Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.9.2011 20:58

LaneKit kirjoitti:Oma oli kyl minarelli, et siinä on ero, mutta silti pitäs olla heti suulla.

Tuli vaa mielee et vois tarttia isomman suuttime ja kevyempää rullaa? Siis iha selkeesti kevyempää, ku go toimii 0,5g vakiota kevyemmilki ja reversen kaa itel oli yli gramman kevyemmät. Nexti huuti homona 5,5g s6 varissa, mut reverselle just hyvä tai ehkä 5,3g ois ollu täydelline.

Pitäs kyl vetää iha selkeästi paremmi ku go:lla, ero ku yöllä ja päivällä. ;)

Mul on MBK Booster joka on pysty minarelli, ja @Sundee: jos se ois siinä suulla kyl mä sen oisin huomannu, kokeilin vielä sormella niin ei tuntunu mitään änkän puolella eikä pytyn puolella siinä ei ollu yhtää mitää ei edes jälkiä että siinä ois joskus ollu semmonen

Mul on 19mm kaasari jossa on 110 suutin ettei siitä pitäs olla kiinni, mut jotenki kummastuttaa ku täydel kaasul "booaa" tavallaan, mut ei niinku sillä tavalla että se sammuis vaan vauhti hidastuu, mut must tuntuu et se on siit ku mul on viel vakio imukaula siinä. Mul on 6.2gr rullat(vakiot 6.5), äsken ku ronkin tota putkee nii se toimii paremmin ja kiihtyy mutta ei vieläkää mee yli sen 65 suoralla. Mul on punanen vastapainejousi(50%) ja +1500rpm narakun jouset. Nostaa muuten 2 pääl keulaa kaasusta ku lähtee paikaltaa, et sinänsä ihan hyvät säädöt mutta huippuja ois kiva saada ees sen 80KM/H, outoo ku pääsin vakiopytylläki sen 80 mut 70cc en pääse?
Kallistuisin kyllä kaasarin säätöihin tai imukaulaan, mutta tulppa on oikean värinen ja 100-120 suutinta suositellaan, ja seosruuvi on 1½ auki.

Mites nuo perävälit voiks ne vaikuttaa?

EDIT: Juttelin mun kaverin kanssa jolla on sama pytty, pro replica ,malossin punanen vp, punaset kytkinjouset ja kai 19mm kaasari, se sano et sillä on täsmällee sama ongelma

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

16.9.2011 23:45

Laita sinne suutin kokoa 95 vaikka näin alkuun.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.9.2011 17:35

Oon jo kokeillu, ei toiminu täydellä kaasulla vieläkään.
Mites noi narakun kytkinjouset? Paljonko jäykempi on esim 1500rpm, tai mikä on malossin vastaava? heitän narakun +2000rpm kiinni kattoo sitten onko mitää vaikutusta.

Ainiin joku sanoi että pitää kertoo miten toimii gianelli reverse 70cc kanssa eli nostaa nokkaa 2 päällä ku lähtee paikoiltaan ja 1 päällä, sitten se kulkee tehopiikillä 64 asti, tämä kaikki siis puolella kaasulla kun täydellä ei voi jostain syystä ajaa. Laskin että menee n.5 sekunttia 0-45(sigma, joka päivittää nopeuden 1 sek liian myöhässä), tarkistan tämän vielä jossain vaiheessa. Sanoisin että oli kannattava ostos, varsinkin kun sain tingittyä sen 160€(Sanoin etten rekordia halua koska änkkä näyttää valtavalta dildolta)
Viimeksi muokannut Nèmesis päivämäärä 17.9.2011 19:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.9.2011 18:07

Joo säädöistä kiinni sillo, eli kaasarin säätämällä pitäs saada sikana lisää tehoa jos puolkaauslla vetää tollee :D

Omastaki mielestä toi rekordi on rumempi ku reverse, tosin harvinaisempi ni enemmi hc, mut ei omaan makuun.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

17.9.2011 19:38

Mul ei oo hajuakaan että mihin suuntaan sitä pitäis säätää, ja miten koska oon kokeillu kaikenlaisia suuttimia 76,95,102,110 kaikilla toimii samalla tavalla, hankin isomman imukaulan jos sillon vaikka toimis :/. Mutta nyt loppu tämä offtopicci

EDIT: Osa villoista palo jo :(

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2011 22:33

Moi,mulla on 11 vuoden apikka sr R malli ja ostin just uuden giannelli reversen siihen mutta mikä vikana siihen että putki vuotaa jostain syystä siitä alusta vaikka putkin on priimalleen oikea?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.9.2011 22:41

Laitoitko tiivisteen siihen liitokseen?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 13:46

Tiivistettä ei ole ollut aikaisemminkaan ja tehoputken paketissa ei tullut minkään näköistä tiivistettä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 16:33

Vakio putkissa yleensä on O-rinkulan muotoinen tiiviste jota välttämättä ei edes huomaa. Mutta teharin kanssa yleensä pitäisi olla tämän näköinen tiiviste. :roll:

Edit: tuo tiiviste vaan esimerkki ;)
Viimeksi muokannut jjerE__ päivämäärä 19.9.2011 16:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 16:35

Tai jossain halpis tehareissa on samanlainen tiiviste kuin Jere linkkas.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 16:40

Tuo piaggio on vähä jännempi systeemi, oon sellase livenä kerra nähny ja shape linkkas joskus kuvan siitä muistaakseni tänne. Siinä on sellane "kartio" joka ei tartti tiivistettä.

Enskaderbis taitaa olla samantyyppine systeemi.

E: Vituttaa muute ku jonnet tunkee sen minarellin vakioputken alumiinisen O-renkaan teharii ja vetää laipan solmuu, kokemusta on :itku:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 17:00

Kyllä tarvii piaggion koneellisessa olla pakoaukon tiiviste, yläpääntiivistesarjan mukanaki tuli tommone laippatiiviste.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 17:39

Eikös gilera stalkerin putket mene piaggio typhooniin ja toisinpäin?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 18:21

Maley kirjoitti:Kyllä tarvii piaggion koneellisessa olla pakoaukon tiiviste, yläpääntiivistesarjan mukanaki tuli tommone laippatiiviste.

Eipä pakoaukon tiivistettä ole, se on vaan sellanen juttu niinku Lanekit sano, vaan se tiiviste tulee alkukäyrän ja putken liitokseen. ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.9.2011 18:28

LaneKit kirjoitti:E: Vituttaa muute ku jonnet tunkee sen minarellin vakioputken alumiinisen O-renkaan teharii ja vetää laipan solmuu, kokemusta on :itku:


Itellä oli 2pv se O-rengas kiinni kun ei ollut mitään muuta tiivistettä. Niin lämmöntaki(?) oli lähteny sillee purkautumaan ... tiiä siitä sitte oisko voinu jotain käyä jos ois kauemmin ollu :S