Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

15.8.2012 17:34

ovverox kirjoitti:Lisää mielipiteitä tohon mun juttuunn.. tankista kaasariin menee vaa yks letku ja siinäkää ei oo suodatinta.. en usko et on tukossa .. mut riittääkkö 17.5mm kaasari airsalin 70cc?


Ootko varma että se saa alipainetta. Jos ei saa ni ei palioa pensaakaan jolloin tekee just tuollai :)

Re: Tekniset ongelmat

15.8.2012 17:37

Onko sulla alipaineletkua edes kiinni? :eek:

Re: Tekniset ongelmat

15.8.2012 20:11

Mikäköhän voisi olla vikana Yamaha Aeroxissani kun otin kannen irti ja laitoin käden sylinterin eteen ja polkasen niin tulee bensaa ja vettä kädelle??

Re: Tekniset ongelmat

15.8.2012 20:38

Todennäköisesti kannentiiviste vuotanut jäähynestettä sylinterin puolelle, ja nyt sitä nestettä on kampikammiossa. Sylkkä irti ja kunnon huuhtelu bensalla, sitten vähän öljyä alakertaan (2T) ja kasaus uusilla tiivisteillä.

Re: Tekniset ongelmat

15.8.2012 22:37

Selitin huonosta... Tankista kaasariin menee 2 letkua toinen alipaine ja toinen bensaletku xD... Oon kokeillu 95-125 suuttimilla ja vaihellu neulan asentoa mut aina hyytyy.. sit huomasin että kansi vuotaa öljyä ja pikapikaa kävin ostamassa uuden pinnapultin ja olin jo riemussani , koska luulin että pääsen nyt bomberoimaan 7kymppisellä.. No sama paska vaan jatkuu.. hyytyy / sammuu aina kun antaa kaasua paljon tai vähän.. tyhjäkäynnil voi pysyä jonkinaikaa käynnissä.. Kaikki tiivisteet on katsottu.

Chiigasin männän ja sylinterin ja oli ihan kunnossa.. Tulppakin on vaihdettu kylmempään.. Saa kyllä kipinää..?

Kaasarikin saa bensaa ainakin kohoon saakka ja suuttimet ovat uusia.. Kokeiltu myös eri ilmanputsareilla..

Alkaa nyt jo vituttaa tää homma...

Siis missä helvetissä voi olla vika? Kampiakselin stefat? vai sytytys?

Kokeilin muuten 50cc , sama vika silläkin oli suutin mikä tahansa..

Tää vika tuli ihan yhtäkkiä.

apua "tietämättämölle" ? x(

Re: Tekniset ongelmat

15.8.2012 23:21

ovverox: Löytyykö sulta vakiokaasaria jolla vois testata?

Ditechistä tutkittu käyntihäiriötä.
-tps mitattu sekä nollattu
-ilmasuuttimen o-renkaat vaihdettu (myös teflonrengas joka maksoi eräässä liikkeessä 18€)
-bensansuodatin vaihdettu
-bensan+ilmanpaineet katottu
- magneeton puolen kampuran stefan vuotoa koitettu tarkastaa vuodonilmasuaineen kanssa kun konetta startattu (onko tuohon jotain vinkkejä miten olette kampuran stefojen vuotoja kattoneet)
-ajotuslamppukin vilkuttaa kyllä ainakin jotenkin kierroksilla jolla kone alkaa yskimään
-vedenerotin paineilmapuolella

Tarkastamatta olisi vielä johtosarjan tutkiminen, uudella puolalla testaus, uudella magneetolla testaus yms.
Mistä lähtisitte vikaa etsimään, kun tuosta ikäänkuin katoo kipinä (yskii ajoittain putken puolelta) kun on kaasu pohjassa korkeemmilla kierroksilla?
Mutta osakaasulla päästää kyllä kierrokset ylös. Ja vikakoodeja tuo ei antanut ollenkaan
Viimeksi muokannut jnd päivämäärä 15.8.2012 23:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tekniset ongelmat

15.8.2012 23:43

Mikäs tulppa on paikallaan? Itse ainakin olen huomannut näiden olevan todella nirsoja tulpan suhteen.

Re: Tekniset ongelmat

15.8.2012 23:54

Saman olen ite huomannut, ngk:n cpr8e:tä olen käyttänyt, ja sillä on ainakin ennen toiminut. Onko muuten Boschilla tai jollain muulla valmistajalla tohon käypäsiä tulppia? Alkaa tuntua siltä että pitäs hommata toinen samanlainen ditechi missä tota ongelmaa ei ole

Re: Tekniset ongelmat

16.8.2012 1:08

ovverox kirjoitti:Bla bla bla...

Siis kanneniiviste vuotaa? Vaihda se.

Re: Tekniset ongelmat

16.8.2012 7:56

thounimakarooni kirjoitti:
ovverox kirjoitti:Bla bla bla...

Siis kanneniiviste vuotaa? Vaihda se.


vaihdettu jo 2 kertaa...

Re: Tekniset ongelmat

16.8.2012 12:44

Eli mopo käy 2-10 sekuntia. Tyhjennän kohokammion ja toimii taas hyvin, kunnes kone jäähtyy ja taaskaan ei lähde.... Mikä vikana?

Re: Tekniset ongelmat

16.8.2012 14:57

Onko kaasari varmasti kasattu oikein?

Re: Tekniset ongelmat

16.8.2012 15:21

Kyllä uskoisin, mitäpä siellä väärin olisi kasattu? Nyt tuntu taas toimivan hyvin kun tyhjentelin kohokammion ja ajelin koulusta kotiin. Meenkin taas koittamaan. Kohta olis tarkotus mennä putsaamaan koko kaasari kaverille. :)

edit. Joo ainakin vielä toimi ihan kiitettävästi. Jotenki tuntuu että siellä vois siellä kohokammiossa olla jotain likaa ja sitä menee sitte suuttimien eteen. Oon tähän mennessä irrotellu suuttimen joka kerta ja puhallellu sen siistiksi.. Ainakin tossa koulun pihassa se tuntu olevan tukossa

Re: Tekniset ongelmat

16.8.2012 18:09

Nyt heleppiä :D !! Elikkä mulla on 70cc malossi sportti, Malossin hiilariläpät , 17.5mm lortto (85 suutin...),multivar 7.5gr (sekarullilla 6gr,9gr vaarallista?), s6 pro replica, malossin punanen vp ja keltaset kytkinjouset ja s6 ilmanputsari... Niin tuotaaa miksi se kuullostaa niin kauhean nuhaiselta ja räpättää alussa? Onko säätöni iha päin persettä vai onko jokin osa mikä ei sovi joukkoon? Ja kiihtyy oudon hitaasti?

Re: Tekniset ongelmat

16.8.2012 20:19

dwacz kirjoitti:Nyt heleppiä :D !! Elikkä mulla on 70cc malossi sportti, Malossin hiilariläpät , 17.5mm lortto (85 suutin...),multivar 7.5gr (sekarullilla 6gr,9gr vaarallista?), s6 pro replica, malossin punanen vp ja keltaset kytkinjouset ja s6 ilmanputsari... Niin tuotaaa miksi se kuullostaa niin kauhean nuhaiselta ja räpättää alussa? Onko säätöni iha päin persettä vai onko jokin osa mikä ei sovi joukkoon? Ja kiihtyy oudon hitaasti?

Sulla on liian pieni suutin,laita malossin punaset kytkinjouset ja n.1g kevyemmillä rullilla ku siinä multivarissa on ollu alkuperäsenä mut onks sulla vakioputsari s6:sen elementillä vai joku s6:sen vaparisuodatin kiinni?