Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

22.5.2010 19:18

Scaleo1 kirjoitti:Joop. Ei perse ku olin jo iha innoissaan, kun magneetto lähti ilman ulosvetäjää jälleen kerran irti, availin lohkon kiinityspulttei niin yks niistä sitten meni pyöreeks. Pitää yrittää varmaan lukkopiheil saaha irti ja jos ei niil lähe niin poraan kannan pois. Pakastimessakin on jo kampiakseli odottamassa asennusta. Hyvällä tuurilla saa alakerran nippuun jo huomenna. Mites muuten, kun purin magneeton puolta, niin sen alla oli öljypumpun muovinen ratas, joka oli punaisen vaseliinimaisen aineen peitossa. Mitä tonne öljypumpun "lokeroon" pitäs kasatessa laittaa, vaseliiniä?


Ainii ja vielä, että voiko stefan työntää niin lähelle laakeria, kun vaa kattoo, ettei peitä laakerin voiteluaukkoa?


Ite oon normi vaseliinia laittanut. Jotain siihen kannattaa laittaa, jottei muoviratas hajoa.

Stefat niin syvälle lohkoihin kuin vaan menee, ei pitäis peittää mitään.

25.5.2010 16:42

Kannattaiskohan vaihtaa gileraan uus kampura, kun nykysellä on ajettu kohta 21tkm ja siitä melki puolet 70cc malossilla? Mitään lämpöjälkee/klappia alaneulalaakerissa ei ole. Ja nyt on kaiken lisäks tulossa vähä rankempi pytty (motoforce racing 70cc).. Uuteen kampuraan tulee rahaa aikasintaan heinäkuussa, ja luulen että uskallan tolla motolla vähän aikaa pörräillä :roll:

25.5.2010 19:08

Juppe- kirjoitti:Kannattaiskohan vaihtaa gileraan uus kampura, kun nykysellä on ajettu kohta 21tkm ja siitä melki puolet 70cc malossilla? Mitään lämpöjälkee/klappia alaneulalaakerissa ei ole. Ja nyt on kaiken lisäks tulossa vähä rankempi pytty (motoforce racing 70cc).. Uuteen kampuraan tulee rahaa aikasintaan heinäkuussa, ja luulen että uskallan tolla motolla vähän aikaa pörräillä :roll:

No kannattaa vaihtaa kun kerran kireempää pyttyäkin olet hommaamassa.

26.5.2010 0:43

kellää tietoa missä vois vaihdattaa kampuraan uuden kiertokangen? näissä "kotioloissa" tuskin mahdollista saada täydellisesti kasaan ja tasapainoon..

26.5.2010 8:15

Alec__ kirjoitti:kellää tietoa missä vois vaihdattaa kampuraan uuden kiertokangen? näissä "kotioloissa" tuskin mahdollista saada täydellisesti kasaan ja tasapainoon..


Moposportti ilmeisesti vaihta näitä ja tasapainottaa.

27.5.2010 0:47

jonik1 kirjoitti:
Scaleo1 kirjoitti:Joop. Ei perse ku olin jo iha innoissaan, kun magneetto lähti ilman ulosvetäjää jälleen kerran irti, availin lohkon kiinityspulttei niin yks niistä sitten meni pyöreeks. Pitää yrittää varmaan lukkopiheil saaha irti ja jos ei niil lähe niin poraan kannan pois. Pakastimessakin on jo kampiakseli odottamassa asennusta. Hyvällä tuurilla saa alakerran nippuun jo huomenna. Mites muuten, kun purin magneeton puolta, niin sen alla oli öljypumpun muovinen ratas, joka oli punaisen vaseliinimaisen aineen peitossa. Mitä tonne öljypumpun "lokeroon" pitäs kasatessa laittaa, vaseliiniä?


Ainii ja vielä, että voiko stefan työntää niin lähelle laakeria, kun vaa kattoo, ettei peitä laakerin voiteluaukkoa?


Ite oon normi vaseliinia laittanut. Jotain siihen kannattaa laittaa, jottei muoviratas hajoa.

Stefat niin syvälle lohkoihin kuin vaan menee, ei pitäis peittää mitään.


Piaggiossa ainakin voi työntää liian syvälle et tukkii voitelureijät... Minarellista en muista nyt.

27.5.2010 1:01

Nimetön kirjoitti:
Piaggiossa ainakin voi työntää liian syvälle et tukkii voitelureijät... Minarellista en muista nyt.

Näin ilmeisesti myös pystyminarellissa(/vaaka?). Ite naputtelin sillee, että oli vähä sitä stefan sokan uraa eellä ja katoin vielä voiteluaukosta, ettei ole sen edessä.

4.6.2010 8:16

Kuva
-Mikä tämä härveli on tässä (variaattorin puolella pystyminarellissa) ja estääkö se jotenkin kammen ulospääsyä?
Kiitoksia etukäteen jo vastauksista :)

4.6.2010 14:14

Tarkoitatko stefaa vai mitä (?). Ei se ole millään siinä kiinni, eli lähtee sillä kuuluisalla "10kilon hienosäätö lekalla". Suosittelen lämmittämään nii helpottaa hommaa huomattavasti...

Jooh

4.6.2010 19:40

Juu, tyhmänä en tajunnut että stefahan se siinä :D mutta nyt onpi irti jo :) ja kyllä voimaa vaati :D kiitos kuitenkin :)

12.6.2010 20:18

Onnistuuko vaaka minarelli koneessa vaihtaa variaatorin puolelta stefa, ilman että aukasee konetta? Ja miten kattoa oikea syvyys sille stefalle?

12.6.2010 21:00

uskoisin että onnistuu. Katso sinne millaisessa välissä stefa on. Sit kynit sen pois puukolla tai vastaavalla ja naputtelet uuden läpeensä samaan syvyyteen misssä vanha oli.

13.6.2010 0:30

StileZ kirjoitti:Onnistuuko vaaka minarelli koneessa vaihtaa variaatorin puolelta stefa, ilman että aukasee konetta? Ja miten kattoa oikea syvyys sille stefalle?

Voi olla hieman haasteellista. Noissa minarelleissä se varinpuolen stefa on aika syvällä ja sieltä voi olla hankala sitä saada irti, kun on kaiken lisäksi aika tiukassa...

13.6.2010 3:13

Mikähän mahtaa olla oikea asennus syvyys stefalle? Nyt näyttää ihan pikkusen vuotavan vaikka uus stefa.

14.6.2010 0:29

voi vuotaa jos ei ole ihan suorassa? kato tuota ylhäällä olevaa kuvaa. Siinä sopivasti lohkon sisällä pitäis olla :)