Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 20:09

Ei siinä muuta ressattavaa oo, mutta jos kiristää sen tiukemmalle rannemomentille ni vääntää vaa laipan iha solmuu, arrowissa oli ku ostin. :|

Kyllähä se tollasena väliaikasena menee, koha ei väännä hampaat irvessä kiinni, veikkaisin. Siis oliko se tiiviste itessää lähteny purkaantumaa, varmaa jotai halppislaatua ku sen pitäs olla umpialua :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 20:12

Eihän se ole umpi alua, kun se on tehty semmosista renkaista. Niitä renkaita on tyylii 10 päälleikkkäin. Ja joo se siis aivan purkautuu... tuskin on ollu halvinta laatua, kun ihan paikalliselta jälleenmyyjältä :O

Eihän sitä voi hampaat irvessä ees pistää kiinni kun menee pultit poikki siinä vaiheessa

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 20:18

Itel on tollane halppis tiivistesarjan mukana tullu, minkä sutasin dremelillä, ni se oli umpitavaraa, alkuperäne saattaaki olla sit jotai laadukkaampaa, ihme viiruja siin kyl näkyy :D

Hyvän patenttitiivisteen saa maitopurkista, tai ite suosin sellasta foliopinnoitteista purkkia, esim. rainbow omppumehu ;) Sellane oli joskus itellä pari viikkoa ja toimi oikee hyvi, en lupaa et kestää yht kaua ku oikea, jäi testit vähä keske sillo, mut ainaki lyhkäsempiä matkoja silla ajo oikee hyvi, ei osottanu mitää palamise merkkejä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 20:45

Joo laitanpa vielä kuvan, millainen liitos Piaggion vakioputkessa on.

Kuva

Ja millainen on sitten suurimmassa osassa Piaggion tehareista.

Kuva

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 22:05

Noniin, putkessa on reikä, varmaan muualtakin jo aika ohueksi ruostunut. Ei tuosta enää kalua saa, sen verran karu ilmestys. Pelkkää ruostetta koko putki :D

Mikäs putki tilalle?

Keeway F-Act, reilut 11tkm ajettu, kuriton alkukäyrä, prikka pois.
(äskettäin laitettu Narakun sylinterisarja täyd.)

- Huippuja en kaipaa enempää, nykyinen reilut 50+ km/h riittää (mittariin 65).

- Mahdollisimman hiljainen saisi olla, ei mieluusti paljoa vakiota äänekkäämpi.

- Kohtuuhintainen.

Mites olis kurillinen tehoputki? Esim. Techigas Trek (Scatterilla 129e)?
Tai tämä: http://www.mc-scatter.com/tehopakoputki ... 38208.html

Miten noi yleensäkin toimii kurillisena? Miten vääntö ja tehoalue suhtautuu vakioon (pirisarjalliseen)?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 22:28

Reetuhai2 kirjoitti:Eipä pakoaukon tiivistettä ole, se on vaan sellanen juttu niinku Lanekit sano, vaan se tiiviste tulee alkukäyrän ja putken liitokseen. ;)

Kyllä ainaki pro replican,metrakit streetin ja ecologin kans piaggiossa tulee samallalailla tiiviste ku esim vaakaminarellin putkissaki.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 22:31

JukkaT kirjoitti:Noniin, putkessa on reikä, varmaan muualtakin jo aika ohueksi ruostunut. Ei tuosta enää kalua saa, sen verran karu ilmestys. Pelkkää ruostetta koko putki :D

Mikäs putki tilalle?

Keeway F-Act, reilut 11tkm ajettu, kuriton alkukäyrä, prikka pois.
(äskettäin laitettu Narakun sylinterisarja täyd.)

- Huippuja en kaipaa enempää, nykyinen reilut 50+ km/h riittää (mittariin 65).

- Mahdollisimman hiljainen saisi olla, ei mieluusti paljoa vakiota äänekkäämpi.

- Kohtuuhintainen.

Mites olis kurillinen tehoputki? Esim. Techigas Trek (Scatterilla 129e)?
Tai tämä: http://www.mc-scatter.com/tehopakoputki ... 38208.html

Miten noi yleensäkin toimii kurillisena? Miten vääntö ja tehoalue suhtautuu vakioon (pirisarjalliseen)?


