Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.8.2012 19:32
Ecun vaihdolla lähti käyntihäiriöt, onkohan tuosta ecusta muuhun ku verkon painoks(ajamaan uuden softan tai jtn)? Kun ostin ton puol vuotta sitten uutena
19.8.2012 21:22
-Tomi kirjoitti:Nyt alkaa meneen hermot tuon roxin kanssa, kun antaa liian heikkoa kipinää...
Puola,staattori ja cdi on vaihdettu.kokeiltu uutta tulppaa,tulpanhattua,toista johtosarjaa ja tulpan johtoa, voiko vika olla vauhtipyörässä?
Vika selvis.menin ostaan uuden johtosarjan,staattorin,magneeton,puolan,tulpan,tulpanhatun,cdi-boxin, mutta vika olikin jännitteen säätimessä
20.8.2012 21:00
Jees, omat huolet Aeroxin kanssa jatkuu.
Uusi tulppa testattu, kipinä on hyvä, mutta samat ongelmat edelleen. Maadoituksia myös paranneltu mutta tuloksetta.
Kyllä tämä jotenki haiskahtais polttoainepuolen huolelta..
Sitten, bensatankin alipainehana on ilmeisesti särki kun alipaineletkusta imee niin toisesta letkustahan pitäisi ilmeisesti tulla bensaa sitä mukaa?
Koitin ohittaa tuon hanan ja valuttaa letkusta suoraan kaasariin bensaa, mutta samaa pätkimistä se silloinkin teki, jos sen käyntiin sai.
Jännää on myös, että kone haluaa käydä _pelkällä_ bensalla? Eli seosruuvi on lähes kokonaan kiinni sekä ryyppy päällä.
Kaasuun jos nyt koskee niin sammuu. Kaasua voi käyttää jos vielä tukkii ilmanottoaukon rätillä. Imuvuoto jossain? Katselin paikat läpi, mutta en huomannut missää mahdollisia vuotoja. Mistä näitä vuotoja vois alkaa tarkasteleen ja miten?
20.8.2012 21:20
Jännä juttu että porukalla on minarellin kanssa ongelmia, ite olen kaksi minarellikoneista skootteria omistanut ja kummassakaan ei ollu kummemmin ongelmia. Mutta asiaan eikö tuossa kaasarissa ole sillon tyhjäkäyntiseokset laihalla jos seosruuvi on kiinni? Jotenkin muistelisin että suositus ois kaks kierrosta auki
20.8.2012 21:42
Eipä tässäkään mitää ongelmia ollut kun tämä vielä oli ajossa. Nyt muutamien vuosien seisonnan jälkeen näköjään kertynyt kaikenlaista pientä
hmm.. miten muistelen, että tuo seosruuvi/ilmaruuvi säätää juurikin ilman saantia? Eli enemmän kiinni, vähemmän ilmaa.. mutta nyt kun miettii niin taitaapa se tosiaan ollakkin toistepäin
21.8.2012 14:33
No mitäs nyt sitten pitäisi tehdä. Ajelin normaalisti, kunnes skootteri veti kierrokset äkisti alas, sitten pakoputki paukahti pari kertaa ja moottori sammui? Lähtee käyntiin, mutta ei nosta kierroksia ja pakoputki rupeaa "paukkumaan"
pro replica
17.5 kaasari 82 suutin seokset n 1.5 ierrosta auki
70 cc streetrace (sisäänajossa)
21.8.2012 14:35
Vaihda ensimmäiseksi tulppa uuteen.
21.8.2012 14:38
On ihan uusi, kun vaihdettiin pytyn vaihdon yhteydessä :/. Mutta koitan miten toimii vakiotulpalla. Haittaako jos ei ole lämpöarvoa pienempI?
21.8.2012 15:07
Tulppa voi mennä rikki jos mietit tarkemmin? Vaihda uusi.
21.8.2012 15:12
No oli kyllä mainio tulppa kun kesti melkein 100 km.
21.8.2012 15:45
Tulppa voi rikkoutua monesta syystä.. Kokeile sitten toisella tulpalla jos et raaski uutta ostaa
21.8.2012 20:25
Sisäänajossa oleva pytty syö tulppia.
21.8.2012 20:42
Ei syö, liian rikas seos syö tulppia. Tai liikaa öljyä bensan seassa (no tuo voi ollakkin todennäköistä sisäänajossa).
22.8.2012 17:04
Nonii ongelma jatkuu taas kerran. Eli laittaa skootteri käyntii kierrokset joku 8-9k ja kuulostaa ku ois kaasupohjas ja sitku painaa kaasuu ni kierrokset vaa nousee ja jää sit korkeel. Kaasuvaijeri jumis? Ja voiks luisti nousta liia vähä ?
22.8.2012 19:31
No otappas ilmanputsari pois paikoiltaan ja katso sinne liikkuuko se luistin oikein.