Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.10.2012 19:20
Aaaah niinpä näkyykin olevan. Tarviikohan niitä vaihtaa? Tai onko vaikea homma?
18.10.2012 19:23
Jos ei oo paljon ajetut/vanhat niin eipä niitä tarvii vaihtaa. Ei se kumminkaan pahaa tee, vaikka vaihtaskin. Ei ole iso homma, toki kansi täytyy purkaa, mutta eipä se mun mielestä mitenkään kovin iso homma ole kun kansi on kumminkin irti pyttyä vaihtaessa.
18.10.2012 19:23
Ehjiä ei tarvii vaihtaa eikä tuo nyt kauheen kova homma oo, jos vaan osaa venttiilit irrottaa ja pistää takas, vaatii vähän vaan sorminäppäryyttä. Eli sun pitää periaattees vaan painaa venttiiliä reunoista alaspäin jousia vasten ja ottaa ne kaksi pyöreätä palikkaa venttiilin juuresta pois niin venttiili ja hilut putoaa pois, kasaus sit päinvastoin tietenkin. Yksinkertainen homma josta saa helposti vaikeata jos ei tiedä mitä tekee.
18.10.2012 19:37
Ookei jeees no kaipa mä kuitenkin pidän ne vanhat ku ei oo paljoa ajetut.
18.10.2012 20:17
Joo elikkä kysympä taas sellasta että kun ilmoitetaan noita männänrenkaiden kokoja, niin onko se halkaisija (esim 47mm) männän vai sen renkaan?
Edittiä:Tollanen näyttäis olevan Moposportissa enkä mistään muualta ole löytänyt vastaavaa. Eli toi 47mm on kait sen männän halkaisija?
Aika suolanen hinta tosin
Edittiä2:Joo elikkä sen renkaan halkaisija taitaakin olla aikalailla sama kuin männän.
Oli ihan hyvä idea mitata se
Joku myy mulle sellasen Porvoossa?
18.10.2012 21:05
Sanoisin että varmaan merkitty niin loogisesti, että 47mm rengas sopii 47mm mäntään. Vaikka se ei iahn niin ole, mutta tuntuu helpolta ihmisille.
19.10.2012 8:18
Ja onko kahden ylimmän renkaan järjestyksellä väliä, muuten näyttävät samanlaisilta, mutta toinen on kirkkaampi. Vai oliko se niin että kirkas ylimpään kohtaan?
Ja miten noi ohjuriholkit siis pitäisi asentaa?
Jajaja huomasinkin että ton Moposportin männänrenkaan halkaisija oiskin 47,6mm, en sit tiiä sopivuudesta.
20.10.2012 14:42
Tietääkö kukaan mikä olis toho botskuu tullu , 70cc sylinterin laiton jälkeen ,
Pintakaasulla toimii hyvin , mutta kovemmalla kaasulla pätkii paljon ja sillon kun pätkäsee niin kaasarista tulee harmaata savupilveä?
20.10.2012 14:58
Mikäs on ku etujarru alko pitään ajossa pientä vikinää? Siit saa ihan täyden jarrutusvoiman ja vikinä katoo jos kevyesti puristaa jarrukahvaa, ei niin paljoo et alkaa jarruttaa.
20.10.2012 20:37
Tuossa aiemmin jo ihmettelin zonerin sielunelämää, nytten tehty seuraavat asiat:
-uusittu bensansuodatin
-uusittu tulppa
-vaihdettu bensat tankkiin
Todettu seuraavat asiat
-CDI boksia on nussittu, ts se sininen (rajoitin?) karva katkaistu, JA kaikki sen nelinapaisen liittimen johdot katkaistu, mutta liitelty takaisin väri väriinsä (??, onko ollut joku ammattilainen asialla...)
-Imukaula uusittu, sen tiiviste ok. Mutta sen bakeliitin o-rengas näytti vähän elämää nähneeltä. Oletteko uusineet O-renkaita ja bakeliitteja vai vaan tiivistemassalla kasaan ja koko bakeliitti poikkeen?
-Pääsuutin on kokoa 70, riittävä?
-Mopo ei jaksa ihan lähteä sähköllä, vaihtelevasti lähtee käyntiin polkaisemalla.
-Kun lähtee käyntiin, tyhjäkäynti aaltoilee lähes sammuvan rajoilta melko korkealle. Voi sammua omia aikojaan. Tukehtuu kaasuun, eli tekee vaan boo... ja sammuu. Kaasua pumppaamalla saa mopon liikkeelle, ja tasaisella mokoma kulki +100kg kuskin alla n. +45 mittariin, alamäessä jopa +55.
Huomenna putsaan kaasarin, ja hommaan vielä pitemmän päälle tohon ainakin sen uuden tulpanhatun, toi lienee orkkis. Akku on aika huono sekin varmaan uusiutuu.
Arvioita? Kaasari on siis melko uusi, luisti liikkui aika kivasti eikä ollut kamalan likaisen oloinen.
Mites tossa noi venttiilit, tolla ajettu +4000km, olisiko säädön aika? Ohjeita?
EDIT. Ilmeisesti vakio pääsuutin tulisi olla 88, virivajan mukaan ainassii. Jos tilaan tuolta vähän huolto-osaa, olisiko suosituksia kuluvista nappeleista, ainakin tälläset meinasin sitten:
-suurtehopuola
-bakeliitti
-pääsuutin
-ilmansuodatin
20.10.2012 22:12
Sen bakeliitin voit vaihtaa uuden, tulpan väristä voit kattoa että onko ihan vaalea/tumma mutta luulisin että kyllä se melko laihalla täyskaasulla käy jos 70 on vaan pääsuutin, eli voit kokeilla isompaa. Venttiilit voit säätää (purat koneen ympäriltä sen verran muovia että mahdut ottaa venttiilikopan pois) n. 0,10mm molempiin venttiileihin kylmällä koneella on todettu hyväksi ja toimivaksi.
Uusi tulppa (NGK C7HSA mallinen) ja hattu vanhojen tilalle, sitten peset kaasarin/ilmanputsarin, säädä venttiilit ja öljyjen vaihtokaan ei välttämättä ois pahitteeksi. Ihmetellään sitten lisää jos vielä ei toimi
21.10.2012 13:35
Saako perus pitkälohko rumpujarrulliseen skootteriin levyjarrua taakse kuinka helposti? Meneekö suoraan kiinni jostai toisesta mallista jos vaikka purkuna kävisi ostamssa takavanteen, levyn, jarrusatulan ja letkut sekä vasemman käden hallintalaitteet?
24.10.2012 9:35
Jotain vinkkejä nokkaketjun takaisin nokalle laittamiseen? Tuntuu vaan nii hiton lyhyeltä :o
Parhaiten miten oon sen siihen nokalle saanu nii ite nokka ei ottanut toisesta päästä kiinni vaa oli vähän vinossa :\
24.10.2012 12:25
Joo sain sen ketjun siihen sittenkin, mutta entäs se ketjun kiristin? Nostin sen ylös ja laitoin siihen mutta itse jousi ei tunnu mahtuvan sisään, eli vaikee saada sitä ruuvia siihen kierteille..
24.10.2012 13:35
Mahtaako sulla olla nokkaketjun ohjurit asennettu oikein? Heräsi epäilys jos nokkaketjun kiristäjä ei helposti mene. Kyllä sen pitäsi melko helposti mennä, saa sitä vähän painaa tietenkin että nokkaketju kiristyy tarpeeksi kireälle.