Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.5.2012 20:03
Solikka_69 kirjoitti:Okei, jätetään leovince sitten pois
Stage6 Pro (Replica), Technigas RS2, Yasuni R <--- mikä näistä olisi sitten paras S6 streetracelle?
Reetu ehdotteli jo Stagen putkea, mutta mites nuo muut toimii K.O pytyn kamssa?
+ pieni kysymys joka tulee nyt väärään aiheeseen, mutta menköön tässä samassa
Onko kaikissa ilmajäähy koneissa valmiit kanavat vesijäähyä varten? Tietopankin mukaan ainakin Piaggion koneissa on valmiina, mutta mitenkä Aprilian koneiden? vm. -99 eli pysty mineralli..
Noista putkista Technigasilla saat vähiten heppoja, kun taas Pro:lla eniten. Replican ja Pron tuottaman tehon ero on n.0.1hp, joten suurta eroa et välttämättä tunne.
27.5.2012 21:44
makke321 kirjoitti:oon ajatellu hommaa jotain 70cc sportti pyttyy kikkailuun mutta mitä suosittelette
malossi 70cc sport
stage6 70cc sport pro
kikkailuun siis tulossa ja putkena toimii giannelli shot
Malossissa vähemmän heppoja, mutta pidempi huoltoväli. Toisinpäin Stage6:sessa, tehoo enemmä, huoltoväli lyhyempi.
27.5.2012 21:50
mistä muuten sais halvallla malossi 70cc mhr pyttyyn uuden männän? voisko joku laittaa linkkiä? sopiiko stage 6 70cc racing pytyn mäntä tohon mhrrrään??
28.5.2012 8:31
Shape kirjoitti:Ensiksi, Polini Sport on aivan eri sylinteri kuin Stage6 Streetrace. Jos joku putki toimii hyvin Polinissa, niin se ei toimi välttämättä S6:ssa.
Toiseksi, jos mielestäsi Leovincen tuomat vajaa 9 heppaa S6 SP:stä on hienosti, niin kerrottakoon, että kyseisessä sylinterissä on tehoreserviä noin 15 kaakkiin asti. Oikeasti, se Leovince on surkea putki 70cc koneessa.
Toki on eri sylinteri. Mutta väitätkö, ettei pakoputken ominaisuuksia voi millään tapaa havainnollistaa noin? Kyseessä kuitenkin kaksi sylinteriä joissa kuutiot ja huipputehot käytännössä samat. Mikä se oleellinen ero on? Meinaat siis, että Polini antaa Leo Vincellä ja Pro Replicalla samat tehot ja Streetrace antaa LV:llä myös samat ~9 hv, mutta Streetrace Pro Replicalla antaakin 14,5 hv? Noissahan sanotaan sen 0,5 heppaa eroa olevan Sport Prohon... Paljonkos tuossa lapussa olikaan.. Sikäli myös jännä, että parhaat kierrokset luvataan 10 krpm tienoille ja 15 hv tehoa, tuntuuko utopialta kun vääntöjä laskee? Olisiko tuossa 15 hepassa vähän mainosta mukana.. Vai löytyykö lappuja 14,5 heppaisesta SR:sta tai 15 hp SP:sta? Racingillehän luvataan 17-19 "out of the box", tuolla olen nähnyt juuri 15 heppaa rikotun, mutta ei todellakaan "out of the box".
Reserviähän on aina, mikä sitten toteutuu mitenkin. En sanonutkaan, että tuo LV olisi paras putki ja että sillä maksimit saataisiin. Mutta se, että LV on paska ja Pro Replica itse autuus on ehkä hitusen mielestäni enemmänkin uskon asia kuin fakta. Tuossa nuo on kuitenkin vedetty samassa dynossa peräkkäin samalla kokoonpanolla. Päätelköön siitä jokainen itse (tai uskokoon mitä tahtoo).
28.5.2012 8:39
Muttakun miettii sitäkin, että tossa vakiopytyllä on saatu LeoVincen kanssa n.7,5hp, ja S6SP:n kanssa n.9hp. S6SP on kuitenkin paras sportti pytty, ja sillä sais muka 1,5hp lisää? Kunnon sporttisetillä kaasarillaki saa jo 1hp lisää.
28.5.2012 14:20
Miten tuosta pytystä sais enemmän tehoa irti?
viime viikolla laitoin 17,5mm lorton ja sain sen hyviin säätöihin.
Mutta pitäskö rullat vaihtaa painavemmaks, ku huutaa aivan helvetisti ja kulkee jonku
75-80km/h?
virit: Motoforce racing 50cc,17,5mm lortto,Yasuni R, polini speed control,4,5g rullat,Motoforce evolution kytkin,motoforce kytkinjouset, hebo pun vp-jousi.
E: kiitos vastauksesta
Viimeksi muokannut Lacegsi päivämäärä 28.5.2012 14:31, muokattu yhteensä 1 kerran
28.5.2012 14:27
Jep, laita rulliin painoa lisää n.0,3g.
28.5.2012 15:50
Tälläset osat aijon ehkä laittaa nitroon:
S6 pro replica tai joku muu hyvä putki vakiopytylle
+15% vastapainejousi
+15% kytkinjouset
keveämmät rullat
onko aivan välttämätöntä laittaa isompi kaasari vai riittääkö isompisuutin ja sitten joku vapaavirtaussuodatin
28.5.2012 15:53
Jäykempää vp- jousta! Malossin punaiset on hyvät jouset. Ei tarvia vielä teharivireillä kaasaria vaihdella. Isonna sit vielä 10 kokoa suutinta.
