Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.4.2012 8:09
Mutta musita ettei se ole niin helppoa, että vaan laitat sinne jonku suuttimen. Se on jotain 10-15 numeroo isompi mitä täytyy laittaa, sun täytyy ite osata säätää se kaasari. Jos et osaa, niin pyydä vaikka jotain osaavaa kaveria tms auttaa.
20.4.2012 15:09
Tänään aamulla starttasin speedfight 2 sen. Aina röpöttänyt siihen asti kunnes nopeutta joku 50kmh, mutta tänään röpötti kokoajan ja nopeutta sain max 25kmh, koulusta kotiin tultuani avasin ilmanputsarin ja oli aika paljon hiekkaa joten vaihoin powerfiltteriin. Lähtee kiihtymään todella hyvin mutta keskikierroksilla booaa ja paukkuu... Ajattelin paukkumisen johtuvan hyvin mahdollisesti rikkinäisestä tulpasta, mutta booaus? isompaa suutinta?
20.4.2012 15:13
Vakioputsari pesuun ja uusi putsaripatja tilalle! Vakiolla turha laitella mitään powerfilttereitä.
20.4.2012 15:37
niin siis jos meinasit että vakioon turha laittaa nii viriä on:turbokit, multivari, top racing kisakytkin
20.4.2012 15:39
Eipä tarvi noilla vireillä powerfilttereitä. Ite vasta laittaisin 70ccllä paremman putsarin tai tappiviri 70ccn kanssa.
20.4.2012 16:00
Vakioputsari pesuun&uudet öljyt ja mahdollisesti pienempi suutin, powerfilsun kanssa isompi suutin. Powerfiltteriä en kyllä suosittele, on paska. (Eikä se "kisakytkin" ole oikeastaan mikään viritysosa.)
20.4.2012 16:42
Moro,elikkä en oo sata varma kuuluuko tää tänne mutta laitan tän tänne.
Elikkä olis vanhan mallin rabasan kone (05) missä on 74cc airsal lohkot viilattuna sopiviksi ettei kurista mistään. Elikkä asiaan koneessa on kiinni 19mm dellortton kaasari semmonen mustan värinen. Elikkä
Mikä suutin/säädöt olisivat hyvät kun tällä hetkellä on Neula niin korkeella kun saa laitettua ja 100suutin ja silti BOOOOAAAA täydellä kaasulla Imukurkkukin on viilattu sopivaksi 19mm:lle ja ilmanputsarina toimii stage 6 vapaastivirtaava elikkä pitäiskö vielä ostaa isompi suutin vai rikkaampi neula vai mitä?????
20.4.2012 16:46
Laitan neula aluksi keskelle ja suutinta reilusti isommaks. Ostat vaikka alkuun 110, 120 ja 130 suuttimet ja kokeilet. Neula vaikuttaa vaan puolikaasun tuntumassa, joten sillä ei saa tota pois kaasu pohjassa.
Ja tämä on skodepuoli, mopopuoli on tossa vähän ylempänä ja sielläkin on kaasaritopic
25.4.2012 20:20
Morjesta taas!
Pienenpientä ongelmaa tässä taas Atlantikseni kanssa. Kiini MK ecologic putki ja kaasarina PHVA 17,5 jossa 72 suutin. Onko kaasarin säädöt jotenki päin honkia sillon jos kun nopeasti vetää kaasun pohjaan paikoltaan pienistä vauhdeista niin piikki on tosi "myöhässä" siis tosi vaikeasti kiertää alhaalta. Kuuluu tyyliin "Mooooooo (0,5-2sek) WHIIIIII" (WHII=ottaa piikin). Jalustimella kun rengas saa pyöriä vapaasti ottaa kyllä piikin mahtavasti. Joten onkos kaasarin säädöissä jotain vai kenties variaattorin puolella? Rullat vaihdettu hieman kevyempiin (ei juuri ollut vaikutusta) Oisko jäykempi VP?
En halua turhaan mitään nääs ostaa mutta kiitosta taas ku jaksoitte lukea tän!
25.4.2012 20:30
Jäykemmät kytkinjouset. Teharit ei väännä alhaalta niin se tekee juuri noin jos ei vaihda kytkinjousia, aluksi ei väännä mihinkään vaikka kaasu on pohjassa kunnes ottaa piikin.
25.4.2012 20:43
Noni, kiitoksia
Pitänee ostaa kunhan vaa rahatilanne tästä vähän paranee!
Ja edittiä: Mikäs jäykkyys ois passeli? 1k, 1,5k vai 2k? Tossa naraku setissä on tommisia näköjään mukana niin mitä kannataa kokeilla ensin?
25.4.2012 21:15
Ei Narakua, ei. Jouset löystyy hyvin suurella todennäkösyydellä todella nopeesti. Panosta pari euroo enemmän ja osta kunnolliset jouset. +15% - +30% jouset variin.
25.4.2012 21:38
Mm, okei. Kiitoksia tiedosta. Stage6 varmaan pitäis olla ihan käypä?
25.4.2012 21:45
Juu, Malossi, Stage6, Polini, ja muut "paremmat" merkit.
28.4.2012 12:57
On sellanen probleema nitros että ku keulii tai endottaa niin kone rupee röpöttää ja sammuu. Siis ku tulee kulmaa niin kaasari kai vuotaa ylitte pensaa. Kokeilin jos kohon korkeutta vois muuttaa mut ei onnistu se enkä oikeen tiedä miten sais ton fixattua. Tosiaan dellorto 17,5 ja stage 6 alu 50cc ja ennenku laitin uuden sylinterin niin ei röpöttäny ku otti kulmaa ja oli toi dellorto sillon. Yritin sen kaasarin kans värkätä eikä oikein tullu mitää. Nyt on myös hiilariläpät ja ne (tai ainaki toinen) on pikkusen auki. Metalliläpät oli sillon lähes täysin kiinni. Voisin kokeilla vaihtaa läpät takas. Onko ehdotuksia?