Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

26.6.2015 0:11

Kertokaahan mulle voiko johtua vakiokytkimestä että ei oikein lämpimänä halua toimia, ei kiihdy kunnolla vaan nappaa piikin yllättäen ja tuntuu tekevän yllättävän paljon moottorijarrua ihan pieneen vauhtiin asti kunnes yhtä'äkkiä rupeaa huilimaan ns vapaasti ja kone putoaa tyhjäkäynti kierroksille.
Vireinä on 70cc, polini hispeedvari, 21mm kaasari ja 6,5g rullat (huutaa näilläkin kovissa vauheissa), 50% jäykemmät vp ja kytkinjouset.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

27.6.2015 1:01

Jerpp4 kirjoitti:Kertokaahan mulle voiko johtua vakiokytkimestä että ei oikein lämpimänä halua toimia, ei kiihdy kunnolla vaan nappaa piikin yllättäen ja tuntuu tekevän yllättävän paljon moottorijarrua ihan pieneen vauhtiin asti kunnes yhtä'äkkiä rupeaa huilimaan ns vapaasti ja kone putoaa tyhjäkäynti kierroksille.
Vireinä on 70cc, polini hispeedvari, 21mm kaasari ja 6,5g rullat (huutaa näilläkin kovissa vauheissa), 50% jäykemmät vp ja kytkinjouset.


Voihan se olla mahollista, itte en ainakaan 70cc kans pitäs ees enää vakiokytkintä.
Ees sen takia että jos on vähänkää tehokkaampi niin se luistaa ja hävittää tehot.

Tuohon vaikuttaa myös se että vp voi löystyä jne suosittelen tekemään varikoppaan reikiä että vari jäähtyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

27.6.2015 1:04

nageeetsi kirjoitti:Kyseessä siis Yamaha Aerox, jossa vireinä:

Dellorto PHVA 14mm
Hebo Next Gen variaattori (17x12 rullilla)
Turbokit Street Pro tehari (https://www.heavy-tuned.de/images/produ ... et-0-0.jpg)
50cc sylinteri josta viilattu pakoaukon kuri irti

Kysymys kuuluu; mitä suutinta, minkä painoisia rullia, minkä % vp- ja kytkinjousia suosittelisit.


Oikeathan löytyy vain kokeilemalla. oisko joku malossin keltanen vp ja osta se malossin kytkinjousi setti ja kokeile.
rullat ehkä 5.5g lähtisin kokeilee tai 6g koska ei tuo putki ole oikea tehari.
Suutin 10 isompi entä vakio, itte soveltaen.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

27.6.2015 1:16

Jerpp4, vakiokytkin kelpaa niin kauan kunhan ei luista. 70cc:lläkin pelaa hyvin. Ainoo hyöty mitä kytkimen vaihdosta saa on säätömahdollisuudet tietyissä kytkimissä, ja tehovehkeissä vakio alkaa luistaa.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

27.6.2015 13:42

Parta779 kirjoitti:
nageeetsi kirjoitti:Kyseessä siis Yamaha Aerox, jossa vireinä:

Dellorto PHVA 14mm
Hebo Next Gen variaattori (17x12 rullilla)
Turbokit Street Pro tehari (https://www.heavy-tuned.de/images/produ ... et-0-0.jpg)
50cc sylinteri josta viilattu pakoaukon kuri irti

Kysymys kuuluu; mitä suutinta, minkä painoisia rullia, minkä % vp- ja kytkinjousia suosittelisit.


Oikeathan löytyy vain kokeilemalla. oisko joku malossin keltanen vp ja osta se malossin kytkinjousi setti ja kokeile.
rullat ehkä 5.5g lähtisin kokeilee tai 6g koska ei tuo putki ole oikea tehari.
Suutin 10 isompi entä vakio, itte soveltaen.


Tällä hetkellä 78suutin +30% jouset ja 4g rullat.
Vanhoilla rullilla lähti ku ohjus (kevyemmät ku 4g) mutta hyyty 40kmh jälkee ja junnas pikku hiljaa sinne 60kmh ja sitte siitä piristyy vähä ja kiihty 70-80 ihan hyvin. En keksinyt muuta vikaa ku kuluneet rullat, joten rupesin niitä vaihtamaan ja huomasin että oli osa kulunut melki kokonaan paikkapaikoin (ajettu kyllä vaan max 500km... Rullat kyllä liikkuu vapaasti kun kokeilin laittaa takalevyn ja heilutella) joten vaihdoin tallista löytyvät 4g rullat niin nyt kulkee vaan 66kmh ja käy liika vähillä kierroksilla..

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

27.6.2015 17:21

Joo vaihoin nytten tuon Stage6 Sport Pro :n ja kyllä vetää paremmin mutta jouset on nyt liian jäykät. Vakio kytkimessä oli Malossin punaset (50%) ja tuossa Sport Pro :ssa Stage6 Hard (50%) ja lähtee laiskasti ja yllättäen nousee piikille, joten nuista jousista on kiinni.
Mitenkäs kun tuossa on se ulempi ja sisempi lovi nuille jousille niin varmaan kannattaa laittaa ulompaan jos haluaa esikiristää jousia jolloin olisivat vähän jäykemmät?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

27.6.2015 18:08

Jerpp4 kirjoitti:Joo vaihoin nytten tuon Stage6 Sport Pro :n ja kyllä vetää paremmin mutta jouset on nyt liian jäykät. Vakio kytkimessä oli Malossin punaset (50%) ja tuossa Sport Pro :ssa Stage6 Hard (50%) ja lähtee laiskasti ja yllättäen nousee piikille, joten nuista jousista on kiinni.
Mitenkäs kun tuossa on se ulempi ja sisempi lovi nuille jousille niin varmaan kannattaa laittaa ulompaan jos haluaa esikiristää jousia jolloin olisivat vähän jäykemmät?


