Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.7.2005 15:23

sasu_ kirjoitti:onko gianelli G.O. putki paljoakin parempi kuin vakio, mistä on otettu hukkis pois, ja mallihan on mbk booster

voi verrata kurittomaan noku putkeen..

20.7.2005 21:15

karvan0ppa kirjoitti:paljos on kuulotuntumalla kierroksia kunnes alkaa pätkimään?


No saman verran mitä muut skootterit ottaa tommosis vauhdeis, enpä osaa sanoa kuulotuntumalta ööö ehkä joku 6000-7000rpm...

20.7.2005 21:44

Meinaan heittää sen prikan nyt Rallystani pois avaimenperää koristamaan, joten onkos kellään hajuakaan että paljon tulee vauhtia ja pitäisikö samalla vaihtaa rullat tai jotain? Ja jos pitää, niin lisätieto olisi tarpeen (rullien paino ym).

20.7.2005 21:45

ei tarvi vaihdella tai lisäillä mitään, senkuns heität prikan huitsiin sieltä

20.7.2005 22:58

jaajaa. Vilkaisin nyt sitten sen variaattorin sisäosaa ja nyppiessäni ulos niitä 12 ruuvia sain peukaloon haaven kun iskeytyi johonkin.

Jotenka, asiaan.

http://img.photobucket.com/albums/v492/ ... utteri.jpg
Tästä kuvasta sellainen kysymys, että lähteeköhän tuo muilla työkaluilla kuin sillä pulttipyssyllä? Jos ei, niin senkus huoltoasemalle. Kiirettä tällä ei tosin ole.

http://img.photobucket.com/albums/v492/ ... ipahvi.jpg
Variaattorin kannen ja sen toisen osan välissä oli tällainen pahvi. Onko siitä oikeasti hyötyä vai voiko viedä takansytykkeiksi kaverille? Heitin sen skootterin takatilaan kun ei tahtonut kantta kiinnittäessä suostua yhteistyöhön.

http://img.photobucket.com/albums/v492/ ... hylsyt.jpg
Löytyi kaksi hylsyä. Olivat pidempien mutterijuttujen kohdilla (mutterijutskat meni niistä läpi). Onko niistäkään oikein hyötyä? Haittasivat nekin sen verran kannen asettelua paikoilleen että takatilaan viskasin nekin tilapäisesti.

Siltä varalta että putkelle pitää tehdä jotain, otin siitäkin pari kuvaa.

http://img.photobucket.com/albums/v492/ ... npilli.jpg
Vasemmalle menevä paksumpi putkenpätkä päättyy pakoputkeen. Sen toinen pää katoaa skopen sisään. Mutta onko kuvassa näkyvällä (oikealla) pikkupätkällä merkitystä vai onko se kuristin? (kuten näette, olen oikea asiantuntija)

http://img.photobucket.com/albums/v492/ ... alaosa.jpg
Sama asia eri perspektiivistä. Se kaareva iso pätkä on vissiin se pääputki, "sivuputkista" vasempi päättyy skopen alaosaan. Unohdin katsoa, mihin se oikeanpuolimmainen päättyy eikä oikein innosta mennä tuohon säähän vain sen takia.

20.7.2005 23:56

Tikkiz kirjoitti:1.
http://img.photobucket.com/albums/v492/ ... utteri.jpg
Tästä kuvasta sellainen kysymys, että lähteeköhän tuo muilla työkaluilla kuin sillä pulttipyssyllä? Jos ei, niin senkus huoltoasemalle. Kiirettä tällä ei tosin ole.

2.
http://img.photobucket.com/albums/v492/ ... ipahvi.jpg
Variaattorin kannen ja sen toisen osan välissä oli tällainen pahvi. Onko siitä oikeasti hyötyä vai voiko viedä takansytykkeiksi kaverille? Heitin sen skootterin takatilaan kun ei tahtonut kantta kiinnittäessä suostua yhteistyöhön.

3.
http://img.photobucket.com/albums/v492/ ... hylsyt.jpg
Löytyi kaksi hylsyä. Olivat pidempien mutterijuttujen kohdilla (mutterijutskat meni niistä läpi). Onko niistäkään oikein hyötyä? Haittasivat nekin sen verran kannen asettelua paikoilleen että takatilaan viskasin nekin tilapäisesti.



1.
Mutterin irrottamiseen on monta muuta keinoa kans, kuin pulttipyssyn käyttö. Itse käytän aina öljynsuodatinavainta, mitä myyvät varmaan kaikki autoalan liikkeet. Tällä otan kiinni tuuletinlautasesta, missä on noita ripoja. Itse laitan avaimen pään kytkinkellon alle, joka estää tätä liikkumasta. Kaverin kanssa toki homma saattaa onnistua helpommin, kun toinen pidättää avainta ja toinen aukaisee mutterin.
Toinen keino on laittaa sylinteriin vaikkapa kengännarua joka estää mäntää liikkumasta ja väännät mutterin auki.(joku joka tietää niin saa kertoa tästä enemmän)
On myös erinäisiä keinoja teljetä vari esim. meisseli, mikä ei ole kovinkaan suositeltavaa.

2. Tuo "pahvi" on variaattorinkopan tiiviste, mikä kannattaa laittaa kopan ja lohkon väliin. Tämä estää veden ynm. lian pääsyn variaattoriin.

3.
Noista ei ole oikeastaan sen suurempaa hyötyä paitsi, kun laitat koppaa paikoilleen. Kuitenki ne kannattaa laittaa takaisin, jos mahdollista.

pillikuri

21.7.2005 1:04

missä päin putkea sijaitsee kymco super 9:in pillikuri??

Re: pillikuri

21.7.2005 7:41

puranen kirjoitti:missä päin putkea sijaitsee kymco super 9:in pillikuri??
pakoputken alukupäässä (alkukäyrä)

21.7.2005 9:58

1.
Mutterin irrottamiseen on monta muuta keinoa kans, kuin pulttipyssyn käyttö. Itse käytän aina öljynsuodatinavainta, mitä myyvät varmaan kaikki autoalan liikkeet. Tällä otan kiinni tuuletinlautasesta, missä on noita ripoja. Itse laitan avaimen pään kytkinkellon alle, joka estää tätä liikkumasta. Kaverin kanssa toki homma saattaa onnistua helpommin, kun toinen pidättää avainta ja toinen aukaisee mutterin.
Toinen keino on laittaa sylinteriin vaikkapa kengännarua joka estää mäntää liikkumasta ja väännät mutterin auki.(joku joka tietää niin saa kertoa tästä enemmän)
On myös erinäisiä keinoja teljetä vari esim. meisseli, mikä ei ole kovinkaan suositeltavaa.

2. Tuo "pahvi" on variaattorinkopan tiiviste, mikä kannattaa laittaa kopan ja lohkon väliin. Tämä estää veden ynm. lian pääsyn variaattoriin.

3.
Noista ei ole oikeastaan sen suurempaa hyötyä paitsi, kun laitat koppaa paikoilleen. Kuitenki ne kannattaa laittaa takaisin, jos mahdollista.


1. Taitaa olla niin että menen lainaamaan sitä pulttipyssyä huoltikselta ja vien sen huomenna takaisin. Täytyisi vielä jemmata jostain joku härveli jolla sen saa vielä takaisin paikoilleen (pyssyähän ei saanut käyttää?)
Ja sen verran olen piirrettyjä katsonut että tajuan, ettei meisselin runnominen väliin ole hyvä idea.

2. Juu-u, enköhän sitten laita sen takaisin kun seuraavan kerran aukaisen variaattorin...

3. ...mutta nämä jätän pois. Häiritsivät sen verran takaisinasettelua että meni hermot.

Kiitos vastauksista!

21.7.2005 10:02

Tikkiz kirjoitti:

Toinen keino on laittaa sylinteriin vaikkapa kengännarua joka estää mäntää liikkumasta ja väännät mutterin auki.(joku joka tietää niin saa kertoa tästä enemmän)


avaat variaattorinkopan, sitten otat sytytystulpan pois, laitat männän alakuolokohtaansa, ja laitat kengännarua sylinteriin, mutta et kokonaan, vaan että siihen jää n.5-10cm pala ulos kannesta. alat kierittämään etummaista variaattorin lautasta ja huomaat, että se on "jumissa" otat vaikka lenkkiavaimen ja avaat sen, yleensä jos variaattoria ei ole koskaan avattu, se on melko tiukassa.

21.7.2005 11:19

sasu` kirjoitti:
Tikkiz kirjoitti:

Toinen keino on laittaa sylinteriin vaikkapa kengännarua joka estää mäntää liikkumasta ja väännät mutterin auki.(joku joka tietää niin saa kertoa tästä enemmän)


avaat variaattorinkopan, sitten otat sytytystulpan pois, laitat männän alakuolokohtaansa, ja laitat kengännarua sylinteriin, mutta et kokonaan, vaan että siihen jää n.5-10cm pala ulos kannesta. alat kierittämään etummaista variaattorin lautasta ja huomaat, että se on "jumissa" otat vaikka lenkkiavaimen ja avaat sen, yleensä jos variaattoria ei ole koskaan avattu, se on melko tiukassa.
ei kannate työntää mitään narua sylinteriin koska kamu teki sillai ja sillä jäi sit niitä narupalasia jäi sinne pyttyyn jne..

21.7.2005 11:21

Honda SFX sport kirjoitti:
sasu` kirjoitti:
Tikkiz kirjoitti:

Toinen keino on laittaa sylinteriin vaikkapa kengännarua joka estää mäntää liikkumasta ja väännät mutterin auki.(joku joka tietää niin saa kertoa tästä enemmän)


avaat variaattorinkopan, sitten otat sytytystulpan pois, laitat männän alakuolokohtaansa, ja laitat kengännarua sylinteriin, mutta et kokonaan, vaan että siihen jää n.5-10cm pala ulos kannesta. alat kierittämään etummaista variaattorin lautasta ja huomaat, että se on "jumissa" otat vaikka lenkkiavaimen ja avaat sen, yleensä jos variaattoria ei ole koskaan avattu, se on melko tiukassa.
ei kannate työntää mitään narua sylinteriin koska kamu teki sillai ja sillä jäi sit niitä narupalasia jäi sinne pyttyyn jne..


niin, se ounaili ne jotenkin huuhteluihin :) mutta eihän me muut niin tehdä, eihän...

21.7.2005 11:28

On sytytystulppa ja muut niin pauksen monen lukon ja mutterin takana että jos nyt kuitenkin käyn vihdoin lainaamassa sen pulttipyssyn Shelliltä.

Saako sen takaisin sitten ihan jakoavaimella/pihdeillä vai tarvitseeko sitäkin varten lainata oma härpätin?

21.7.2005 11:30

Tikkiz kirjoitti:Saako sen takaisin sitten ihan jakoavaimella/pihdeillä vai tarvitseeko sitäkin varten lainata oma härpätin?


mitä tarkoitat, variaattorin etulatasta? yhtä vaikeeta se on laittaa kiinni ku ottaa ulos...

21.7.2005 11:32

sasu` kirjoitti:
Tikkiz kirjoitti:Saako sen takaisin sitten ihan jakoavaimella/pihdeillä vai tarvitseeko sitäkin varten lainata oma härpätin?


mitä tarkoitat, variaattorin etulatasta? yhtä vaikeeta se on laittaa kiinni ku ottaa ulos...


Sitä mutteria, joka isketään pyssyllä pois. Kuulin, että sitä ei saisi laittaa pulttipyssyllä takaisin, joten kelpaako siihen papukaijapihdit/jakoavain tms?