Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.8.2010 18:44

elikkä mulla on pösön speedfight 2, 02 ja semmosta vikaa löytyy että välillä ku poljen niin tulpalle tulee kipinää ja välillä ei tule, joten välillä mopon saa käyntiin mutta vain hetkellisesti ja sitten se sammuu. oon vaihtanu siihen jo tulpan, sytytys puolan ja ladannu akun täyteen mutta ei ole auttanu, voisiko joku kertoa mikä siinä saattaisi olla vikana?

28.8.2010 12:31

Joo elikkä mulla focuksessa ennen ollu tulppana aina BR9ES, nytte laitoin malossi sportin ja siihe piti olla lyhyemmät kierteet ettei se osunu mäntää, Ostin nyt sitte BR8HS, muuten toimii mutta se kiihtyy aika huonosti muun lämpöarvosella tulpalla ku 9, Näin teki myös aina vakiopytyllä. Nyt sitte yritin kattella jostain tulppaa BR9HS mutta eipä sattunu kyllä ainakaa sparelta silmää, elikkä mitäs tässä nyt sitte voi tehä?

E: nyt löytyki B9HS että pitääpä käyä semmone ostamassa.

2.9.2010 7:54

Maley kirjoitti:Joo elikkä mulla focuksessa ennen ollu tulppana aina BR9ES, nytte laitoin malossi sportin ja siihe piti olla lyhyemmät kierteet ettei se osunu mäntää, Ostin nyt sitte BR8HS, muuten toimii mutta se kiihtyy aika huonosti muun lämpöarvosella tulpalla ku 9, Näin teki myös aina vakiopytyllä. Nyt sitte yritin kattella jostain tulppaa BR9HS mutta eipä sattunu kyllä ainakaa sparelta silmää, elikkä mitäs tässä nyt sitte voi tehä?

E: nyt löytyki B9HS että pitääpä käyä semmone ostamassa.

Eikö keewayn vakio ollut BR7ES? Ite olen 70cc kanssa aina laittanut yhden asteen kylmenmmän ja omassa ex kiiwissä oli 68cc kamoilla BR8HS ja hyvin toimi. Nyt mbk:ssa ollut BR9HS, koska vakio BR8HS...

2.9.2010 19:47

Joo niihä se vakio ois 7 lämpöarvone, mutta mulla oli tuossa ostettaessa tuo br9es ja oon koittanu 8 ja 7 lämpöarvosilla mutta kiihtyny paljon huonommin niillä.

Ei kipinää

5.9.2010 19:42

Eli tällainen Peugeot Speedfight 2 AC 2009 (ei-ajonestomalli) lopetti kipinän annon. Oli ostettu AVK:sta ja meni jokunen päivä ennenkuin se yllättäen käynnistyi. Päivän mittaan kahdesti sillä tuli ajettua ja hyvin se toimi. Viikon oli seisonut varastossa mutta ei enää käynnistynytkään!

Olen testannut kipinänsaantia 2 eri tulpalla mutta on antanut kipinää HYVIN HARVOIN ja satunnaisesti.
CDI boksi on Dellorton 8-pinnainen.

Huomasin myös, että kun yritti runkoon maadoittaa tulppaa kipinäntestausmielessä niin se välillä oli ja välillä taas EI maadoitettu. Vedin sitten suoraan akun negatiiviselta navalta johdon rungolle ja nyt on ainakin maissa.

Missä mahtaa olla vika?

13.9.2010 12:55

Ratkaistu: CDI boksi oli polttanut diodin.

14.9.2010 10:24

PSF2 kirjoitti:Ratkaistu: CDI boksi oli polttanut diodin.

Miten se sen polttaa ja käynnistyminen voi johtua siitä että diodi palanut? siis kevarissa oli se vika että aína välillä käynnisty ja välil ei, tilasin uuden cdi:n ja sen jälkeen toimi kunnol. :D

24.9.2010 10:17

-Cermikäs- kirjoitti:
PSF2 kirjoitti:Ratkaistu: CDI boksi oli polttanut diodin.

Miten se sen polttaa ja käynnistyminen voi johtua siitä että diodi palanut? siis kevarissa oli se vika että aína välillä käynnisty ja välil ei, tilasin uuden cdi:n ja sen jälkeen toimi kunnol. :D


Jos ei ole tulppa maadoitettu ja koitat käynnistää ottaa CDI virtapiikin itseensä (puolalta) ja polttaa juurikin tuon diodin koska kyseessä on usean tuhannen voltin jännitepiikki. Uusi olisi maksanut 60-80 €

29.9.2010 19:33

Jos ei ole tulppa maadoitettu ja koitat käynnistää ottaa CDI virtapiikin itseensä (puolalta) ja polttaa juurikin tuon diodin koska kyseessä on usean tuhannen voltin jännitepiikki. Uusi olisi maksanut 60-80 €


Jos tuo diodi on palanut, niin voiko olla niin, että mopo lähtee pitkän käynnistelyn jälkeen käyntiin mutta matkan aikana pätkii satunnaisesti?

