Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.9.2011 19:06

Shape kirjoitti:Riippuu mm. moottorista, kaasuttimesta, sytytyksestä jne. Helpottaisi kummasti, jos kertoisit mihin mopoon putki olisi tulossa.

MBK Boosteriin jossa on Malossi Sport 70cc, 19mm PHBG kaasari, sytytys on vakio, BR9HS tulppa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.9.2011 19:55

Ei mene kauas, jos sanon 9500 - 10 000 rpm väliltä löytyy korkein teho. Ei se hirveä laaja tehoalue ole Reversellä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.9.2011 21:52

Shape kirjoitti:Ei mene kauas, jos sanon 9500 - 10 000 rpm väliltä löytyy korkein teho. Ei se hirveä laaja tehoalue ole Reversellä.

Pieni offtopic; Minkälaisilla variaattorin säädöillä luulet että pysyy noissa lukemissa? Punanen VP löytyy mutta rullista ja kytkinjousista oon epävarma.

EDIT: Kun puolisentuntia lueskelin googlesta gianelli reversestä, näyttää siltä että teho-alue on jossain 8000 -10 000rpm kohdalla. 6.2GR rullilla tuskin kierrokset yltävät niin korkeiksi.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.9.2011 22:21

Jaa-a rullat ainakin kuulostaa aika painavilta. Lähde liikkeelle 1,5-2 grammaa vakiota kevyemmistä rullista.

Tuolla tehoalueella ei ole käytännössä mitään merkitystä variaattorivetoisessa vehkeessä, ainoastaan väliä on sillä kierroluvulla, missä löytyy korkein teho.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.9.2011 18:07

Käykö kyseinen putki -98 vuosmallin ovettoon---> http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=6053

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.9.2011 21:52

Noniin, eli ostin nyt sitten tollasen stagen pro replica putken. Eikös suutinta kannattanu lähtee hakee typhoonissa 75-80 teharilla, kun on 17,5mm kaasari? Tällä hetkellä siis giannelli smile ja 72 suutin.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.9.2011 22:08

Kawasuki kirjoitti:Käykö kyseinen putki -98 vuosmallin ovettoon---> http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=6053


Miksi pitää aina suomesta saada? https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... haust.html tosta paras putki vakiopytylle ja käy myös 70cc:n kanssa . IMO ite en lähtis suomesta tilaa melkeen mitään ku ulkomailta tulee halvemmaksi.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.9.2011 22:15

Rajis- kirjoitti:Noniin, eli ostin nyt sitten tollasen stagen pro replica putken. Eikös suutinta kannattanu lähtee hakee typhoonissa 75-80 teharilla, kun on 17,5mm kaasari? Tällä hetkellä siis giannelli smile ja 72 suutin.


Itsellänikin on pro replica ja vakiosuutin on kans sen 72. Kaasari tosin on 16,5mm. Mutta oikee suutin tolle pro replicalle on se 78 ainakin minulla. Tai oikeastaan se olis ehkä joku 76,5 tai 77. Mut kyl toi 78 toimii niinkun pitää, eli kokeileppas sillä.

ja -atte-, kyseisen putken saa myös suomesta tuohon ovettoon alle euron kalliimmalla http://www.tmi-janikaasalainen.fi/tehop ... -6052.html ja kannattaa tilata toi suomesta, säästää postikuluisa. Ja suosittelen kans hankkimaan tuon replican, tt :n sijaan.
Viimeksi muokannut Buxyy päivämäärä 22.9.2011 22:21, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.9.2011 22:20

Ostin jo 75 ja 80, koitan niillä katotaa mite toimii! Tossa on malossin putsarielementtiki mut se ny ei varmaa hirveitä vaikuta..

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

23.9.2011 20:57

Noniin, nyt on upouusi putki Keeway F-Actissa.

Tämä: http://www.mc-scatter.com/images/webkuv ... 0225-1.JPG

Onko tuossa alkukäyrässä kuriprikka, siellä mutkan takana, sen verran pitkällä että sinne ei näe?

No, oli miten oli, pelaa ihan kivasti, ottaa alkukiihdytyksessä selvän tehopiikin ja toisen 40-45 km/h kohdilla. 25-35 km/h kohdilla kierrokset laskee _selvästi_. Eli, kevyempää rullaa etuvariin siis? Nyt on 5,0g, vakio on 6,3g. VP-jousena Top-Racingin, ehm, muistaakseni +30%. Myös alakierroksilla vääntö on kehno -> jäykemmet kytkinjouset siis myös kehiin?

Kuri voisi kyllä jäädä paikalleen (jos siellä semmonen on), en kaipaa kovia nopeuksia.

Minkäspainoista rullaa sitten... 3,5g? 4g?

Mitäs teen tolle alkuperäisestä alkukäyrästä lähteneelle "hapetinputkelle" vai mikälie? Tukin sen?

edit:

Suuttimena pirisarjan mukana tullut 57,5 (vakio 50), röpöttelee ensin sopivasti ja hetken päästä rupee kiihtymään kunnolla. Ei liene aihetta kokeilla isompaa?? (65 löytyy)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

24.9.2011 11:25

Noi oireet on iha selkeäst sellaset että vp jousi on liia löysä, kannattaa vaihtaa joku laatumerkkine tilalle, itel teki samaa liia löysällä jousella.

Kytkinjouset ei vaikuta muuhu ku 0-20 välillä kierroksiin.

Ja kuriprikka oli kaverilla ainaki tossa iha alkukäyrän suulla ja nyppäs ruuvimeisselillä pois.

Tolle "hapetinputkelle" voit tehä iha mitä lystäät, sillä ei ole mitään väliä, tunge vaikka johonki missä ei ole pilaamassa maisemaa ;)

Rullista en osaa sanoa, mutta ekaks vaikka malossin punane vp jousi kii ja sit säädät rullia tarpeen mukaan.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

24.9.2011 14:19

Sopivat rullat löytyy luultavasti väliltä 4,0-4,5gr, malossin keltasta vp-jousta ite ainaki laittasin paikoillee.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

24.9.2011 14:25

Taiski olla ton pro replican kans oikee suutin se sama 72, mikä giannelli smilen kans. Kokeilin 75, nii röpötti jo aika reilusti..
E: mikäs putki oikeen on Leovince SR? Kaveri oli ostanu sellasen käytettynä roxiin, eikä mistään löydy tietoa putkesta?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.9.2011 19:09

Onko Yasuni Z hyvä putki Malossi Sport 70cc:lle? Vai olisko Stage6 Pro parempi? Sitten onkos kellään tietoa millainen on Arrow Extreme?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.9.2011 7:02

Täällähän nuo tuota Prota kehuvat ja suosittelevat, itse ottaisin sen myös. Jos joskus haluat sitten vaihtaa 50cc:n takaisin niin siinä on jo valmiiksi putki sille. ;)