Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

24.10.2012 18:13

Se ylempihän on kiinteä (?) ja ei kai sitä alempaakaan voi väärin asentaa?
Mutta sain sen kyllä loppujen lopuksi kiinni.

Mutta siis vaihdoin sylinterin ja männän ja koko moottori on nyt koossa, mutta ei käynnisty. Ei edes lupaa ja kick startista pyörittämällä tuntuu aika jäykältä ja nihkeeltä. Eli jotain oon tehny väärin.

Ideoita mistä vois johtuu ennenkuin avaan sen uudestaan?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

24.10.2012 19:56

Ajotukset voi olla pielessä ja kaikki muukin, ei siinä muuta kun pata auki ja kato vaikka joren videoista mallia miten se kasataan oikein.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

24.10.2012 20:21

Jees itekään en muuta keksiny kuin et se nokan ajotus kusis. Ja taisinpa muuten unohtaa tarkistaa sen vielä lopuksi :O

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

25.10.2012 1:11

Tyhjäkäynnillä kuuluu varista pientä vikinää, kannattaisko suihkauttaa vaikka WD-40 hihnan ja varin välii?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

25.10.2012 1:27

EI MISSÄÄN NIMESSÄ! Variaattoria ei kuulu öljytä tai rasvata mistään. (Paitsi ainoa paikka mihin vois kuvitella laittavansa hiukka liukastetta on takavarin sisemmän lautasen keskiakseli.)

Jos sinne öljyä tai rasvaa meet suihkii niin ei hyvä tule. Avaa nyt ees varikoppa ja selvitä mistä se ääni tulee.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

25.10.2012 1:36

Kiitti, etten vaa menis ny mitää paskomaa. Vaihan huomenna peräöljyt kolmensadan huoltoo varten ni jos vaikka sillä loppuis. Kattoo ny.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

25.10.2012 7:50

Tuon vikinän saat vaan pois vaihtamalla koko kytkinpaskan. Täälläkin oli jatkuvaa vikinää variaattorissa, samantie poistui, kun ostin uuden kytkimen. Halpahan se oli, se tais maksaa jotain 20-35€. :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

25.10.2012 13:38

Jos on vielä kytkimessä pintaa niin 80 hiomapaperilla karhentaa palat ja kytkinkellon kehän niin loppuu kitinät ja hintaa tulee pienen paperinpalan verran =)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

26.10.2012 15:25

Minkäs kokonen pääsuutin tonne normi kalvokaasariin menee? Skätteriltä sais neljän millin jengalla. Mikä suutinkoko ois hyvä talvikäyttöön?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

27.10.2012 0:05

Retroilija kirjoitti:Minkäs kokonen pääsuutin tonne normi kalvokaasariin menee? Skätteriltä sais neljän millin jengalla. Mikä suutinkoko ois hyvä talvikäyttöön?

Nelimillinen CVK:ssa ja muutamissa metallikansi PD19J mallissa 5mm ja useimmissa kinkeissä taitaa olla 85 koon suutin vakiona. Se oikea suutin löytyy oikeastaan vain kokeilemalla.

Mulla on noita CVK kaasareita ollut useampikin. Jokaisesta olen huomannut, että neula vaikuttaa myös täyskaasuasennolla, vaikka sen ei pitäisi. Neulaa nostamallakin saatat saada sen riittävän rikkaalle talvikäyttöön. Siis jos nyt tuntuu että se ylipäätään laihalla on.

Itse ostin koko suutinsarjan, kun on noissa virittelyhommissa kätevämpi, eikä kappalehintakaan ole noin ostettuna ihan hirveä. http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1217

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.11.2012 23:16

Juu elikkäs, nyt on 90 big bore asennettu isovenakannen kanssa mut ei lähe käyntii tolla 24mm kaasarilla? mikähän asenneongelma sillä on kun vakio kaasarilla hörähtää kyllä? :D kellään vinkkiä että mikä mättäisi, yksi voi olla se, että kun tossa vakio kaasarissa ei mene itse kaasariin yhtään alipaine letkua, vaan molemmat niihin imukaulan nippoihin, niin tuossa 24mm imukaulassa ei ole kuin yksi nippa niin voisiko olla että toinen letku olis mulla päin helvettiä? kertokees mite tuo 24mm kaasari saahaa toimiin ton setin kanssa :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.11.2012 23:24

Kun mää laitan Shogunilla kaasun täysille niin se hörähtää ensin ja jonku sekunnin päästä alkaa ottaa kierroksia. Liika pieni suutin/neula liian alhaalla?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

5.11.2012 23:35

Ihan vakiokaasarin ominaisuuksia, ilmiötä voi ehkä lieventää varmistamalla luistin jouhean toiminnan mutta eipä sitä voi muuten juuri säätää.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.11.2012 17:50

Kertokaas mikä tolle rollaattorille ny tuli. Ajoin semmosee loivaan alamäkee joku + 60 ja sit painoin kaasun pohjaa, meni ehkä sekunni ja sit rupes pätkii. Nyt ei kestä antaa kierroksia käytännössä yhtään, pystyin ajaa n. 5-10km/h kotia mut sitä enempää ei kierroksia tai heti sammu/rupes pätkii. Keskijalalla ottaa vähän enemmä kierroksia mut ei lähellekkää nii paljon kun pitäs, eikä kaasua voi yli puolen välin kääntää. No eka tietty aattelin et jossai o paskaa, ja katoin bensa putsarin, no se päästää hyvi läpite. Sit kaasari irti ja äkkiä takas lämpösee, siel sit avasin kohokammio ja putsasin suuttime, suutinputken, tk suuttimen ja neulaventtiilin. Hyvi siistiltä näytti. Sitä kalvon yläpuolella olevaa kantta en saanu irti ku oli menny kanta, ja porakoneen terät o hukassa. No aattelin et jos se siitä ja takas koittaa, ei auttanu. Sit seuraavaks tulppa irti ja oliha se vähä musta ja vähä karstane ja putsasin, sekä hioin kärjet puhtaaks. Takas, vähä ehkä vaikutti mut saatoin kuvitella vaan. Äiti tuo tulpan tänää illalla nii koitan sit uudella. ,

Mut onko kellää ideaa mikä tos vois olla, kun en mielellää tuolla pakkasessa turhaa työtä tekis :lol:

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.11.2012 10:58

Voevoe.


Käytin kaasarin irti, putsasin ja nyt ei ota bensaa vastaan. En tajua, mutta kohokammion kohoventtiili ei kai jotenkin toimi. Voiko tuossa siis olla mitään muuta vikaa kuin väärin kasattu venttiili, rikkinäinen venttiili tai riittämätön "bensanpaine"

Venttiili on kasattu siis nyt näin:

-kohot ovat oikeinpäin
-kaikki putsattu
-se "neula" on siten, että terävä osa on suuttimen reikään päin, ja kohot painavat sitä jousitettua tattia.

Bensa tulee kaasarille asti kyllä, mutta ei vaan ota sitä evästä vastaan :(

Kokeiltu suoralla letkulla tankilta, eli ei alipainehana tai suodatin syyllinen...


Pistänkö turboahdetusta Chrysleristä jääneen bensapumpun väliin rupee saamaan sitä soppaa kun muutamalla baarilla työntää :paha: