Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.7.2015 1:54
Toimii, muttei ole mitenkää järkevää pistää 80cc pyttyä vakiokannen kanssa, koska pullonkaulaks jää se kansi, ja pahasti.
25.7.2015 12:27
Hei, olen katsellut 2010 vm baotiania, ilmeisesti 4 venttiili tekniikalla. Mietin nyt että saako 4 venttiilikoneeseen 2v kantta kiinni? Olisi valmiina edellisestä skootterista 52mm sylinteri sekä isoventtiilikansi. Entä tekeekö näillä 4v kiinalaisilla yleensäkkään mitään viritystä aatellen? 2 venttiilisestä on kokemusta jo suht reilusti.
25.7.2015 12:57
En ole ikinä kuullu nelivenasesta Botskista. Solifereissa ne mun tietääkseni kaikki oli. Kuiteski, hyvin saa vaihdettua.
25.7.2015 13:06
Baotian titan kyseessä. en raaskisi ostaa jos 4 venttiilitekniikka, eikä saisi vaihdettua 2 venaiseksi. Tarviiko mitään muutospalikoita ostella? Esim nokkaketju, pinnapultit, nokkapukki?
25.7.2015 13:20
Pinnapultit ja koko kansipaketti, eli; imukaula, venakoppa, nokka, nokkapukki ja tietysti ne venat jousineen joutuu vaihtamaan. Oikeastaan homma. Pinnapultteja lukuunottamatta ei poikkea 2venaisen kannen vaihdosta, eli helppo homma jos vaan on 2venaisen osat.. Tuolta näkee siitä 4-venatekniikasta joitain kuvia
http://www.virijavara.fi/kauppa/4-vent.php
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 25.7.2015 13:25, muokattu yhteensä 1 kerran
25.7.2015 13:25
Eli joudun siis vaihtamaan nykyiseen 2v isoventtiilikanteen eripituiset venttiilit ja eri jouset? Kaikki muu jo löytyykin valmiina vanhasta fudesta.
25.7.2015 13:27
Mitä sä nyt oikein meinaat. Ei isovena ole nelivenainen.
25.7.2015 13:29
Jäi osa vastauksestasi lukematta vahingossa, eli siis löytyy vanhasta skopasta 2v kilkkeet eli ne vain kiinni ja homma sillä selvä?
25.7.2015 13:31
Sitä pidempiä venttiiliasiaakaan en oikein ymmärrä jos ne molemmat on kerran isovenaisia.
Vai tarkoitatko sillä "isovenalla" pidempää venttiilivartta. Isovena kun terminä tarkoittaa täysin eri kantta kuin vakiot. Siinä on isommat venttiililautaset ja seetit kuin vakiokansissa, ei sillä tarkoiteta pidempiä venoja.
25.7.2015 13:40
Tätä uutta skootteria minulla ei siis vielä ole, joten en tiedä sen kannesta sen enempää, muutakuin että 4 venainen. Omasta takaa löytyy 2 venainen isoventtiilikansi. Kun puhuit venttiilien vaihdosta jousineen , niin luulin että joutuisi tähän 2v kanteen vaihtaa erimittaiset venttiilit jousineen, kun jäi osa tekstistäsi lukematta. Ehkä eniten kuitenkin asiaa valaisisi se, että onko kyseisissä skoottereissa sama alakerta? Jos on (niinkuin se siltä nyt vaikuttaisi) niin asia täysin simppeli minulle.
25.7.2015 13:45
Joo, sama alakerta on pinnapulttien pituutta lukuun ottamatta.
Kyllähän isovenaiseenkin varmaan jossain myydään pidempiä venoja mutta itse oon niitä nähnyt vain pikkuvenaiseen kanteen. Siksi ihmettelin että jos kyse on isovenaisesta kannesta, mutta asia sentään selkis. Tuossa muutes noista pikkuvenaisen venapituuksista
https://youtu.be/V_GPI1VIk4o
25.7.2015 14:13
Ei oo isovenaseen 69mm venoja, tuli etittyä joka hemmetin kauppa läpi maailmalta eikä ole missään.
25.7.2015 14:17
Kiitos paljon neuvoista, asia valkeni. Tarvittavat palikat kaikki jo löytyykin valmiiksi =)
25.7.2015 14:37
Tuo linkkaamani video kannattaa katsoa ihan loppuun jos (pikkuvenasta) kanavia työstää. Siinä on muutama tärkeä asia havainnollistettu halki leikatuilla kansilla.
26.7.2015 14:31
Miten teillä muilla on se T -ajoitusmerkki ollu tarkasti sen 'loven' kohdalla? Mulla tuntuu että ei ole aivan kohdallaan se jos nokan reiät on oikein. Katsoin kyllä omasta mielestäni ennen kannen kiristystä että olisi kohdallaan, mutta lie sit livenny yhellä hampaalla yli? Helppohan toi vielä tosin purkaa ja tarkastaa kun kone irrallaan. Tiivisteet varmaan täytyy vaan uusia?
Eroaakos viri ja varan highspeed etuvari mitenkään orkkiksesta, vai tuleeko sen mukana vaan kevyemmät rullat? Onko ns. Turha ostos?