Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.5.2012 18:04
Palezu kirjoitti: Ja luulis että stage6 kun tekee sekä pyttyjä viritystasoltaan laidasta laitaan niin luulisi että heidän vp-jousi valikoimakin olisi tehty sen mukaan että se soft jousi teharivireille ja hard niille järjettömille R/T vai mitäneoli pytyille..
Softihan vastaa vakiota, jollain oli high end vireillä +107% vp jousi että toimi..
29.5.2012 20:54
Paljos boosteri rullais näillä:
-S6 sport pro 70cc
-Yasuni R
-17,5mm lortto
-malossi multivar
-malossi kisakytkin
29.5.2012 22:52
Kytkimeks laittasin S6 Torque Controllin + S6 RT kytkinkellon, nimittäin kytkimestä voi vaihtaa silloin jouset ja säätää niiden jäykkyyttä iroittamatta edes koko kytkinkelloa. Kaasariksi 19 tai 21mm Dellorto.
29.5.2012 23:43
Palezu kirjoitti:No perustele miten se voi olla surkea. Mikä rakenneominaisuus tekee variaattorista surkean? On siinä muuten multivarikin kiinni..
Etuvariaattorin on yksi osa koko variaattoria. Takavariaattorissa heliksin ramppien kulmalla on iso merkitys variaattorin yleiseen toimintaan.
29.5.2012 23:53
Joo. No sori mutta siinä tuli taas sitä mikä menee multa toisesta korvasta sisään ja toisesta suoraan ulos, eli lämpimikseen puhumista joka kuulostaa hyvinkin asialliselta ja perustellulta mutta todellisuudessa ei anna mulle vastausta mihinkään.
Kysehän on tässä mun tapauksessa ainoastaan siitä että lämpötila vaikuttaa variaattorin toimintaan sillä seurauksella että kierrokset millä variaattori toimii laskevat alemmaksi, ja vastapainejousen vaihto ei vaikuta ongelmaan mitään. Ja tätä mun variaattoria sitten tämän takia pidetään surkeana kopiominarellin vakiovarina, eli käytännössä ongelma selitetään sillä että se on "kopio kiinalainen" ja että mahtavissa ja aidoissa tätä ei esiinny. Ja olenpa muuten mototista nyt ihan vastikään lukenut kuinka samanlaista ongelmaa ilmenee noissa aidoissakin.
Niin kerrotko että miten takavariaattorin "heliksin" ramppien kulma vaikuttaa tuohon ongelmaan? En väitä etteikö asia vaikuttaisi variaattorin yleiseen toimintaan, mutta tässä nyt minä ainakin haen järkevää syytä sille että miksi mun kopiovarissa on kumma ongelma, jota ei muka sitten aidoissa ole? Ja minun mielestäni noiden ramppien kulma ei kyllä vaikuta millään tavalla tuohon miten toiminta muuttuu variaattorin lämmetessä.
Taisiis, ääääääärgh, ettei tämä menisi taas järjettömäksi kädenväännöksi, niin ei väittämässäsi ole mitään pahaa jos ajatellaan asia sillä tavalla että huomautat vain että kyllä se muukin vaikuttaa kuin se etuvari, mutta minulla tulee nyt väkiselläkin mieleen vain tuo että kun ongelma on siinä lämpenemisessä, ja en kyllä keksi konkreettista syytä sille mikä rakenneratkaisu olisi kopiovariaattorissani muka niin poikkeava että se aiheuttaisi tuota.
30.5.2012 10:13
Olisko jollain jotain lisäyksiä tähän settiin:
yasuni z, s6 sport pro variaattori, 17.5 lortto, s6 hard vp, 6.5 rullat, ja polinin +30% kytkin jouset.
30.5.2012 11:52
Ei se "aidon" Minarellin vakio etuvarikaan ole mistään parhaimmasta päästä, kun teharin kanssa pitää jo vaihtaa.
3.6.2012 17:57
Pihamopoksi roxi tulos
joku halpa 70cc pytty tai sportti 50cc
17,5 lortto
malossin multivari
joku halpa putki
eli tarkotus olis tehä kiva lelu...
joku sais ehdotella jotain versioita millä olis kiva härnätä naapurin mummoa...
mopo ei oo tulos rekisteriin joten tehoa sais olla
3.6.2012 18:36
Vilkaisehan tietopankista valmiita esimerkkisettejä
täältä. Hyvää ja halpaa ei tässäkään tapauksessa saa samassa paketissa, mutta käytettyjä osia esimerkiksi
Mototallista hankkimalla voi sopivan setin saada muutamalla satasella.
4.6.2012 22:02
Tällästä settiä olen aatellut:
yasuni z, s6 sport pro variaattori, s6 hardi vp, +30 kytkin jouset, malossi 50cc sport sylinteri, 17.5 tai 19mm kaasari (kumpi olisi parempi?), s6 ari filtteri, 6.5g rullat, 90-100 suutin (mikä olisi sopiva koko?).
Jotain parannus ehdotuksia ja paljo kulkis noil? Ja pyöränähän on siis roxi.
4.6.2012 22:22
17,5. Osta monet rullat, nuo 6.5g vaikuttaa jo liian painavilta, lähet gramman vakiota kevyemmistä hakemaan oikeita. Sama suuttimista: osta monia eri kokoja.
4.6.2012 22:56
Jep, ei riitä, että ostaa yhdet rullat. Tosin vakiovariaattorin ja S6:n variaattorin rullien painot tuskin vertaantuvat keskenään: ainakin Multivarilla 7,2g vastaa vakion 5,1g rullia.
8.6.2012 22:53
Mistä kiikastaa kun roxi ei pelitä kunnolla? virit: 50cc motorforce midrace sylinteri, s6 r1200 tehari,s6 hard vp-jousi,jotkut mustat kytkinjouset (entiiä mitä merkkiä tai vahvuista), 4g rullat
Eli kun yritän ensinnäkin lähtee ajamaan roxia pitää huuattaa ihan kunnolla että edes lähtee liikkeelle. Toinen juttu on että piikkiä pitää odotella hirmuisen pitkään eli siihen asti huuatetaan konetta ja ajetaan noin 35km/h ja kun liikkennevaloista yrittää lähteä niin pitää potkia vauhtia että lähtee kunnolla edes kulkemaan.
Eli kaikki ei ole varmaan ihan kohillaan. Kiitos jo vastauksista!
8.6.2012 22:54
Kone kiertää yli piikin? Kokeiles vaihtaa vaikka malossin punaiset vp ja kytkinjouset. Tuon jälkeen rullilla aijot kiertokset säätää.
8.6.2012 23:10
Voisko tuo johtua liian jäykistä kytkinjousista? Jos laittas jotkut punaiset mitkä tallista löytyis ?