Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.5.2010 15:34
Elikkäs elikkäs. Vähän aikaa sitte sain uuden pytyn joka on vähän kovempi kun vakio kappale. Sain sitte siinä samalla tietää että normitulppa ei sen pytyn kanssa oikeen hyvin toiminukkaan ja kyllähän sen huomasin kun pätki hyvin korkeilla kierroksilla ja tehopiikillä.
Sen jälkeen hommasin jonkun NGK "kisa" tulpan tai iridium mikä lienee
. Tulpan pakkauksessa lukee ainakin "B10HV". Tulpan vaihdon jälkeen toimi tosi hyvin! Kaikki pelasi niinkuin pitikin. Kierti ja huuti jos halusi.
Nyt sitte viikon jälkeen kyseinen tulppa on ruvennu tekemään sellaista iihan pientä pätkimistä tehoalueella. Varsinkin kun ekan kerran lähtee piikillä. Lämpimänä ei enää tee sitä ollenkaan.
Tarkottaako että en lämmitä tarpeeksi vai rikkooko vaan tulppia? Joka kerta ennen ajoa sen 5min oottelen ja laittelen kiekkoja että lämpiää. Vai onko nää "kisatulpat" nyt sitte niin herkkiä että vähänki lämpötila muutokset vaikuttaa?
10.5.2010 16:11
Selvästi liian kylmä tulppa, pätkimisen myös voi aiheittaa häiriönsuojauksen puute.CDI ohjatussa sytytyksessä tulisi käyttää häiriösuojattua sytytystulppaa tai tulpanhattua.
10.5.2010 16:45
Ei se liian kylmä ole. Luulen et se on nyt siitä häiriönpoistajasta. Voiko vaurioittaa tulppaa jos sitä ei nyt ole? Tai tietääkö kukaan jos Roksin vakio tulpnahatussa olisi kyseinen?
10.5.2010 22:15
pätkii korkeilla kierroksilla teharin kanssa. Voikost vika olla tulpassa? mihin suuntaan vaihtamaan?
11.5.2010 0:13
Jos mopo on muuten kunnossa, niin teharin kanssa pitäisi toimia vakiotulpalla. Katso, että missään ei ole vettä ja vaikka uusi vakiotulppa.
11.5.2010 15:28
Naked kirjoitti:Jos mopo on muuten kunnossa, niin teharin kanssa pitäisi toimia vakiotulpalla. Katso, että missään ei ole vettä ja vaikka uusi vakiotulppa.
kai sen tulpan nyt vois vaihtaa jos sitte toimis paremmi ja kattoo ettei ole kosteutta missään.
12.5.2010 17:35
CruisingFast kirjoitti:Ei se liian kylmä ole. Luulen et se on nyt siitä häiriönpoistajasta. Voiko vaurioittaa tulppaa jos sitä ei nyt ole? Tai tietääkö kukaan jos Roksin vakio tulpnahatussa olisi kyseinen?
Laitoin kokeeksi omaan scotteriin b7hs tulpan entisen br8hs:n tilalle kun näkyi olevan karstainen. Alunperin oli tarkotus laittaa br7hs mutta semmosta ei paikallisella huoltsikalla ollut, hienosti pelaa ilman häiriösuojaustakin mutta mopo onkin vakio..
12.5.2010 23:43
Nyt on B10HV tulpalla ajettu suunnilleen 2 viikkoa ja alkoi tänään pätkimään mielettömästi. Alku kiihdytyksellä pätkii aivan sairaasti ja kun laittaa kaasun pohjaan. Korkeilla kierroksilla rupesi pätkimään myös eikä meinaa mennä mihinkään. Voisiko olla vika tulpanjohdossa tai hatussa? Tulppa on ollut vasta 2 viikkoa .. ja on kuitenki kallis tulppa ja tarkoitettu korkealle kiertäville koneille.
13.5.2010 3:01
Liian kylmä sun tulppa. kokeile vaikka joku vanha auton tulppa, voi toimia paremmin kuin b10hv. Jos tulppa on liian kylmä se ei pysy puhtaana.
Ideaali tulppa siis käy 400-800 asteisena polttaen karstan pois ja pitäen tulpan puhtaana.
13.5.2010 10:59
Mulla oli ennen normaali NGKn 9-arvonen tulppa tässä ja sekin meni viikon tai kahden jälkeen ihan samaan kuntoon.
Mitkä tekijät voisivat tulppia rikkoa? Voiko esim se että käy liian rikkaalla? Suutin on tällä hetkellä 95 ja menee ihan okei mutta tulpasta katsottuna se on todella tumma joka viittaisi siihen että käy liian rikkaalla.
14.5.2010 2:08
Terve !
Mulla ois sellanen ongelma oman mopon kanssa, (Peugeot Speedifight 2) Sähköstartti ei toimi. Uus akku on just laitettu ja kun painaa starttinappulaa ja jarrua pohjaan niin solenoidi(keltainen mötykkä, solenoidi/starttirele) napsahtaa vaan ?
Ennen pelannut ihan jees mutta nyt olin talven ajamatta mopolla ja vanha akku teki tenät niin nyt alkukesästä kun taas alotti ajamaan ja uus akku niin ei toimi.. Voisiko vika olla maadoituksessa, hiilet menny tms? Katottiin että tuleeko virtaa sinne starttimoottorille kun painaa starttinappulaa niin tulee.
Nyt siis kysynki että missä vika.
Kiitoksia.
14.5.2010 9:38
CruisingFast kirjoitti:Mulla oli ennen normaali NGKn 9-arvonen tulppa tässä ja sekin meni viikon tai kahden jälkeen ihan samaan kuntoon.
Seki riippuu täysin oliko se BR9HS vai mikä?
Itellä on BR9EG (sulla se tulis olemaan BR9HG, ku mulle menee pitempi tulppa)
Mä kokeilin itelle BR9ES ja ei toiminu sitte yhtää, justiin röpelti, ei kulkenu ja sitte se hajos.
Seuraavaks kokeili B9ES ja sillä se toimi tosi hyvin.
Sitte kokeilin hussen tulppaa (BR9EG) niin toimi oikeestaan vielä paremmin.
Kokeile B9HS tai BR9HG
16.5.2010 12:54
Joo eli mul on aerox -04 ja vaihdoin tilapäisesti alkuperäisestä tulpasta BR8HS pösön tulppaan BR7HS 10..
Kysyisinkin että voiko jotain mennä rikki kun käytän tämmöistä tulppaa vähänaikaa aeroxissa? Ei tunnu pätkivän tai mitään.. Huomen saisin uuden BR8HS tulpan mut uskaltaako tol ajella yhtä päivääkää vai meneekö jotain rikki?
31.5.2010 21:28
Jos väärä tulppa nii ekana melkee se tulppa hajoo. Kovaa ajoo vaan.
31.5.2010 22:41
Tarkentaisin, että jos on liian kylmä tulppa, niin usein se tulppa hajoaa. Kun jos taas on liian kuuma tulppa, mäntään sulaa reikä tai tulpan pää sulaa, yleensä se on mäntä.