Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 16:09

MIkä olis paras vaihtoehto hyvälle high ens scooterin perustalle ku olis rahat kasassa uudelle projektille...

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 16:13

Piaggio tai minarelli. Ooksää ny ihan varma, että osaat säätää tuommosen tekniikan toimivaksi? :D Se tarviaa jonkin verran säätistaitoa.

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 16:39

Zoneri kirjoitti:Piaggio tai minarelli. Ooksää ny ihan varma, että osaat säätää tuommosen tekniikan toimivaksi? :D Se tarviaa jonkin verran säätistaitoa.

On minulla pari midrace mopoo alla ja ainahan sitä voi apuu pyytää eikä tässä mikään kiirekään ole...
Tekemällähän sitä oppii :P

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 17:13

Ite ottaisin myös Piaggion, jos ei piaggioo ni minarelli.

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 19:11

Piaggiosta saa tehokkaamman kuin Minarellista.

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 22:28

Mistäs se johtuu? En oo kuullukkaa. Ja omasta mielestä Piaggion motti on muutenki ehkäpä laadukkain, tai ainakin yks laadukkaimmista skootterien koneista.

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 22:32

Piaggion lohkojen virtaukset sekä kanavat on suunniteltu jo vakiona paremmin. Lisäksi viilausvaraa on enemmän, ja lohkoista saa hyvin ideaalit 2t moottorin toiminnalle. Piaggion lohko on alunperin suunniteltu 80cc sylinterille, mikä selittää eron.

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 22:42

Paljonko Piaggiossa sitte kampura kestää? Onko seki kestävä vai huonompi? Jostain muistan lukeneeni että kestäs Mid-Race viritki?

Re: Virityspaketin spekulointi

27.6.2012 22:52

Ei vakiokampiakseli ole mikään mahdottoman ikuinen, sillä kovia kierroksia se ei kestä pidempiaikaisesti. Jo yli 11 500 rpm kierrokset saattaa hajottaa kiertokangen alapään neulalaakerin, joten mistään mid-racen tason kampiakselista ei ole kyse. Sporttitasolle riittää erittäin hyvin, mutta heti korkeakierroksisen sylinterin kanssa kestävyys laskee dramaattisesti.

Re: Virityspaketin spekulointi

28.6.2012 13:32

Minarellissa tosiaa ihan liia vähä muokkausvaraa lohkoissa, tulee aika nopeesti läpi.

Re: Virityspaketin spekulointi

28.6.2012 14:26

Eipä tuo ole mikään ongelma. Metalliepoksi ei ole pettänyt kertaakaan, olen varmistukseksi laittanut vielä sikaflexia ulkopuolelle.

Re: Virityspaketin spekulointi

29.6.2012 21:33

.
Viimeksi muokannut murmeli speed päivämäärä 10.7.2012 10:53, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Virityspaketin spekulointi

29.6.2012 23:19

Luultavammin joku 70-80. Jousiks laita suosiolla Malossin punaset.

Re: Virityspaketin spekulointi

30.6.2012 1:35

Nii jos kytkin on 107mm, nii sinne menee punaset (kysyjän tapauksessa ei ole, koska hänellä on "kopiominarelli", jossa on yleensä 112mm-kytkin) Näistä tai näistä jäykimmät, vastaa 107mm-kytkimille tarkoitettuja punasia, eli ~50% jäykempiä.
Josko jo lopetettas yleistäminen niistä punasista kytkinjousista, tarkoitat niillä varmaan että ne ois ne +50%, (joo hyvät Replicalle kyllä). Tossa kuiteskin näkyy selvästi mihin ne ainoastaan menee. Toinen typerä luulo on, että +15% kytkinjouset ovat aina keltaisia ja +7% aina valkoisia, tuntuu et joka toinen luulee näin. Suosittelen lukemaan tämän.
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 30.6.2012 13:59, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityspaketin spekulointi

30.6.2012 2:32

Tarkoitus olis tällaiseen neste vaakaminarelliin pistää vähän tehoa... _Mieluiten_ kulkupuoli olis siellä verorajan alapuolella eli jossain 65, mutta kiihtyvyys saakin sitten olla ihan eri luokkaa :D

Onko mitään järkeä 70cc pannua alkaa miettimään? Mitä kaikkia osia kannattaisi hommata, että saavutetaan niin kova kiihtyvyys kuin mahdollista ja sitten tuo huippunopeus? Eipä ole tullut tällaista skobaa koskaan viriteltyä enempää kuin tyyliin kurin & rikan poistoa yms. joten kaikki neuvot ja ohjeet ovat enemmän kuin tarpeen :)