Jouset on liina löysät ei jäykät.
Ja kyllä mitä kireempi jousi on laittaa paikoilleen niin sitä enemmän sillä on esijännitystä=ottaa ylempää kiinni.
Laita nuo malossit siihen jos ne käy.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

29.6.2015 0:30

Noniin itämaan tietäjät neuvokaas taas nyt minua.
Elikkäs roksissa on st6 mk2 70cc, leovince zx, 21mm kaasari, polini hispeed vari, stage 6 sport pro kytkin ja jäähdyttävä kytkin kello.
Säätöosia on 6,5gramman rullat, 50% jäykempi vp ja kytkinjouset ja nyt ois yks ongelma.
Kun alkaa keulimaan nappaa nätin piikin ja keulan saa todella _helposti_ nykästyä ilmaan mutta ei oikein jaksa vetää kunnolla keulapystössä, voisiko johtua liian löysästä vp :stä?
Tarkoitan että jos keula laskee jonkunverran alas, vaikka kaasun lataa pohjaan ei nosta keulaa takaisin (uskoisin että 70cc tehot riittää kyllä) vaan keula lähtee putoamaan ja roksi ns hyyty.
Eli onko kyse kytkinjousista vai vp?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

29.6.2015 17:27

Sama tuli itelläki mieleen mitä pööki tuossa jo kirjottiki et rullat kuulostaa harvinaisen painaville.
koitappa suorilta jotain 5.5 tai 4.5g

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

29.6.2015 21:13

Kokeilin nuita 5,5grammasia ja ei puhettakaan, rupeaa huutamaan eikä voi ajaa kun noin 45kmh, tuntuu että kampi tulee lohkosta läpitte.
Nuilla 6,5grammasilla kuitenki saa keulan ilmaan hyvin ja ei huuda niin kovasti joten pystyy ajamaan myös matkaa.
Laitan nuo 6,5grammaset takasin kun niillä saa kuitenkin edes jotenkin keulittua.
Voisiko toi ''vetämättömyys'' johtua vastapaine jousesta? Eli pitäisikö olla jäykempi vai löysempi kun tekee noin että kun keulan saa ilmaan, sitten kun rupeaa pumppaamaan ja lyö uudestaan pohjaan niin keulatippuu.
Liian löysä vp vai?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

29.6.2015 22:20

Voi olla liian löysä jos vaihtaa liian ison liian aikasin nii ei jaksa enää nousta.
Mikä vp sul on siinä?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

30.6.2015 0:11

Parta779 kirjoitti:Voi olla liian löysä jos vaihtaa liian ison liian aikasin nii ei jaksa enää nousta.
Mikä vp sul on siinä?

Stage 6 Hard, eli 50% vp, pitäskö sitten laittaa 50 vai 82% malossi?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

30.6.2015 0:26

koitappa sillä malossin lilalla eli 82

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

2.7.2015 18:37

Mikäs nyt riivaa kun rullat kuluvat alle 100km jälkeen jo ihan pilalle. Joo jäävät jumiin mutta miksi? Mikä auttais? Kyseessä siis Hebon Next Generation variaattori, jossa rulla koko on 17x12. Onko muilla minkä moisia kokemuksia kyseistä variaattorista?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

7.7.2015 20:26

Mikähän tossa roxissa voi olla, ku se kelaa ekassa ja tokassa kiihdytyksessä vauhdit loppuun asti(kulkee n 75, ottaa n. 15kmhn kohdalla piikin) ,mutta sitten ku pysähtyy ja yrittää lähteä kiihyttään nii piikkiä ei tule, vaan se kerää hiljakseen vauhtia n 50-55. Alamäessä ku kerää vauhtia siihen n65 nii lähtee kulkeen ja kiihtyyn ihan tuntuvasti. Vastaa kaasuun ihan hyvin jos höllää vähän. Jos liikaa nii kierrokset laskee ja vauhti sinne 50 lähimaille
Tämä siis malossi valkosella vp jousella ja 4g rullilla. Keltasella vpllä kierrokset korkeammalla siinä 15kmh kohdalla ekoissa kiihdytyksissä ja ottaa yhtä hyvin piikin, mutta ku sen jälkeen yrittää kiihdyttää niin kelaa vauhtia vähemmän ku löysemmällä vpllä eli noin 40-45. Kokeiltu 4,3 g rullilla, mutta niillä negatiivinen vaikutus kiihtyvyyteen.

Tämmönen setti kiinni:
Tg next r
4g rullat vakio varissa, joka vähän urilla
Valkoinen malossi vp(keltaisellakin kokeiltu)
Jotku 7-15% kytkinjouset
suutin 66, jolla tulppa on sellanen ruskea
Hihna joku dayco 16,5x747mm

Cdistä en tiedä onko ihan kunnossa koska lähtee kuiten kulkemaan n.65kmhn jälkeen, akku aika heikossa kunnossa (valot ja vilkut ei toimi ilman että skodu käynnissä)