S6 pro replica on hyvä putki
29.5.2012 8:03
Reetuhai2 kirjoitti:Muttakun miettii sitäkin, että tossa vakiopytyllä on saatu LeoVincen kanssa n.7,5hp, ja S6SP:n kanssa n.9hp. S6SP on kuitenkin paras sportti pytty, ja sillä sais muka 1,5hp lisää? Kunnon sporttisetillä kaasarillaki saa jo 1hp lisää.
Kyse on kokonaisuudesta. Pienempi pytty näkee putken kireämpänä ja siten antaa suhteessa enempi tehoa. Tehokkaammilla putkilla SP:kin sysäisi ihan jotain muuta, tehokäyrän laajuuskin jo juoruaa moista. Vakiopytyn käyrä taas tulee alas heti huipun jälkeen ja jossain 10700 tehoero onkin jo luokkaa 5 hv ja jos pyttyjä tarkastellaan huippujen perusteella..? Ajovoimapiirros kertoisi tilanteen. Nuo putket virittyvät johonkin 9000 karkeasti, mutta jos se olisikin 10500 ja kun teho on vääntö x kierrokset... Vakiopytty kuolisi aika täysin kun sylinteri ei toimi enää siellä missä putki toimisi. Sellainenkin jännä juttuhan tuossa putkivertailussa näkyy, että vakio tarvikeputki on sopivalla kierroluvulla 4 hv tehokkaampi mitä se pro replica. Mitä muita osia sitten lie kiinni kun nuo käyrät on vedetty, rajoittaisikohan jo kaasari tehoja tuossa 7 hp jälkeen tai joku muu pullonkaulana. Ei noita tehoja kannata kamalasti tuijottaa, vertailuna kyllä pelaavat.
29.5.2012 8:16
Mutta variaattorivehkeessähän ei laajalla tehoalueella ole niinkään käyttöä vaan varivehkeen ideahan on että variaattori on aina säädetty parhaalle tehoalueelle. Eli oli vauhti mikä hyvänsä, kierrokset on parhaalla tehoalueella.
Näin ollenhan skoottereihin ei le mitään vääntöputkia ja kierrosputkia erikseen, vaan "vääntöputket" on yleensä tehottomampia, mutta niillä on laajempi tehoalue, sekä tehot on alempana, joten säätäminen on helppoa, ja ne tuntuu vääntöputkilta.
Taas tehokkaat putket on jonkuverran yläkiertosempia, ja tehoalue on kapeampi, jolloin säätäminen on ehkä vähä vaikeempaa.
29.5.2012 16:32
Ja teho eri luokkaa, siksikin juuri Leovince ZX on surkea verrattuna esim. S6 Pro Replicaan. Jos sportti 70cc:tä mielit, niin S6 Pro on hyvä valinta, nimim. oikein säädettynä ton putken kanssa et tule pettymään.
29.5.2012 17:38
Voin muuten nyt kokemuksesta sanoa että vaikka laajaa vääntöaluetta ei periaatteessa variaattorivehkeessä tarviikkaan niin käytännössä siitä on silti arvaamaton hyöty juuri tuossa säätämisessä.. Ainakin jos on yhtä nirso variaattori kuin mulla. Jos pistää rullat joilla toimii kylmänä hyvin, lämpimänä ne on sitte liian painavat ja tippuu tehoalueelta ja kiihtyy surkeasti, jos pistät rullat joilla toimii lämpimänä, niillä ottaa kylmänä liikaa kierroksia ja kiertää tehoalueen yli.. ratkaisuna tietysti lämmittää variaattori, mutta kun se kestää 2km tai enemmän nii ei oo oikeen kiva sekään. vastapainejousen vaihto ei auta mitään oli sitten jousena vakio, naraku tai stage6:sen jäykin ja jäähdytysreijät porattu varikoppaan. Itse asiassa melkein sama pitää löysää jousta koska jäykempi aiheuttaa isommat kitkahäviöt joka ei ole kovin toivottavaa. Jostain luin että sen jousen kuuluu olla vain sen verran jäykkä että hihna ei luista kiihdytyksessä. Jos joku on eri mieltä (saa kyllä olla) niin miettikääpäs sitä että viritystasoja on näin karkeasti sanottuna teharivirit-high end, ja jos täällä mototissa suositellaan aina teharivireille jo malossin +50 punasta tai stage6 hardia niin mikä helkkarin traktorin iskunvaimennin pitää olla sitten h-e vireillä että toimii?!?
Ja luulis että stage6 kun tekee sekä pyttyjä viritystasoltaan laidasta laitaan niin luulisi että heidän vp-jousi valikoimakin olisi tehty sen mukaan että se soft jousi teharivireille ja hard niille järjettömille R/T vai mitäneoli pytyille..
Viimeksi muokannut Palezu päivämäärä 29.5.2012 17:42, muokattu yhteensä 1 kerran
29.5.2012 17:41
Sulla tietysti joku surkea kopiominarellin vakiovari.
29.5.2012 17:42
No perustele miten se voi olla surkea. Mikä rakenneominaisuus tekee variaattorista surkean? On siinä muuten multivarikin kiinni..