Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.6.2015 0:36
Just siks että huiput jää pieniks, ja ne on korkeilla kierroksilla. Sit ajetaan 55kmh ja kone huutaa kuolemaa...
5.6.2015 7:58
Reetuhai2 kirjoitti:Just siks että huiput jää pieniks, ja ne on korkeilla kierroksilla. Sit ajetaan 55kmh ja kone huutaa kuolemaa...
Eikös ne kierrokset oo ihan samat vakio putken kans ku teharilla ku prikka on..?
Eikös noit kierroksia saannu tuputettua painavemmil rullil?
5.6.2015 10:47
Jos se vakioputkella menee 45, niinkun kuuluu, niin kierrokset on alhasemmat. Prikan jos pitää varissa, ni välitys ei muutu, pelkästään kierroksilla lisätään vauhtia. Ja se vaatii jo jonkuverran kierroksia että saa 10kmh lisää pelkästään kierroksilla vakioon.
Painavilla rullilla saat kyllä tiputettua kierrokset, ja sit se ei toimi enää mistään kohtaa kunnolla. Jos varin säätää päin persettä ni eihän se toimi.
5.6.2015 14:35
Reetuhai2 kirjoitti:Jos se vakioputkella menee 45, niinkun kuuluu, niin kierrokset on alhasemmat. Prikan jos pitää varissa, ni välitys ei muutu, pelkästään kierroksilla lisätään vauhtia. Ja se vaatii jo jonkuverran kierroksia että saa 10kmh lisää pelkästään kierroksilla vakioon.
Painavilla rullilla saat kyllä tiputettua kierrokset, ja sit se ei toimi enää mistään kohtaa kunnolla. Jos varin säätää päin persettä ni eihän se toimi.
55km/h näytti olevan max nopeus ku gps mittasin tehoputken kanssa.
Ei mitään hajua mitkä rullat tuol täl hetkellä on,siniset tais olla väriltään mut muuta en tiiä.
vakio rullat tais gilera runner sp olla 5-6gr?
Paljos 1gr vaikuttaa kierroksiin about?
paljos kierrokset pitäis olla noin skootteris 45km/h ajettaes?..
16.6.2015 12:53
Mikä ulonpi lautanen s6 sport pro varin kanssa ?
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... ACING.htmlhttps://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... e-Stage6.hKumpi noista on parempi? Saa linkata semmosen mikä käy.
Kumpi rullasetti kannattaa ottaa? 4g-5.5g vai 5.5g-7g
Putkena Next-r
16.6.2015 17:08
Tuo s6 on niinku kisa vehkesiin nii en suosittele sitä, osta vaikka se malossin kiinteä lautanen joka on siel sa:ssa kans.
Ja tuo kevyempi rulla setti ehottomasti.
17.6.2015 20:30
Minkä painoista rullaa / kytkinjousten jäykkyyttä suosittelisitte tällaiseen kokoonpanoon: Malossi 70cc, Multivar, 21mm kaasari, modifikoitu vakio airboxi ja vakio putki.
Tällä hetkellä 7gr rullat, malossin vihreät kytkinjouset ja Stage 6:n jäykin vp jousi ja aika laiskaa on liikkeelle lähtö. Tuntuu myös, että kytkin ei palaudu kierroksista kovinkaan hyvin vaan jää vetämään tosi matalilla kierroksilla.
En siis hae, mitään kisa set-uppia, lähinnä sellaista, että liikkellelähtö ja perus nopeuksien ajaminen olisi vaivatonta.
18.6.2015 7:17
70cc ja vakio putki? Taitaa olla siinä se suurin vika
Ja ensinnäki mikä vehe kyseessä?
18.6.2015 9:19
Parta779 kirjoitti:70cc ja vakio putki? Taitaa olla siinä se suurin vika
Ja ensinnäki mikä vehe kyseessä?
No siis, epäily on, että tuo putki on alunperin jostain isompisylinterisestä versiosta tuosta samasta skodusta. Kyseessä on Peugeot SV, enkä ole toisessa vastaavassa 50cc:ssä moista putkea koskaan nähnyt. Samasta skootterista on olemassa 80cc ja 125cc-versio. Tai sitten edellinen omistaja, joka on pytyn mopoon asentanut, on tehnyt jotain modifikointeja putkeen. Tuo "vakioputki" toimii siinä ainakin paljon paremmin, mitä Tecnigas Next-R, jota siihen jossain vaiheessa sovitin.
18.6.2015 20:29
Kaikista paras tuommoselle pytylle on joku oikea 70cc tarkotettu tehari.
Säädiks sitä leovincee ollenkaa sille?
19.6.2015 13:33
Mitkähän kytkinjouset kannattas laittaa Keewayhyn kun vaihoin Metrakit Handmade putken? Niissä varmaan vika kun ottaa piikin vasta jossain 40km/h? Rullina siis 6.3g ja vastapainejousena malossin keltanen +15%
19.6.2015 17:31
Osta semmonen setti ja laita jäykimmät ja koita ja jäykempi vp.
Malossin jousia suosittelen.
Sitte jos ei lähe nii kevyempää rullaa
23.6.2015 9:05
Parta779 kirjoitti:Kaikista paras tuommoselle pytylle on joku oikea 70cc tarkotettu tehari.
Säädiks sitä leovincee ollenkaa sille?
Tuo putki hengittää oikeasti ihan kohtuullisen hyvin, vaikkei mikään optimaalinen olekkaan. Ainoastaan liikkeellelähtö on työlästä, jonka uskon johtuvan pääasiallisesti variaattorin/kytkimen säädöistä, mutta 40-50km/h jälkeen kone käy tosi kevyesti ja vaivattoman kuuloisesti ja 80km/h nopeus ylittyy vaivatta.
Haluaisin pitää tuon skootterin mahdollisimman vakion näköisenä ja tehari pistää pahasti silmään, tästä johtuen en mielelläni päivittäisi putkea
23.6.2015 13:15
super_tetris kirjoitti:Parta779 kirjoitti:Kaikista paras tuommoselle pytylle on joku oikea 70cc tarkotettu tehari.
Säädiks sitä leovincee ollenkaa sille?
Tuo putki hengittää oikeasti ihan kohtuullisen hyvin, vaikkei mikään optimaalinen olekkaan. Ainoastaan liikkeellelähtö on työlästä, jonka uskon johtuvan pääasiallisesti variaattorin/kytkimen säädöistä, mutta 40-50km/h jälkeen kone käy tosi kevyesti ja vaivattoman kuuloisesti ja 80km/h nopeus ylittyy vaivatta.
Haluaisin pitää tuon skootterin mahdollisimman vakion näköisenä ja tehari pistää pahasti silmään, tästä johtuen en mielelläni päivittäisi putkea
jos liikke lähtö on työlästä niin jäykemmät kytkin jouset, jos ei auta niin kevyempää rullaa.
25.6.2015 20:03
Kyseessä siis Yamaha Aerox, jossa vireinä:
Dellorto PHVA 14mm
Hebo Next Gen variaattori (17x12 rullilla)
Turbokit Street Pro tehari (
https://www.heavy-tuned.de/images/produ ... et-0-0.jpg)
50cc sylinteri josta viilattu pakoaukon kuri irti
Kysymys kuuluu; mitä suutinta, minkä painoisia rullia, minkä % vp- ja kytkinjousia suosittelisit.