Mitään kunnon tehopiikkiä nuo teharit eivät kurillisena oikeen ota, itellä tuo gianellin putki ja hyvin kulkee ja olen erittäin tyytyväinen ollut, putki on vieläkin kuin uusi ja vuoden ollut käytössä, kiitos kromi pinnalle, erittäin hiljainen tehariksi, ei voi muutakun suositella.
Veljellä meni kyseisellä putkella 60-65 kurillisena, tosin kyseessä ihan eri peli joten sulla menee varmaankin noin 55 kurillisella teharilla. ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 23:31

Kiitti vaan vastauksesta, laitanpa nyt sitten vaikka sen tilaukseen. Onko tuossa nyt sitten se pilli siellä käyrän alkupäässä? Jos vaikka innostuu poistamaan... Ja jos innostuu, niin kenties isompaa suutinta ja kevyempää rullaa, eikö vain?

Skode on siis 29-vuotiaalla aikamiehellä (eli siis mulla) kesät-talvet työmatkavälineenä, eli intressit virityksen sun muun suhteen varmaan vähän eri kuin.. eh, mopoikäisillä : )
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 20.9.2011 0:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 23:45

Onhan siellä alkukäyrässä kuri prikka kiinni parilla hitsipisteellä. :)
Putken pukana tulee sopivat rullat putkelle, suutinta kannattaa suurentaa noin 5-10 kokoa että saa tarpeeksi bensaa ja jaksaa mennä myös lämpimänä, jos tuntuu vielä että lähtee laiskasti liikkeelle tai ei muuten vaa kulje kunnolla kurin poiston jälkeen niin kannattaa vaihtaa jäykemmät kytkinjouset ja vastapainejousi niin kulkee taas kunnolla, mieluiten malossin merkkiset että kestää ja +15% jäykemmät.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.9.2011 0:06

Nii eli se on siis kuriprikka, eikä -pilli. Talvella ostin Top-Racing (kuraa, kaiketi) kytkin- ja VP-jousisetit, ensin oli miedoimmat (oliks ne nyt sit vihreät, +15%) kiinni, ja nyt kesällä laitoin seuraavanväriset (en muista mitkä, tulee aina kaljapäissään rassattua.. heh (oisko punaset)). Mutta sen sain huomata että nää ei kyllä kestä, eli löystyy käytössä aika nopeasti. Malossi sitten kai laadukkaampaa terästä...

Ne vihreät (kytkin ja vp +15%) siis pelas hienosti ensialkuun, loka lensi ja kone rallatti, mutta parin tuhannen kilometrin jälkeen sai melkein potkia skodea eteenpäin risteyksestä lähtiessä. Mistäs sais Malossia?

Edit. Spare Wheelillä olis Malossin kytkinjousia ja vp-jousia löytyis Kundo-, Naraku- ja Top Racing -merkkisinä. Oisko Narakun keltainen vp-jousi kohillaan?

Edit2. https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/5512

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Vauhtiviivatarra

Edit3. Totta. Sori, enpä muistanut.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.9.2011 7:07

Narakun on sellasta kiinanlaatua, että ne löystyy varmana todella nopeesti.

Ja putkeks kannataa hankkia Tecnigas Trek, Giannelli Go tai Smile (smile päivitetty versio GO:sta). Ne on hyviä vakioputken korvikkeita.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.9.2011 12:52

Jep nuo Reetuhai2:sen luettelemat putken on hyviä vakion korvikkeita. Mutta kyllä se Gianellin Extrakin menee kurin kanssa.
Malossin osia saat moposportilta

http://www.moposport.fi

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.9.2011 22:02

Reetuhai2 kirjoitti:Narakun on sellasta kiinanlaatua, että ne löystyy varmana todella nopeesti.

Ja putkeks kannataa hankkia Tecnigas Trek, Giannelli Go tai Smile (smile päivitetty versio GO:sta). Ne on hyviä vakioputken korvikkeita.

Ja ei ole hinnalla pilattuja ja ehkä hiljasempi k vakio ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.9.2011 17:52

Tietääkö kukaan että missä Gianelli Reversen tehoalue on? Ja missä kierrosluvussa vetää parhaiten?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.9.2011 18:33

Riippuu mm. moottorista, kaasuttimesta, sytytyksestä jne. Helpottaisi kummasti, jos kertoisit mihin mopoon putki olisi tulossa.