Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
13.6.2010 17:08
CruisingFast kirjoitti:Eilen sitte meni miitistä tullessa joku sähkö kapistus hajalle. Epäilisin CDItä. KAikki johdot on ok.
Elikkä Roksissa on vähän kovempi pytty ja aikamoisen kaasu-pohjassa ajon jälkeen sammu vaan eikä lähtenyt enään käyntiin. Kokeilin eri tulpilla mutta millään ei antanut kipinää joten tarkoittaa sitä että nyt on vika sähköissä?
Omassa Roksissahan on pytty joka kiertää aika lailla vakiota enemmän niin menisikö puola hajalle vai CDI? Pitäisikö ostaa millainen puola ja CDI että tästä lähtien kestäisi? Pyttynä toimii Malossi MHR Replica 70cc.
kato nyt ettei ole lämpöleikannut/leikannut kiinni. Paljonko pytyllä ajettu? Sitä mietin että kestääkö vakio sähköt noin kireen pytyn?
13.6.2010 23:38
kalleppi3 kirjoitti:CruisingFast kirjoitti:Eilen sitte meni miitistä tullessa joku sähkö kapistus hajalle. Epäilisin CDItä. KAikki johdot on ok.
Elikkä Roksissa on vähän kovempi pytty ja aikamoisen kaasu-pohjassa ajon jälkeen sammu vaan eikä lähtenyt enään käyntiin. Kokeilin eri tulpilla mutta millään ei antanut kipinää joten tarkoittaa sitä että nyt on vika sähköissä?
Omassa Roksissahan on pytty joka kiertää aika lailla vakiota enemmän niin menisikö puola hajalle vai CDI? Pitäisikö ostaa millainen puola ja CDI että tästä lähtien kestäisi? Pyttynä toimii Malossi MHR Replica 70cc.
kato nyt ettei ole lämpöleikannut/leikannut kiinni. Paljonko pytyllä ajettu? Sitä mietin että kestääkö vakio sähköt noin kireen pytyn?
Ei ole lämpöleikannu tai kiinnileikannut. Pytyllä ajettu se 500km suunnilleen. Niimpä, itekki mietin että kestääkö vakiosähköt tuota pyttyä ja sen takia vähän kyselenkin täällä
13.6.2010 23:40
Kyllä niitten tommosen pytyn pitäisi kestää. Kannattaa kokeilla ensin vaihtaa puola, jos ei anna kipinää sittenkään niin vaihda CDI.
Vakio CDI-boksi rajoittaa jonkun verran pytyn kiertämis haluja, joten ei sen hirveitä pitäisi kiertää. Jos haluaa enemmän kierroksia niin jotain viri CDI-boksia/puolaa vakioitten tilalle, tai sitten kisasähköt.
28.6.2010 16:30
Nooni elikkäs olis sellanen ongelma että mun roxista meni cdi boxi paskas ja tossa toissa päivänä hommasin uuden mut totesin et se oliki vanhemman roxin Cdi. oisko kellään mitään hajua miten sen sais siihen toimimaan?
4.7.2010 0:02
missä vika kun ajettiin kavereiden kanssa kauppaan, oltiin kaupassa noin 6-7 min. ja lähettiin ni vaikka kuinka polki ni ei lähteny skootterini käyntiin :o kauan sitä sai polkea ennen ku lähti. välillä vaan hörähti muttei pysy käynnissä ja kun laittaa pyyryn päälle ja kaasuttelee niin se käy mutta niin pienillä kierroksilla että kun päästää kaasusta sammuu.
6.7.2010 21:14
miten kisasähköjen säätö käytännössä menee? mistä tiedän mihin päin säätää ym. Ei oo aikaisempaa kokemusta.
6.7.2010 21:48
Minkä merkkisiä kisasähköjä olet asentamassa?
6.7.2010 21:50
Staattorin pultit löysälle ja pyörität staattoria johonkin suuntaan. Vastapäivään pyörittäminen aikaistaa ja myötäpäivään pyörittäminen myöhäistää sytytystä. Sitten vaan pultit takaisin kireälle ja testirundia.
Jos sähköt on liian aikaisella, kone potkii takaisin poljettaessa, saattaa nakuttaa ja käy kuumana, jos liian myöhäisellä niin ei ole tehoa ja kone ei ota kierroksia kisasesti. Sytkä on kohdallaan jos tyhjäkäynti on hieman epätasainen, ei paljoa, mutta vähän. Kierrokset eivät kuitenkaan saa vaeltaa. Perusidea on saada sytkä niin aikaiselle kuin mahdollista ilman edellä kuvattuja oireita.
6.7.2010 22:07
kiitos paljon! hpi innerrotor 06.
14.7.2010 3:19
Roksista on nyt vaihdettu KAIKKI sähköön liittyvät osat eikä skopa silti anna kipinää!
R-Setupin sytytys (Staattori, magneetonkoppa, pohjalevy ja se pieni härpäke). R-Setupin CDI, Tarvikepuola, NGK Kisa tulpanjohto, NGK B9HVX tulppa. Kaikki nämä vaihdettu täysin uusiin eikä anna kipinän kipinää.
Johtoja aloin purkaa enkä nähny mitää poikki menneitä tai huonossa kunnossa olevia. Valoihin syttyy valot kun pyörää polkee mutta tulpasta ei anna kipinää ollenkaan.
Tämä siis tapahtui ajon aikana kun yhtäkkiä pyörä hyyty ajossa täysin. Ei vastannut kaasuun tai mitää ja sen jälkeen huomattiin ettei anna kipinää. Aluksi luulin että puola olis hajalla mut ei auttanu sen vaihtokaan. Seuraavaks vaihdoin loputki sähköosat.
Eli siis voiko enää jäljellä olla että johdoissa jotain vikaa? Kaikki ne on kyllä kytketty oikein (luulisin. kaikki värit täsmää). Akussakin on virtaa ja sähköstartti pyörii vaikka sillä ei ole mitään merkitystä.
KIPEÄSTI APUA. EI VIITTIS HUOLTOON VIEDÄ
14.7.2010 12:55
Toimiiko lohkon maadoitus runkoon? Kiinnitä ne yhteen auton starttikaapelilla ja kokeile toimiiko. Entä oletko kokeillut toisella tulpanhatulla?
14.7.2010 14:46
Lohkon maadoitus? Eri tulpanhatuilla kokeiltu ei vaikutusta,
Mistä voin testata lohkon maadoitusta?
14.7.2010 16:26
No meneekö sulla maadoitusjohtoa lohoista runkoon?
14.7.2010 17:17
CruisingFast kirjoitti:Lohkon maadoitus?
Eli auton starttikaapeli lohkosta runkoon, maadoittaa lohkon. Kokeile.
15.7.2010 3:20
jkoljo kirjoitti:CruisingFast kirjoitti:Lohkon maadoitus?
Eli auton starttikaapeli lohkosta runkoon, maadoittaa lohkon. Kokeile.
Mistä kannattaisi Roksissa ottaa lohkosta runkoon? Käykö ihan vaan jostain lohkon pultista ja että käykö mikä lohko tahansa. Esim magnetton puoleinen lohko jos nyt oikein ymmärsin ja samalla että ihan mihin kohtaa runkoa vaan?
Sittekun kaapeli on laitettu tarkistan vain että antaa kipinän?
Sähköasiat ei ole oikein hallussa