Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

31.7.2012 1:23

Kannattaa se laittaa. Ilman termaria koneen lämpeäminen kestää kauan ja talvella ei luultavasti lämpeä edes tarpeeksi, joka tekee pahaa koneelle. Kesällä se ei aivan välttämätön ole, mutta kannattaa se silti olla. (Missäs päin vihtiä muute asut, millanen roxi sulla on?)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

31.7.2012 22:32

Oisko vaikeeta pidentää akselia pösössä, eli siirtää lohkoja / rengasta kauemmas rungosta? (Ehdotuksia otetaan vastaan)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

31.7.2012 22:35

jkoljo kirjoitti:Ei missään olekkaan varsinaiselle maadoitusliittimelle paikkaa, mutta useissa moottorimalleissa varsinainen moottorin maadoitus runkoon tapahtuu startin miinusjohdon kautta.


Aa.. Meinaan kun omasaa roxissa on pytyn kannessa maadotus. Ainakin sillä logiikalla, kun nyppää sen irti -> ei lähde käymään. Heti kun sen laittaa takas niin lähtee ekalla :s

Mutta hyvä että selkis!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2012 4:58

Meneekö tämä sylinteri kymco agilityyn? http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=119 vuosimallista ei tarkempaa tietoa, joku 05, 06 tai 07

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2012 10:20

ancca kirjoitti:Oisko vaikeeta pidentää akselia pösössä, eli siirtää lohkoja / rengasta kauemmas rungosta? (Ehdotuksia otetaan vastaan)

Tätä olisi voinut kysyä vaikkapa Pösön mallikohtaisessa, koska on mallikohtainen kysymys. Anyway.. Lohkojen ja rungon välissä on H-palikka, voit leikellä ja sitten pidentää sitä. Huomaa että silloin iskari asettuu eri kulmaan, ja ellet tee asialle mitään, skootterin perä madaltuu ja jousitus löysenee.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2012 12:29

Samalla ohjattavuus huononee. Ei meinaa kääntyä kunnolla ja kantattaessa kaatuu helposti. Suosittelen pitämään vakiopituisena jos käyttöpeliksi tulee. Näyttelypelillä ei olisi ajettavuudella väliä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2012 14:51

Aika paljo saa pidentää et alkaa tuo "kankeus" jotain haittaamaan. Paitsi jos kääntyy vakionaki saman verran mitä joku fude et hyvä jos huomaa tangon kääntyvän ääriasennosta toiseen

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2012 18:56

Mikä mahtaa olla kun moottori nakuttaa runkolaakerit on vasta vaihettu ja mäntä a neulalaakeri kampiakselissa ei ole väljyyksiä ja tämä kuuluu vain tyhjä käynnillä skootteri on speedfight 2

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2012 21:55

Itellä piti TKR nakuttavaa ääntä kun SAS-järjestelmä hajosi. Eli tsekkaa sen kunto, sijaitsee koneen etupuolella, koneen kiinnikkeen kohdalla.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.8.2012 0:32

voisitko kuvailla paremmin

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.8.2012 3:04

Moro. Kertokaas joku tietävä että mitä todellista eroa on kun näissä runkolaakereissa on polyamidi ja metallihäkkejä nii onko toinen joteki parempi. kiitos :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.8.2012 9:48

laaffi, käytä foorumille kirjoittaessasi isoa alkukirjainta sekä päättövälimerkkejä. Tosiaan SAS-järjestelmä on sellainen musta mötikkä joka on lohkojen etupuolella kiinnityskorvakkeiden välissä. Siinä lukee Dell'orto, ja siihen tulee kaksi letkua. Neljällä pultilla kiinni.

Avaa pultit, systeemin pohjassa on rulla. tarkista että rullan laakeri on ok, ja että se pääsee liikkumaan sisään ja ulospäin vaivattomasti (tavallaan tietynlaisessa männässä kiinni). Voit vaikka purkaa koko systeemin, mutta pidä mielessä osien oikea järjestys.

theroksimies, TN9 (polymeerihäkki) laakerit toimivat metallihäkkisiä kitkattomammin, eli ne tuottavat vähemmän lämpöä ja niillä on pidempi kestoikä. Myös itse moottori saattaa kiertää vähän paremmin TN9-laakereilla, varsinkin jos kyse on kisakoneista.

Toisaalta TN9-laakeri ei siedä niin hyvin korkeita lämpötiloja. Tämä ongelma tulee tosin ainoastaan vastaan katalysaattorilla varustetuissa koneissa, joten mihin tahansa muuhun kuin vakiokoneeseen TN9-laakeri on suositeltava laakeri.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.8.2012 12:39

Drdtrt kirjoitti:Meneekö tämä sylinteri kymco agilityyn? http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=119 vuosimallista ei tarkempaa tietoa, joku 05, 06 tai 07


Kyllä menee.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.8.2012 13:33

Kiitos jkoljo vastauksesta :) voiskohan laittaa sitte nuo polyamidihäkillä olevat omaan kun itellä on roksiin koneremppa eessä ja ainaki ratsiat ja sisään ajot vakioputkella. Muuten putkena toimii metrakit ecologig ja välillä tulee ajettua pitempääki matkaa että kone meinaan lämpee kunnolla. Voi laittaa sparewheelin sivuilta linkkiäkin jos haluaa jostain hyvistä laakeresta roksiin :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.8.2012 14:30

Mitä kuristuksia on solifer 50R skootterissa?