Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.8.2012 17:22
Varmasti kaikkien pyttyjen pakoaukon viilaus vaikuttaa, mutta kaikki ei varmastikkaan saa siitä ainakaan lisää tehoa irti. Vesijähdytys tai alumiini ei estä viilaamista, mutta kannattaa silti miettiä ennen hommaa että tietääkö varmasti mitä tekee koska homma kusee yllättävän helposti
Edit, hitaillaampa taas
18.8.2012 12:46
Mikä voisi olla vikana Yamaha Aeroxissa, viripalikkana toimii 70cc malossi mhr replica, 26mm s6 pwk, variaattorit yms, malossin. Lähtee käymään huonosti, tulee bensaa vitusti putkesta, iskee kipinää iskariin, kaasarin viereen, subframen kiinnityskohtaan ym. Lähtee kyllä käyntiin kun hetken polkee pystyy hiljaa jotenkin ajamaan ja booailee.
18.8.2012 13:04
Lohkon maadotus, jos olet poistanut sähköstartin johtoineen? Ja säädä kaasari. Ja ikä putki sulla on?
18.8.2012 16:58
putkena toimii yasuni c16. Ei multa oo ikinä tullu muita virtajohtoja kun 4 johtoa staattorilta voisiko olla se syy kanssa miksi ei käy hyvin kun antaa kierroksia niin joku iskis maihin? Ja yasunin alkukäyrässä hitsaus pettänyt niin sieltä tulee esim. kun polkee niin saatanasti bensaa.. Ehkä mahdollisesti saan otettua videota siitä.
18.8.2012 17:13
Ootko siis sähköjä karsinut, jos oot niin mitä? Ja onko uudemmilla vai vanhemmilla sähköillä?
18.8.2012 18:02
onko ne koneen pultit kirirstetty?
Ja jos tosiaan tulee nii paljo bensaa et putkestaki valuu nii varmasti neulavena vuotaa. Ootko varma et se ei oo vaikka jäähdytysnestettä ja kansi vuotais?
19.8.2012 10:11
Laita nyt ihan aluksi se lohkon maadoitus kuntoon, eli vedä lohkoilta piuha runkoon.
19.8.2012 15:54
Noniin mikäs tohon roksiin tuli... taisiis mulla on aivan uus polinin sylinteri kii ja siis tulee semmosta valkoharmaata esim ku ottaa putkenpois nii pakoaukosta... mistä se imee sitä vettä sinne ku kansi on kyllä kireellä??? Ja jähytinnesteet vähenee kokoajan pikkuhiljaa varsinki ajon jälkee sielt on hävinny?
19.8.2012 16:47
Kannentiiviste pettänyt tai huonosti laitettu paikoileen.
19.8.2012 16:55
Siis kannessa on 2 tiivistettä ja kummatki on jotain kumia ulompi estää sen ettei tuu nesteet sylkästä ulos ja sisempi sen ettei mee palotilaan... ja kummallekki on semmoset urat mihi ne laitetaa ni ei voi olla väärin... Ja tää sisempi tiiviste oli ihan alkuperäisen näköne ku otin pois, ei siis ollu mitää jälkiä ees...:/ voisko se olla liian ohut se tiivite tai jotain... antakaa vinkkejä korjaukseen:)
19.8.2012 18:50
Onko tiivisteet uudet ettei ole vanhaa laitettu uudelleen?
19.8.2012 19:01
On uudet sylinterin mukana tuli... ajettu400 km ? Vaan kerran käytetty kansi tuona aikana auki:/ mikä on vikana??? pistänkö jotai kuumankestosilikonii lisäks... nyt siis ketutaa tää homma:(
19.8.2012 19:20
Aina kun aukaistaan vaihdetaan uudet tiivisteet. Joten aloitetaan siitä että vaihda tiivisteet uusiin..
19.8.2012 19:25
No hitto ne vuoti jo ekan kiinnityksen jälkee... ja mistä perseestä mää saan toho uuet tiivisteet?:/
19.8.2012 19:26
Silikonirenkaita ei tarvi vaihtaa aina uusiin, Jos ne pysyy ehjinä, ja ne oikeestaan hajoo vain sillon ku kansi vuotaa (palaa) tai asennetaan väärin (kansi lutistaa sen poikki)
Ku tiivistettä venyttelee ja vääntelee nii sen näkee onko se ehjä, jos näkyy murtumia/ratkeemia ni se on roskiskamaa.
Ite oon käyttäny samaa tiivistettä ongelmitta jopa 4-5 kertaa, jonka jälkeen ne yleensä väsyy jo niin ettei kunnolla pysy enää urissaan