Sillä minulla käy juurikin näin. Eli joskus lähtee helposti käyntiin, mutta pätkii ajaessa, ja joskus ei taas pätki ajossa. Varsinkin liikkeelle lähdössä on vaikeuksia...
Huollossa sanoi kesällä, että pitäisi uusia nuo cdi:lle menevät johdot, mutta ei haitannut kesällä vaan vasta nyt on tulut ongelmia. Lähtee kyllä käyntiin jos liikuttelee kädellä niitä johtoja... Joskus kun on pätkinyt pahasti, niin myös putki on pamahdellut (viittaa siis juurikin sytytykseen, eikä kaasarissa olevaan roskaan)...

Ja vielä olisi sellainen kysymys, että mistä saisin ostettua ne cdi:lle menevät johdot, kun skootteri on Piaggio NRG Power dt vm. 08 ducatin sytytyksellä. Tuleeko ne uuden cdi:n mukana? :)

4.10.2010 16:40

Missä vika kun potkii takaisin kun polkasee? Mopona Speedfight 2. Kokeiltu toisella tulpalla, cdillä ja puolalla.

8.10.2010 22:58

Juu kysysin et näkeekö tulpan väristä jos seos käy hieman laihalla?

aattelin vaa jos näkis siit jotenki helposti et käykö laihal vai ei. ja minkä värisii sit mikäki tarkottaa jos pystyy tarkastaa?

9.10.2010 17:31

Nassek kirjoitti:Juu kysysin et näkeekö tulpan väristä jos seos käy hieman laihalla?

aattelin vaa jos näkis siit jotenki helposti et käykö laihal vai ei. ja minkä värisii sit mikäki tarkottaa jos pystyy tarkastaa?

Ite teen sellai et lämmitän koneen, 3km tuppi nuri ja sammutan täydellä kaasulla. Sit tulppa irti. Jos on kahvinruskee, ni hyvä. Joku saa linkata sen taulukon, ite en muista sivuu.

9.10.2010 19:44

tämänkö?

9.10.2010 21:43

Ostin tossa typhoonin jonkun aikaa sitten. Tunen entisen omistajan ja mopon historian hyvin. Mopossa on 70cc sportti kamat ja tulppana oli B6ES, vaikka vakiokin on B9ES. Entisellä omistajalla toiminut aina tuo tuolla tulpalla.

Mopo kumminkin vie todella paljon bensaa. Viime viikolla meni 30e pelkkään bensaan, vaikken edes ajanut paljoa. Lisäksi kulkupuoli tuntuu huonolta.

Eilen ajoin kaasu pohjassa, niin sytytys alkoi pätkimään. Tulpanhattu oli löystynyt ja vaihdoin sen paremmin kiinni pysyvään malliin.

Tänään ajoin niin yhtääkkiä mopo alkoi pätkimään. Päkintä vain pahentui, mutta pääsin kotiin. Kotona vaihdoin tulpan BR7ES, joka sattumalta löytyi varastosta. Pätkintä loppui, mutta 10km ajon jälkeen se taas alkoi.

Miten ne tulpat hajoilee nyt noin, jos yli vuoden toiminut hyvin?

Vireinä 70cc, vakioputki, 17,5mm lortto, piperi ja 94 suutin...

Eli miten ilmenee, jos tulppa on liian kuuma?

10.10.2010 11:14

Scaleo1 kirjoitti:Ostin tossa typhoonin jonkun aikaa sitten. Tunen entisen omistajan ja mopon historian hyvin. Mopossa on 70cc sportti kamat ja tulppana oli B6ES, vaikka vakiokin on B9ES. Entisellä omistajalla toiminut aina tuo tuolla tulpalla.

Mopo kumminkin vie todella paljon bensaa. Viime viikolla meni 30e pelkkään bensaan, vaikken edes ajanut paljoa. Lisäksi kulkupuoli tuntuu huonolta.

Eilen ajoin kaasu pohjassa, niin sytytys alkoi pätkimään. Tulpanhattu oli löystynyt ja vaihdoin sen paremmin kiinni pysyvään malliin.

Tänään ajoin niin yhtääkkiä mopo alkoi pätkimään. Päkintä vain pahentui, mutta pääsin kotiin. Kotona vaihdoin tulpan BR7ES, joka sattumalta löytyi varastosta. Pätkintä loppui, mutta 10km ajon jälkeen se taas alkoi.

Miten ne tulpat hajoilee nyt noin, jos yli vuoden toiminut hyvin?

Sanon iha suoraa et seiskal ei kannata paljoo ajella. Vakiona näis vaakavehkeis, jiiku roxis on 8. Kokeiles vaik 9 arvoselt tulpal, vois pelata paremmi.

Vireinä 70cc, vakioputki, 17,5mm lortto, piperi ja 94 suutin...

Eli miten ilmenee, jos tulppa on liian kuuma?


Kyl tuo aika lämpöne tulppa on. 8 saattas viel mennä noil vireil, mut 9 vois olla paras.