Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.3.2015 11:11
Löysä vastapainejousi.
30.3.2015 21:34
Oisko mitään neuvoja miten sais vakioputkella nouseen keulan? Rullat vaihettu 5 grammasii vakioista (6.5). kannattaako esim vaihella vp-jousta tai kytkin jousia että kiihtys lujempaa esim 15% vp-jousi nii onko siitä mitään hyötyä?
31.3.2015 0:12
Kuulostaa ihan siltä että varin säädöt meinataan paskoo kunnolla. Tai on jo menty perse edellä puuhun. Reenillä se keula nousee.
31.3.2015 8:34
Vakioon on turha laittaa noin kevyitä rullia, kiertää yli tehoalueen jo. Anna olla vakiorullat, vp-jousen voit vaihtaa aavistuksen jäykempään, vaikkapa just siihen +15%.
1.4.2015 10:31
Skode on siis yamaha bws 2004vm ja kait ne pittää laittaa vakio rullat ja se +15%vp- jousi sitten.
20.4.2015 19:27
Mikä voisi olla vikana kun skootteri ottaa kylmänä hyvin piikin mutta piikin jälkeen kierrokset tippuu ja skootteri kulkee sitten vain 40kmh ja kuukauden välein saa vaihtaa tulppia. Kyseessä piaggio nrg power dd vireinä gianelli vakio kaasari eli dellorto 17.5mm jossa 80pääsuutin messinkilevy pois rullina tais olla 4grammaset jäykemmät kytkin jouset ja jäykempi vp minkälaisia säätöjä muilla on ollut kyseisessä piaggiossa tehari vireillä?
29.4.2015 20:42
Millaset säädöt ihmisilä on ollu variaattorissa kun on Stage 6 Pro replica on ollu kiinni? Itse ostin sellasen tossa pari viikkoo sitten ja sillon toimi tosi hyvin 40% Malossin vp-jousen ja 5g rullien kanssa mutta nytten alkanu menettää tehoja, että kun painaa kaasua kylmällä koneella niin lähtee tosi räväkästi, mutta tiputtaa kierroksia kunnes menee ehkä 40-50kmh.
Nii voisko olla että tuo 40% vp-jousi olisi löystynyt tai ollut liian löysä tolle teharille kun oon kuullu huhuja että sais olla ihan 60%. Vai se että kytkinjousia ei ole vaihdettu jäykempiin vakioista. Apuja kiitos.
(skopa on siis Yamaha Bws vm 2004)
1.5.2015 21:17
Nojos sulla on vakio kytkin jouset siellä nii vaiha ihmeessä jäykempiin ne, eli malossin punasiin.
ja kun nyt ilmat lämpenee niin se vp voi ihan hyvin löystyä, tee vaikka pari reikää varikoppaan niin se jähtyypi, varsinki kesällä tulee korostumaan.
Ite en lähtis välttämättä keventään rullia ainakaan paljoa, voit toki koittaa 4.5g:lla
2.5.2015 20:27
Pööki kirjoitti:Kevyempää rullaa saapi laittaa. Tuo punainen on ihan hyvä vp.
Kytkinjouset eivät vaikuta kiihtyvyyteen, pelkästään liikkeellelähtöön
Joo olit oikeassa niiden kytkinjousten sijaan. Kokeilin stage 6 50% ja 15% ja molemmat oli liian jäykkiä kun piti ajaa vähintään 500m että alko nostaan kierroksia. Vaihdoin samalla 50% Stage 6 vp-jousen ja sama ongelma edelleen mutta tuntuu toimivan vähän paremmin kun Malossin vp. Pitää vissii alkaa niitä rullii vaihtelee ja tiedän että tämä ei ole variaattori puolelle oleva kysymys
mutta moni millinen suutin kanttis olla? Tällä hetkellä kiinni on 94mm ja tuntuu käyvän liian rikkaalla mutta kun pienensin suutinta (94-->90) niin se hukku kaasuun tai siis paino 3/4 kaasua niin kuuluu vaan "blooam" ja meno tyssää kuin seinään. Apuja siihenki jos sais niin ois ihan jees!
2.5.2015 23:39
Jumankauta on sulla isot suuttimet, 9.4cm
Jos nyt kuitenkin korjataan sen verran että se suuttimen koko ei todellakaan ole millejä, vaan virtausarvo. Jos 90 suuttimella booaa, ni anna olla se 94 jos sillä toimii hyvin. Mielummin hiukka rikkaalla kun laihalla.
Kytkinjouset määrää sen millä kierroksilla se lähtee liikkeelle, vp pitää välityksen sopivana että jaksaa kiihtyä.
3.5.2015 16:02
Tulppaki oli vähä karstoittunut mut kokeillaan huomenna tota 96 ja saapi nähä muuttuuko meno.
12.5.2015 11:40
Itellä 100 suutin 70cc racing kaa, kuulostaa aika isolta tuo 96, onko sulla neula missä asennossa seki vaikuttaa jus tuolla 3/4 kaasulla vielä.
14.5.2015 21:19
Mikä sviidu tossa mun nitrossa voi olla kylmänä kiihtyy tosi hyvin sitten ku on ajanu n. 1-5km nii ei jaksa nostaa kiekkoja alhaalta ikään kuin lähtis kakkos vaihteella ja että kytkib ottais jo jossain 200 kierroksen kohalla mutta ssitten ku nostaa piikille nii lähtee paremmin
Tecnigas silent pro
malossi keltainen vp
motoforce valk. Kytkinjouset
4,7 g rullat
Voiko tuo vakiokytkin olla niin paska että lämmetessa tarraa liian alhaalla, ja sen takia ei jaksa nostaa kierroksia ???
14.5.2015 22:41
Jäykemmät jouset variin.
14.5.2015 23:58
Reetuhai2 kirjoitti:Jäykemmät jouset variin.
Kuinka jäykät ?? Käytin paikallaan tuosta motoforcen kytkinjousi sarjasta niitä jäykimpiä (hard), eikä ollut minkään näköistä vaikutusta.
Alkaa jo meneen maku koko hommasta, kun saa aina viikon odottaa astetta jäykempää jousisarjaa,, Viimeksi suositeltiin noita +15% ja 0.5-1g kevyempiä rullia vakioiden tilalle. Noilla jaksaa piikin jälkeen vetää, mutta vakioilla ei jaksanut.
Ongelmana on juurikin tuo että lämpimänä jurraa n. 10kmh tosi hitaasti, ikään kuin kytkin nappaisi liian aikaisin liian isolla vaihteella, ja sitten lähtee pienellä piikillä kulkemaan ( paljon pienempi mitä kylmänä). Yritin niitä kytkimen paloja karhentaa mutta eipä sekään vaikuttanut.. Kannattaako siis vielä kokeilla malossin punaista vp jousta? Vaikka senhän ei pitäisi vaikuttaa millä kieroksilla kytkin nappaa.