Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.3.2012 20:58
Niin no, enpä tiiä..
Kyllä noissa "kunnon" Plussissa ne kanavat on viimeistelty yleensä.
9.3.2012 16:16
Naraku on kans hyvä, eikä maksakkaan kuin 70e ainakin sparewheelissä. Ainaki hitosti parempi mitä TNT
vanhassa 2500km ajetussa naraku männässä ei ollut lainkaan ohipuhallusta tai mitään mutta tänään vilkaisin ~700km ajettua TNT mäntää pakoaukosta ja oli pakohelma renkaiden alapuolelta melko musta
On siinä narakussakin "kuristettu" pakoaukko mutta en usko sen vaikuttavan kovinkaan paljon koska se pakokanava pysyy silti aika saman kokoisena koko ajan ja se kuri aiheuttaa vaan aika ison portaan pakoaukon ja alkukäyrän välille.
27.3.2012 20:18
Mistä saisin ditechin polini 70cc pyttyyn kannentiivisteen, ei viittis parin kympin osaa lähteä ulkomailta asti tilaamaan?
27.3.2012 21:38
Veikkaan ainakin itse ettei muu auta kuin tilata muualta. Melkoisen harvinainen sylinteri kuitenkin varmaan kyseessä täällä Suomessa.
27.3.2012 21:41
Onko se tiiviste O-rengas?
27.3.2012 21:54
Metallitiiviste, samanlainen kun vakiopytyssä paisi eri sylinterin halkasija. Ei tommonen kestä laittaa toista kertaaa paikalleen? Tarkotus ois tarkistaa männänrenkaat käyntihäiriöiden takia
27.3.2012 21:57
Siis ihan perus ilmajäähdytteisen metallitiivari? Senhän saa vedettyy vaikka tiivistemassalla kiinni, kestää laittaa useemminki kiinni, kunhan ei pääse vääntyy tai mitää. Ja eiköhän 50cc tivisteestä saa leikattuu 70cc:lle sopivan.
27.3.2012 22:32
Tuo on vesijäähy, kuva metallitiivisteestä tuossa oikealla ylhällä
http://www.af1racing.com/store/ProdImag ... 0.0001.jpg
27.3.2012 22:37
Aivan, se on tollanen. Se vaikeuttiki asioita kummasti.
29.3.2012 19:07
Mulla on 70cc airsal sylinteri ja tänään alkoi kuulumaan siritystä konoeesta, avasin sylinterin ja katsoin niin mäntä oli mustunut renkaan alapuolelta hieman ja erittäin pienia naarmuja pari kappaletta renkaan alapuolella. Sylinteri oli naarmuton mutta saako tästä männästä enään käyttö kelpoista jos vaihtaa esim männän renkaan ? skootteri toimi normaalisti mutta siritys kuului
29.3.2012 23:07
Männänrengas luultavasti sanoo kohta sopimuksen irti. Sulla siis yksrenkainen Airsal? Paljos oot männällä ajanu? Se musta alue renkaan alapuolel meinaa sitä, että se on ohipuhaltanu. Kohtuu normaalia, koska se on yksrenkainen. Sanoisin että jos oot ajanu männäl yli 5tkm, ni laita uus kaksrenkainen mäntä.
30.3.2012 20:44
Paljonko suunnilleen pitäs olla 70cc sport vesijäähypytyn männänrenkaiden välys? Kyseessä on ditechi 70cc polinin pytyllä, mutta nyt tarttis edes jotain suuntaa antavia arvoja
30.3.2012 21:49
eihän 1 männän renkaalla olevaan sylinteriin voi laittaa 2 renkaista ? luulisin että toinen rengas ottaa silloin tuuletus kanaviin tai silloin toinen männän renkaan katkos kohta osuu tuuletus kanavaan ?
30.3.2012 22:32
Missävaiheessa sanoin että pytty on yhdellä renkaalla? Siinä on siis kaksi rengasta
30.3.2012 22:36
jnd kirjoitti:Paljonko suunnilleen pitäs olla 70cc sport vesijäähypytyn männänrenkaiden välys? Kyseessä on ditechi 70cc polinin pytyllä, mutta nyt tarttis edes jotain suuntaa antavia arvoja
Minimipäittäisvälys seuraaville setupeille:
Normaali viritysaste:
- Ylin rengas: 0,004 x sylinterin halkaisija
- Alin rengas: 0,005 x sylinterin halkaisija
Huomattavasti korkea viritysaste (midrace -->):
- Ylin rengas: 0,0045 x sylinterin halkaisija
- Alin rengas: 0,0055 x sylinterin halkaisija
25 satkua laittasin molemmille renkaille.
ilumasamuli kirjoitti:eihän 1 männän renkaalla olevaan sylinteriin voi laittaa 2 renkaista ? luulisin että toinen rengas ottaa silloin tuuletus kanaviin tai silloin toinen männän renkaan katkos kohta osuu tuuletus kanavaan ?
Kyllähän yksirenkaisessakin männässä rengas menee kanavien yli. Tärkeintä on vain, ettei renkaiden päät osu kanavan kohdalle. Yleensä nuo männänrenkaiden päät on laitettu tappien avulla oikeaan kohtaan männässä, ettei ne osu kanaviin, joten kyllä 2-renkaisen männän voi sen puolesta laittaa. Yksirenkaisella männällä saadaan pienempi sisäinen kitka, mutta 2-renkaisesta männästä lämpö siirtyy paremmin sylinteriin.
jnd, viesti ei ollut ilmeisesti sinulle osoitettu.