Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

2.3.2012 19:08

Joo just kute Rajis- mainitsi niin Dellorto PHBG Racing malli niin siitä löytyy öljy- ja alipainenipat, molemmista 19 ja 21mm malleista.

Ei sitä kai oikeen huomaa, mutta tolle pytylle ois 21mm tai jopa 24mm hyvä ;)

Re: Keskustelua sylintereistä

2.3.2012 20:48

Nyt löytyi halvin 70cc sarja mitä löytyy! http://www.scootertuning24.de/70ccm_spo ... -1_21.html


Minkäs kokoista kaasaria uskaltaa tunkasta? Onko 19mm "overkilliä"?
Edit: ilmeisesti ilman mäntää...

Re: Keskustelua sylintereistä

2.3.2012 20:53

Varmaan ihan passeli, kun 19mm pelittää 50cc:läkin :)

Re: Keskustelua sylintereistä

2.3.2012 21:09

Kummassakin 19 ja 21 millisissä Dellorto PHBG:n Racing-malleissa on alipainenippa, tosin sen voi itsekin patentoida imukaulaan. Kannattaa suosiolla laittaa vähintään 19 mm kaasari tolle pytylle. Ja miks muuten pitäs olla nippa öljyllekkin, etkai oikeesti käytä tuorevoitelua ton pytyn kanssa? 8o

Re: Keskustelua sylintereistä

3.3.2012 9:29

Jos joku Taneli ajaa tuorevoitelulla 70cc:n kanssa niin morjes! :D

Re: Keskustelua sylintereistä

3.3.2012 9:42

Nyt on kyllä pakko sano että mä ajan tolla 70cc Stalkkerilla tuorevoitelun kaa. Pistän kyllä bensan sekaan vähä lisää öljyy, joten osan hoitaa seosvoitelu, ja osan tuorevoitelu. En oo viel nähny tarpeelliks ottaa poiskaa, Stalkkerissa on ainaki luotettavin tuorevoitelu mitä oon tavannu. :D Eikä oo ollu ongelmia.

Re: Keskustelua sylintereistä

3.3.2012 9:56

Jotkut voivat ajaa, mutta eivät lisää sitä öljyä mitä sä teet. Varsinkin "tehokkaammilla" pytyillä ehdoton. Minareilleissa muutenkin huono tuo öljypumppu.

Re: Keskustelua sylintereistä

3.3.2012 19:55

high-end on paras ja pelkkä tuorevoitelu :---D t: roxiboy1

Re: Keskustelua sylintereistä

3.3.2012 23:17

Niin, ja tossa kun on vielä toi peruslaiska Malossi 70cc Sport. Jos tehokkaampi pytty olis, niin tuskin olis tuorevoiteluu.

Re: Keskustelua sylintereistä

4.3.2012 13:06

Ditechissä on vähän pakko käyttää tuorevoitelua, ku polttoaine ei kule alakerran kautta, mutta pitäskö tossa säätää tota tuorevoitelua jotenkin ennenku enemmälti ajelee?

Re: Keskustelua sylintereistä

4.3.2012 18:40

Mmitä tarkotat enemmälti ajelee? Jos meinaat tehokkaampa pyttyä niin kannattaa suosiolla, jos on vakio ja vaikkapa tehari niin ei kannata.

Re: Keskustelua sylintereistä

4.3.2012 18:50

Jos on ruiskumallin 70cc+kisakampura+vakiputki, vaikka laittas öljyä bensan sekaan niin eihän se auta mitään ku se ei mene kampikammion kautta? Siis ajaa yleensä kun en ole käyny ku koeajolla

Re: Keskustelua sylintereistä

4.3.2012 18:55

Sinuna säätäisin sitä öljypumppua.

Re: Keskustelua sylintereistä

4.3.2012 19:10

Seuraava kysymys että miten sitä säädetään ditecissä, kun en ole löytänyt tietoa moisesta?

E: Anteeksi minun ymmärrys sekä kirjoitusvirheitä, (olin täällä kännykällä ja tien päällä). Kun lueskelin apriliaforumilta asiaa niin tuossa ei voi säätää pumppua ainakaan ilman ecun puukotusta, ja polinin sarjassa luki että "tämä sarja sisältää kaiken mitä se toimiakseen tarvitsee". Ilmeisesti tuo ei sitten tarvitse muutakun mahdollisimman laadukasta öljyä vaan?

Re: Keskustelua sylintereistä

5.3.2012 14:07

Paljos peugeot sf2 nestejäähyssä pitäs olla puristuksia vakiopytyllä? Kaverille vaihoin pököttiin männän, mutta ei lähteny uudella käymään. Ei vissiin saa soppaa kunnolla, mutta aattelin kuitenkin noi puristukset mitata ;) Ja jos on jotain väliä niin proxi laitettiin kiinni.