Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.11.2012 18:16
Jotenki luulisin että max. vääntö on sitte tossa 6,5k paikkeilla, eikä tasasella jaksa kerää nii paljoo vauhtii että kiertäis 8k. Eihän sillä teholla tee mitään jos ei ole vääntöä.
Kiertääkö se alamäessä kuitenkin? Saat sen kyllä kiertämään kun laitat kevyempää rullaa.
27.11.2012 19:27
Jyrkäski alamäes pysyy siinä 6,5k vaikka mittarissa 65
Mikkä rullat nois on sit vakiona?
27.11.2012 19:38
Niistä ei tiedä erkkikään, kun niistäkin kuullut että vakiona ollut sekaisin rullia, varmimpaan tulokseen pääset kun vaihdat itse jonkun painoset rullat sinne ja siitä suuntaan tai toiseen. Itellä on 7g parhaimman painoset mut toisella taas 4.5g tuntuvat liian painavilta joten nämä on kyllä täysin yksilöitä.
Ja nämä ei kulje kierroksilla vaan väännöllä myös 50cc pytyllä, itse ainakin huomasin niin 8g rullilla meni ylämäkeen ihan samaa tahtia kun 7g mutta 7g oli vaan joku kierros enemmän, tasasella huippnopeus ja kiihtyvyys olivat ihan samat molemmilla rullilla.
29.11.2012 16:23
Emmää kyl tajuu tota kaasarii. Mekaanikko meinaa ettei siel ois vaihettavaa suutinta lainkaa, neulassa kaks uraa, nyt rikkaalla ja seosruuvia runkattu vähän joka suuntaan eikä tul mitää. 7 asteessa toimi viel hyvin, nyt -4 ja se vaa höröttää tollee. Latasin pikku videonpätkän tuupiin jotta sais ees jonki sortin osviittaa.
http://youtu.be/941P1u7qDe8
29.11.2012 16:33
Kertokaahan mitenkä saa normi kaasuttimen kiinni tälläsee Helkama SC-1:seen. Eli miten onnistuu tuo hanan.vaihto normaaliin yms.
29.11.2012 17:45
Hanahan on ihan normaali alipainehana, ei sitä tarvii vaihtaa jos laitat kaasarin, jossa on alipianenippa. Kiinnitys riippuu minkä kaasarin aiot laittaa. Mikä on "normi"kaasari?
Retroilija, ei toi mun mielesä vaikuttanu/kuulostanu mitenkään ihmeelliseltä, vaan aivan normaalilta?
Ja ei pahalla, mutta hyi helvetti, kuka tollasella voi ajaa....
29.11.2012 19:44
Ei ol konformistin kulkupeli toi
piilovittuilu Toi kännyn mikki ny on melko paska, tuntuu niiku veto katois välillä. Pistä paljon ääntä ja kuuntele ku lähden tuos liikkeelle.
29.11.2012 21:04
Reetuhai2 kirjoitti:Hanahan on ihan normaali alipainehana, ei sitä tarvii vaihtaa jos laitat kaasarin, jossa on alipianenippa. Kiinnitys riippuu minkä kaasarin aiot laittaa. Mikä on "normi"kaasari?
Niin siis meinasin että tuo alipaine hömpötys loppuu mun osalta. eli alipainehana joutas poijes,ja perus hanaa paikalle, dellorto 21mm ja normaali imukaula.
29.11.2012 21:28
Mulla on 3's hana menossa (
laskentatavasta riippuen 3's tai 4's). Ensimmäinen jämähti pysyvästi auki-asentoon. Toinen jämähteli välillä kiinni-asentoon ja aukesi kun ruuvarilla koputteli sitä koneen hyydyttyä aina jonnekin korpeen. Kolmas hana jämähti taas pysyvästi auki-asentoon. Multa loppui sitten käämit mokomien automaattihanojen kanssa.
Poranterän avustuksella hanasta nro 2 (
en ollut vielä roskiin viskannut) tein hanan joka ei varmasti mene kiinni, eli kalvoon ja takaiskuläppään reijät. Tinalla ja kaasutoholla juotin tarpeettoman alipainenipan umpeen. Letkuun
letkuhana ja nyt bensapuoli tankista kaasarille toimii kuten se saisikin toimia.
30.11.2012 10:08
Mikä voisi olla kun baotian ei lähde käymään? kipinä tulee ja on hyvä. Venttiilien säädöt on sopivat bensaa ja happee saa ja juuri ostettu uusi 19 millinen keihin kaasari (ei lähteny käymään ennen sitä ja alko booaa ja sammuskeli pari kertaa sen jälkee ei enään lähteny käymään) öljyäkin on joten en usko et leipokiinni ja ajettu vasta 3000km vakiona. Viriä aattelin ostaa tuon 19 millisen kaasarin. Lisäksi 19 millisen imukaulan, 5 gramman rullat, 72cc pytyn, malossin jyrkempi vastapainejousi ja jäykemmät kytkin jouset. Keksittekö muuta kivaa?:DD
30.11.2012 15:40
Vaiha tulppa ja putsaa kaasari.
Vireihin, en usko että vakioimukaula kuristaa 19mm kaasarin kanssa. Ei ole olemassakaan jyrkempää vp-jousta, vaan jäykempiä ja jousien vaihto näihin on aikalailla turhaa. Ei vaikuta paskaakaan. Rullat sun täytyy testaa, mitkä on hyvänpainoset ettei huuda.
30.11.2012 16:23
Kaasari putsattu ei mitään tulppaa en ole vielä vaihtanu :o hups
tuli tollane virhe
30.11.2012 16:25
Ny se selvis ammattilaisella. Sano että kaasarin kalvo jähmettyy eikä neula nous ni kone saa liikaa ilmaa ja hyytyy
Taidampa investoida kunnon kaasariin. Mikä ois? Jätkällä oli ollu joskus Mikunin kaasari joka menis heittämällä tommoseen.
30.11.2012 19:53
On kyllä pakko sanoa että tuntuu jotenki aika kaukaa haetulta ratkasulta. Näissähän on se alipainepaskakaasari, joka säätelee sitä muutenkin miten sitä huvittaa. Ja miten muut näillä sitten ajaa ihan vakiokaasarillaki kesät talvet?
Jos luisti ei nouse niin ei nouse neulakaan, totta, mutta ei siittä luistin ohi sillon paljoo ilmaakaan pääse jos jähmeettyy alas.
Sinuna tekisin mielenkiintosen kokeen. Ota kalvo irti, pidä sitä lämpösessä paikassa. Sitte kääntelet ja vääntelet sitä, miltä tuntuu. Laita pakkaseen ja sittenkun on ollut jonkunaikaa niin koita tuntuuko se jotenki erityisen kovalta, että vois haitatakkin.
Jotenkin ei vaan kuulosta järkeenkäyvältä mun mielestä, mutta tokihan nää on kinkkejä. Dellut on hyviä kaasareita, Mikunit kans, mutta Dellu paljon helpompi laittaa kiinni.
30.11.2012 20:30
No, eihän sitä ny muutenkaa jaksa pelätä kalvon ja sähköryypyn puolesta ja ny ku on ammattilaisen diagnoosi ni saan revittyy porukoilta rahat Delluun
Oisko PHBG 16 hyvänkokonen ja muuten sopiva? Tarviiko kaasuvaijeria muokata paljoo?