Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.8.2012 0:51
Alupytty, pinnotettu siis, ajetaan sisään käyttämällä tyhjäkäynnillä 15min, sitte annetaan jäähtyä kylmäks. Ekat kilsat olis sitte tietty hyvä ajaa niin, ettei heti tuppi nurin huudata. Joten pajalla isket käyntiin, annat käydä 15min, jäähdytät, säädät ja ajat kotiin niin sisäänajo on jo tehty.
-Tomi kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Kai tulpan oot vaihtanu ja kaasarin putsattu?
Juu olen, mutta kipinää antaa vain välillä, eli ei kokoajan ku polkee.
Jos ei kipinää tuu kunnolla, ni koittasin vielä uudella tulpalla ja vaikka toisella hatulla. Tulpanjohtoki vois olla hyvä koittaa vaihtaa. Sitte epäilisin että onko maadotuksessa vikaa, ja jos ei noilla toimi niin onko puola tai CDI paskana.
14.8.2012 8:06
Kokeilin kaverin cdi:tä,puolaa,puolanjohtoa,tulppaa ja tulpanhattua, mutta silti antaa vain välillä kipinää.
14.8.2012 9:27
Kuullostas siltä että vois olla virtalukon huonossa kontaktissa ettei cdi saa aina jännitettä
14.8.2012 15:44
Kiits reetuhai! Nyt ku vielä joku viittis maalamista neuvoa!:D
14.8.2012 17:43
Olen karsinut skopastani sähköt, ja jättäny pelkän sytytyksen. Miten saan takasin kytkettyä etu-ja takavalon magneettoon, kun sieltä tulee neljä piuhaa? Jännitteensäädin on myös neljäpiuhainen. Ja skopa on Cpi Formula -10
14.8.2012 22:19
Juu morjes , mikä mahtaa olla vikana ku pistin ton 70cc kiinni ja se sammuu nytte kokoajan ku pistän käyntii ja ajan vaik joku 50m niin sit sammuu ja sit pian lähtee käyntii ku bensaa on tarpeeks kohos ( ehkä ).. Siin on 17.5mm kaasari dlortto ja 115 suutin oli kii ja pipercrossi.. sit ku katoin tulppaa niin seki oli polttavan kuuma?.. käyks kone liian laihal? laitoin neulanki alimpaan lovee et saa enemmän löpöö ja sit hiilariläpät ja metallisen imukaulan yms ... eli siis osia siin nyt on
Airsal 70cc.. vaakaminarelli
tulppa br9hs
Öljyy meni aika paljon kyl tankkii.. joku 3%
17.5mm kaasari ja 115 suutin kokeillu ja 110 ja 95.. ja rikkaimmal neulaseoksel oli
Putkena toimii stage6 pro replica
Kaikilla suuttimilla samavika..? Eikä pitäs olla imuvuotoja ja kun imen bensaletkusta niin bensaa tulee.. Myös pitäs antaa kipinää koska pysyy tyhjäkäynnil tosi kaua...?
Mikä ois vikana? Joku viisas ja tietäväinen vois auttaa!
Kiire ois täl projektil vähä
14.8.2012 22:25
Kyyllä se tulppa kuumenee helposti. Jotain on vialla välillä tankista kaasariin. Esim. Polttoainesihti voi olla täynnä paskaa --> ei saa tarpeaksi bensaa käymiseen.
14.8.2012 22:28
Tuorevoitelu poistettuna kaasarista pitää tukkia tuorevoitelun nippa, tukippa se vaikka huvikseksi, kun sieltäkin se saa ilmaa.
14.8.2012 22:29
jnd kirjoitti:Kuullostas siltä että vois olla virtalukon huonossa kontaktissa ettei cdi saa aina jännitettä
kaikki johot virtalukolta on hyvin kiinni, mutta voisko vika olla staattorissa?
14.8.2012 22:39
Lisää mielipiteitä tohon mun juttuunn.. tankista kaasariin menee vaa yks letku ja siinäkää ei oo suodatinta.. en usko et on tukossa .. mut riittääkkö 17.5mm kaasari airsalin 70cc?
14.8.2012 22:45
jnd kirjoitti:Kuullostas siltä että vois olla virtalukon huonossa kontaktissa ettei cdi saa aina jännitettä
Eipä kuule CDI saa yhtään virtaa virtalukon kautta vanhemman mallin sähköissä. (Päätellen siis -Tomi:n vuosimallista, että hänellä on -00 Roxi)
Mahdollisia vikapaikkoja:
-Magneetto ja impulssikäämi: tarkista esim. yleismittarilla magneetolta tulevista johdoista valkopunaiseen ja mustapunaiseen johtoon tulee jännitettä.
-Tarkista, ettei CDI:n ja virtalukon välinen mustavalkoinen piuha ota maihin.
15.8.2012 6:36
Pitää tarkistaa nuo, mutta tässä on -08 vuoden roxista sähöt, eli ne uudemman mallin.
15.8.2012 14:36
Aa, no sit älä välitä tosta mun edellisestä viestistä, noi pätee ainoastaan vanhaan.
15.8.2012 14:42
Juujuu, eli voisko vika olla staattorissa?
Puola tai cdi ei ainakaan ole paskana, ku olen testannu kaverin moposta niitäkin.