Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.2.2012 21:49
jkoljo kirjoitti:Toteutettu Atmelin mikrokontrollerilla sekä muutamalla oheispiirillä. On periaatteessa mahdollista valmistaa, mutta käytännössä meillä kummallakin, Shapella ja minulla, on liikaa muita kiireitä.
No perhana
Olisi vain kova tarve saada rajoitin joka rajoittaisi tällätavalla
3.2.2012 10:55
Multa saat parin kk sisällä. Prototyyppi toimii jo hyvin mutta pientä kehittelyä pitää vielä tehdä. Ja on siis sellanen että rajottaa vasta tietyssä nopeudessa. Tulitikkulaatikon kokoinen ja halutun nopeuden ja rajoitustehon voi säätää itse.
3.2.2012 20:09
Palezu kirjoitti:Multa saat parin kk sisällä. Prototyyppi toimii jo hyvin mutta pientä kehittelyä pitää vielä tehdä. Ja on siis sellanen että rajottaa vasta tietyssä nopeudessa. Tulitikkulaatikon kokoinen ja halutun nopeuden ja rajoitustehon voi säätää itse.
Tai voisitko vaikka rakennus ohjeet pistää vaikka yveenä tulemaan jos mahdollista?
3.2.2012 20:23
Juu tännekkin!
3.2.2012 22:32
Sanokaa ensin löytyykö teillä AVR piirien ohjelmointilaitetta ja tarvittavaa ohjelmistoa tietokoneeseen
? Ei oo meinaan ihan perus autotallissa kolvailtava värkki
3.2.2012 22:52
Palezu kirjoitti:Sanokaa ensin löytyykö teillä AVR piirien ohjelmointilaitetta ja tarvittavaa ohjelmistoa tietokoneeseen
? Ei oo meinaan ihan perus autotallissa kolvailtava värkki
Ei löydy ei
Mutta mistä sellasia saa? Ja miten pystyisikkö tekeen sellasen postauksen niinku siinä Oopic rajoittimessa oli, että mitä siihen tarvitaan ja mistä niitä osia yms. saa?
3.2.2012 23:18
En jaksa ruveta tekemään niin yksityiskohtaista ohjetta ja siitä tulisi paljon monimutkaisempi kuin tuosta oopicistä koska tuo oopic on enemmän valmiimpi paketti toisin kuin tämä mun AVR pohjainen systeemi jossa tarvitsee paljon enemmän erillisiä osia ja tietoa hakea sieltä sun täältä. Hyvä puoli onkin sitten se että on paljon halvempi, pienempi ja laajemmat mahdollisuudet. (näitä vehkeitä tuntevana tuo oopic on lähinnä naurettava enkä ihmettele miksi se meni konkurssiin) Mutta jos pelkän tällaisen rajoittimen haluaa, voin sanoa että tulee halvemmaksi ostaa sellainen suoraan valmiina minulta sitten kun alan myymään niitä kuin kasata itse alusta asti. Voin luvata että ei tule kalliiksi, tulevan perusmallin hinta oikeastaan samaa luokkaa normi 16-asentoisen rajoittimen kanssa.
4.2.2012 1:08
Palezu kirjoitti:En jaksa ruveta tekemään niin yksityiskohtaista ohjetta ja siitä tulisi paljon monimutkaisempi kuin tuosta oopicistä koska tuo oopic on enemmän valmiimpi paketti toisin kuin tämä mun AVR pohjainen systeemi jossa tarvitsee paljon enemmän erillisiä osia ja tietoa hakea sieltä sun täältä. Hyvä puoli onkin sitten se että on paljon halvempi, pienempi ja laajemmat mahdollisuudet. (näitä vehkeitä tuntevana tuo oopic on lähinnä naurettava enkä ihmettele miksi se meni konkurssiin) Mutta jos pelkän tällaisen rajoittimen haluaa, voin sanoa että tulee halvemmaksi ostaa sellainen suoraan valmiina minulta sitten kun alan myymään niitä kuin kasata itse alusta asti. Voin luvata että ei tule kalliiksi, tulevan perusmallin hinta oikeastaan samaa luokkaa normi 16-asentoisen rajoittimen kanssa.
No ei muutakuin äkkiä myymään sellasia!
Tässä ainakin olisi yksi varma ostaja
4.2.2012 1:35
Juu, laitan aiheesta varmaan isomman jutun sitten kun rauta alkaa olla tarpeeksi kuumaa niin sanotusti
taisiis, kehittely on vielä vähän kesken. Ei muuten tarvi lainata aina edellistä viestiä.
4.2.2012 14:29
Juu pikkuvikoja
Toivottavasti vain pian
Ettei nuo poliisit antasi sakkolappuja kouraan
6.2.2012 1:10
Löytyykö ditechiin mitään kaupallista kierrosrajotinta, vai saako semmosen tuohon ecuun ohjelmoitua n. 10k kierroksille ettei sitä tule kierrätettyä rikki. Tällä hetkellä tuntus kiertävän prikka kiinni ajossa yli 12k kun tuo kulkeekin uudella prikalla 80 km/h mittariin
6.2.2012 9:10
Valitettavasti Ditechin sytytys poikkeaa kaasutinskoottereista, joten minkäänlaisen rajoittimen käyttö ei ole mahdollista. Ainakaan mitään kaupallista rajoitinta ei ole olemassa. Ecuun sen varmasti saa ohjelmoitua, mutta taitaa olla melkoinen temppu siinä onnistuminen itse.
6.2.2012 12:07
Jos se menee prikan kanssa 80, ni eikös se olis sama ottaa se prikka pois? Vaerot yms. tulee kuitenki, ja kone tykkäis paljo enemmän.
Ja se on vaan se tosiasia, että viritetty kone huutaa aina prikan kanssa. Pitää vaan oppii siihen ettei sitä huudata liikaa.
6.2.2012 12:53
Eli pitää kyhätä ite joku systeemi suuttimen tai puolan johdon väliin tai huijaamaan kaasun asentoa.
ps. mun ditechi on vakio lukuunottamatta "kisasoftaa". Mutta eipä kauan kun easysta saapus 70cc
tosin ei sillonkaan jos en saa revittyä ehjänä tota suutinta kannesta, joten vinkkejä siihen kaivataan
20.2.2012 18:32
Pitäs saada selvyys asialle, että toimiiko vuden -08 MBK nitrossa phot-eco rajoitin?