikan, maksaa noin 5-10e maahantuojalla. Jos sulla on vakio rullat niin ne on 5.4gr


Vakio putki on, mutta entinen omistaja ottanut hukka putken pois.

Ja eilen kiristin kaasarin imukaulann kun oli löysällä, ja säädin seos ruuvia puoli kierrosta kiinni päin ja laitoin prikan putkeen niin ei mennyt kuin 40-45 mutta piti kiihdyttää pari sataa metriä ennen kuin sai sen 40.. eli saako liikaa pensaa nyt kun imukaula on kunnolla kiinni ja olen säätänyt seos ruuvia kiinnipäin?

Tuohan on variaattorista/kytkimestä kiinni, mikä vastapaine-jousi ja kytkinjouset? Rullat voi olla myös kuluneet, samoin remmi.

22.11.2009 21:16

Naked kirjoitti:Tuohan on variaattorista/kytkimestä kiinni, mikä vastapaine-jousi ja kytkinjouset? Rullat voi olla myös kuluneet, samoin remmi.


Niin mutta ilman prikkaa kiihtyy ja kulkee ihan hyvin, mittariin sen 75.

24.11.2009 9:38

_el0_ kirjoitti:Niin mutta ilman prikkaa kiihtyy ja kulkee ihan hyvin, mittariin sen 75.

Saa liikaa bensaa ku sulla on nyt se prikka siellä.

26.11.2009 17:36

Eli riittääkö seos ruuvin säätäminen??

20.12.2009 0:23

Rusina_93 kirjoitti:Saa liikaa bensaa ku sulla on nyt se prikka siellä.


Voi äiti -.- prikan paikallaan oleminen/poisoleminen ei vaikuta millään seksuaalisella tavalla pensan saantiin niinkuin esim tehoputki. Se vain ikäänkuin leikkaa sun välit pois. Kiihtyy samalla tavalla kuin ennenkin muta välit loppuu kuin seinään ku prikka on paikallaan. Kuuntele vaikka, koneen kierrokset alkaa yhtäkkiå nousemaan ja kone alkaa huutamaan, kun rikka ottaa vastaan.

20.12.2009 17:45

Editoitu viestejä poistamalla tarpeettomia lainauksia. Älkää käyttäkö quotea jos ette osaa poimia vain oleellisia osia tekstistä.

20.12.2009 23:50

Kymzon holkkikurin poisto on selvää mutta mitenkäs tää cdikuri poistetaan/ohitetaan?
Kymzo Agility -06

6.1.2010 19:55

KaNaTTu kirjoitti:
Rusina_93 kirjoitti:Saa liikaa bensaa ku sulla on nyt se prikka siellä putkessa.


Voi äiti -.- prikan paikallaan oleminen/poisoleminen, se vain ikäänkuin leikkaa sun välit pois. Kiihtyy samalla tavalla kuin ennenkin muta välit loppuu kuin seinään ku prikka on paikallaan. Kuuntele vaikka, koneen kierrokset alkaa yhtäkkiå nousemaan ja kone alkaa huutamaan, kun rikka ottaa vastaan.


Toinen puhuu variaattorin rajoittimesta, ja toinen putken kuristus prikasta.

Jos sulla nyt se prikka on putkessa niin sinun pitää pienentää suutinta ja laittaa vakio rullat ja jouset variaattoriin.

Bella 50 retroskootterin kuristukset

28.1.2010 22:58

Löytyiskö täältä ketään, joka osaisi antaa varmaa tietoa että miten kyseinen skootteri on kuristettu ja kuinka lujaa sen saa kulkemaan kun poistaa kuristukset. Netistä kyllä ohjeita löytyy paljonkin, mutta kaikki järjestään on hollannin kielellä, joten niistä ei ole oikein apua tällä kielitaidolla. Kiitos vastauksistanne etukäteen!:)

30.1.2010 1:39

Kuristuksen selvinnee helpoiten niin, että teet hieman tutkimustyötä ja otat pakoputken pois, katsot näkyykö siinä suulla mitään holkkia, ota vaikka kuvia siitä koko putkesta ja laita nähtäville niin saadaan pähkäillä mitä kuristuksia siinä voisi olla.
Sama juttu variaattorin osalta, avaa variaattorinkoppa ja tutkaile mitä kuristuksia siellä on. Ota taas kuvia. Kun selviää mitä kuristuksia siinä mahdollisesti on niin on helppo antaa ohjeita miten niiden poisto suoritetaan. Ja jos mahdollista niin kerro onko se kaksi- vai nelitahtinen, ja jos jostain löytäisit mikä on moottorintyyppi, koska jossain toisessa mopossa voi olla sama moottori ;)

30.1.2010 14:17

Kiitos vastauksestasi:) Jäi tuossa viestissä mainitsematta että skootteri on siis vielä kaupassa, joten tuo tutkiskelu ei oikein onnistu. Tiedän kyllä yleisimmät rajoittimet ja miten ne poistetaan kun joskus muutama vuosi sitte mulla oli Aerox josta otin kaikki pois. Nyt kun ikää on tullu jo vähä enempi, niin tuntuis et tollane retropeli olis enempi mun juttu, mut sen takia kyselen noista rajoittimista, että ei huvita tuollaista hankkia jos sitä ei saa kulkemaan yli viiden kympin hankkimatta isompaa sylinteriä yms..:) Nelitahti siis kyseessä ja Wandan valmistama. Tarkempaa tietoa en oo moottorista löytäny..:/

30.1.2010 21:43

Mitäs kureja mahtaa löytyä CPI Popcornista ja rullat minkä painoset?
Sitä vaan, että pitäs hommailla noi kurit, että saa kilpiin rojektin jälkee.

30.1.2010 22:39

Putkessa on holkki, variaattorissa prikka. Rullat muistaakseni 6.5grammaa vakiona.

1.3.2010 18:21

morjes vaan kaikki CPI, Keeway jannut. Monen vuoden jälkeen taas täällä kyselemässä. Omistin keeway Focuksen ja siihen tuli tehtyä muutoksia.
Auttakaas vanhaa miestä kun ei muistu mieleen... Kun laitetaan multivari, vaihdetaan kytkin jousi, rikka pois ja tehoputki tilalle niin minkä kokoinen suutin piti laittaa?
Kiitoksia vaan etukäteen. Saan paiskata YV:tä tai laittaa tänne