Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.8.2012 20:40
Röötterinä on Vakio Gilera Runner Purejet (eli kurittamaton putki ja vakiona 6hp sekä se on ruisku)
Ongelmahan on nyt siinä että ei tahdo pysyy tyhjäkäynillä ja kun oot ajanu jonku verran ja pysähdyt ja lähet taas liikkeelle alkaa kuuluu ihme röpötystä eikä nosta 7000kierroksesta ylöspäin. röpötys kestää sen 20sec sitten se katoaa mutta ilmenee taas jos moottori menee alle 7000kierokseen.
Sen oon kanssa huomannu et tehot on alkanu katoo enne meni hiton jyrkän mäen 52kmh ylös nykyää sen 45 (mittariin).
kyllä tolla voi ajaa mut alkaa jo pikku hiljaa huolestuttaa toi. Itse ymmärrän tekniikasta suht koht paljon mut nyt en kyllä tiiä missä on vikana ja ajattelin kysästä et onko jollain samoja ongelmia ja ratkasuja niihi ennen kun ite alan säätää
:D odotan vastausta mahdollisimman nopeesti :S
PuReJeT poika
Viestit: 1
Liittynyt: 11.8.2011 16:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viimeksi muokannut PuReJeT poika päivämäärä 17.8.2012 9:10, muokattu yhteensä 1 kerran
16.8.2012 22:19
Miksi punasiset kytkinjouset? Otappa selvää, käyköhän.
16.8.2012 23:03
Tulee sen verta kalliiks ostaa tohon ditechiin osia umpimähkään niin ostan vara/varaosakoneen tohon kun näyttää olevan sen verta mystinen vika
16.8.2012 23:56
jnd koita uudella tulpalla tai pienentää tulpan kärkiväliä. Tuo viittais siihen että ei jaksa enää suuremman paineen alla antaa kipinää. Voi kyllä olla häikkä staattorinkin puolella tai jossain muualla sytkäosissa. Aiemmin sanoin että mulla teki samurai noin kun se kävi liian laihalla, no ei käynyt vaan vika oli hajonneessa ensiöpuolassa.
16.8.2012 23:59
Drifer94 kirjoitti:Sulla on liian pieni suutin,laita malossin punaset kytkinjouset ja n.1g kevyemmillä rullilla ku siinä multivarissa on ollu alkuperäsenä mut onks sulla vakioputsari s6:sen elementillä vai joku s6:sen vaparisuodatin kiinni?
1. keewayhin ei ole punasia 2. keltaset vissiinki pitäs olla samat mutta vaan eri väriset
3. 6gr rullilla huuttaa vitusti ja ei kule yli 40kmh nii hankala lähtee keventää... 4. on vaparisuodatin.
17.8.2012 0:26
No kokeile 7g rullilla, sekarullat vaan mahdollisimman äkkiä pois! (On vaarallista, oikea teho-variaattorinvälijistäjä!). Ja miten niin "räpättää", kerros nyt tarkemmin, kuuluu siis sietämätön meteli?
17.8.2012 7:03
Palezu: Noita itekkin epäilen, kohta on toivonmukaan yks toimiva kone mistä vaihtaa sähköosia
17.8.2012 11:09
Nyt taas kysellään. NRG toimi hienosti eilen ajellessa, täysin lämpimäksi en kuitenkaan kerennyt kai ajaa kuin kerran, silloin ei ongelmaa. Nyt aamulla taas kouluun ajaessa, kun moottori oli jo lämmennyt.. niin tuntuu kuin tukehtuisi todella pahasti täyskaasulla. Kuuluu sellanen "moooo....." sitte päästän täyskaasun pois ja ajelin puolkaasulla kouluun viimeset parisataa metriä.
Nyt kun kävin käynnistämässä, kone siis jälleen kylmä, niin hienosti lähti ja täyskaasulla pystyi hyvin ajamaan taas, moottori kylmänä. Mikähän tossa vois olla vikana? Tähän mennessä on aina toiminut kun olen tyhjentänyt kaasarista kohokammion, sen jälkeen lähtee hienosti.
17.8.2012 11:34
Tarkemmin kun muistelin ni itellä teki nrg aikoinaan samaa. Kannattaa putsata tankki, vaihtaa bensan suodatin jos semmonen moposta löytyy sekä purkaa kaasari ja kattoa että siellä on kaikki kunnossa, eikös siinä ollu weberi?
17.8.2012 14:28
Mie meen kuvvaamaan nyt sen vian teille tänne koska en ossaa selittää
! Illemmalla siis täältä löytyy linkki videoon
17.8.2012 15:02
jnd kirjoitti:Tarkemmin kun muistelin ni itellä teki nrg aikoinaan samaa. Kannattaa putsata tankki, vaihtaa bensan suodatin jos semmonen moposta löytyy sekä purkaa kaasari ja kattoa että siellä on kaikki kunnossa, eikös siinä ollu weberi?
Joo no täytyy ajella tää tankki nyt tyhjäks ja sitte putsata se. Katon jos tosta löytyy bensansuodatin, jos se vaikka olis vikana. Jossei niin vois silti käydä ostamassa sellasen. Kaasarin purin ja putsasin eilen ihan täysin.
17.8.2012 17:32
Nyt alkaa meneen hermot tuon roxin kanssa, kun antaa liian heikkoa kipinää...
Puola,staattori ja cdi on vaihdettu.kokeiltu uutta tulppaa,tulpanhattua,toista johtosarjaa ja tulpan johtoa, voiko vika olla vauhtipyörässä?
17.8.2012 17:59
Käytäppä irti ja puhdista vauhtipyörän sisäkehä. Derbikään ei oikein toiminut kun sisäkehällä oli jotain paskaa ja vähän ruostetta.
17.8.2012 22:43
Tuli aeroxiin semmoinen vähän vissiin harvinaisempi vika että ei sammu?! Siis ei sammu vaikka ottaa virrat pois. virtalukko on ennenkin ollut sökö että on napista virta päälle sydeemi, mutta siitä ei tapahdu mitään vaikka ottaa johot pois napista yhdistää ja erottaa ei mitään vaikutusta. Bensa mittari kyllä laskee kun ottaa virrat pois ja nousee kun laittaa päälle. Ennen toiminut ihan hyvin! Kone saa koko ajan virtaa? Missä vika?
17.8.2012 22:49
No kannattaiskohan vaikka laittaa se virtalukko ja muutenkin sähköt kuntoon?