Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

29.12.2011 20:37

Ostin rajoittimen vähän aikaa sitten Kymco Super 9 AC -05:seen. Mihin johtoihin mitkäkin johdot kytketään? Rajoittimesta lähtee 4 johtoa: sininen (of device's cable to the wire of electric plant of the vehicle that brings current to the stop signal) eli mielestäni siihen johtoon johon jarrutus-signaali tulee. Valkoinen (of the device's cable to the positive under key (the wire that is feeded when the ignition is on)) eli mielestäni johtoon jossa menee virta kun kun virtalukko on "ON" asennossa. Musta johto (to the ground on the vehicle) eli maihin ja vihreä johto (The device's cable to the PICK-UP) eli mikä johto se on? rajoitin toimii jarrukoodilla. Ohjeessa lukee myös, että laite hajoaa väärin kytkettynä ja se maksoi 43e joten virheisiin ei ole varaa.

Jos tuosta jotain selvää saitte niin olisin iloinen jos voisitte auttaa minua tässä asiassa, kiitos!

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

30.12.2011 19:42

Nyt kun tuli tehari tilattua niin tarttus kiekkarajotinta. Voisko joku kertoa YV:llä jonku varman paikan kytkimelle että sais suoraan vauhissa laitettua.

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

2.1.2012 0:04

Meet sen skootterin luokse, istut päälle ja mietit missä se olis hyvin piilossa, mutta kans käytettävissä.

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

2.1.2012 0:34

Tuume kirjoitti:Nyt kun tuli tehari tilattua niin tarttus kiekkarajotinta. Voisko joku kertoa YV:llä jonku varman paikan kytkimelle että sais suoraan vauhissa laitettua.

Jos sulla on ruisku sr niin ei pitäs rajottimet toimia

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

2.1.2012 16:01

Mikäs siinä muka olis? Kai siinä voi yhtälailla sytytystä rajottaa niinku kaasarivehkeissä?

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

2.1.2012 16:07

Ongelmallista on TCI-sytytys. Ei onnistu rajoittamaan toimivasti perinteisillä kiekkarajoittimilla.

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

2.1.2012 20:24

Mikä siinä sitte on erilaista kun kaasarivehkeessä?

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

2.1.2012 21:09

CDI:ssä on vakiosytytyskäyrä, eli se pysyy samana koko ajan.

Suorasuihkutusmoottoreissa on TCI-sytytystä ohjataan ECU:lla, eli sytytysennakko on muuttuva ja muuttuu mm. kierrosten ja kaasun asennon mukaan. Eli koko ajan muuttuu olosuhteiden mukaan. Ja mikä tekee tästä ongelmallista, on se ettei tässä ole perinteistä liipaisukäämiä, vaan kampiakselin asennontunnistin.

Re:

18.1.2012 20:34

Alec__ kirjoitti:niin ja se ongelma myös että jos on jäykät kytkinjouset niin koko mopo ei lähde edes liikkeelle rajoittimen kanssa :D

no voi perkele! itselle on tulossa tässä talvenaikana 70cc airsalit jne ja yleensä isoille vireille tulee jäykät kytkinjouset jne... voi tosin olla et jaksaa lähtee liikkeelle noil 70cc =) omistan aprilia sr 50 r ja rajoitin on tuossa: http://www.mc-scatter.com/images/webkuvat/319-804.JPG
rajoittaa varmaankin 50 ja sen päälle, en oo edes kehannu rajotin pääl ajella...
itsekkään en tiedä, mitä virkaa tuolla alemmalla sinisellä ruuvilla on, musta johto akun miinus napaan ja punainen rajoittimen punaiseen johtoon, jos oikein muistan :D tai niin sen pitäisi olla.
* Honda / Peugeot / Kymco = Sini-Keltainen
* Piaggio / Gilera / Aprilia / Derbi -skootterit = Punainen
* Minarelli AM6 = Puna-valkoinen, Sini-valkoinen
* Rabasa = Punainen Ducatin sähköille, vihreä Leonellin sähköille
* Aprilia / CH = Punainen Ducatin sähköille
* Yamaha DT = Punainen
* CPI SM 50 = Puna-valkoinen
* Tunturi hopper = Punainen
* GasGas = Punainen (Toimii varauksin Leonellin CDI:ssä)

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

26.1.2012 14:32

Pystyiskö joku keksimään kaaviota rajoittimelle?

Koulussa tekisin on kaikki mahdolliset koneet yms käytössä, mielellään virtalukolta ottais virrat että päälle ja napista pois.

Meni hankalaks ku ite koitin tehä, loppujen lopuksi tulokseksi tuli että virrat päälle, rajoitin päällä, napista pois ja erikseen viellä reset nappi paikassa X

Mutta nämä on testattu vasta lampuilla tosin. Mitkäs arvot olis hyvät esim yamaha dt kuriton putki ja kaveri tarvitsis TG putkelle samanlaisen, kierrokset pitäis rajoittuu 9000 pintaan..

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

26.1.2012 22:11

Eisseri kirjoitti:Koulussa tekisin on kaikki mahdolliset koneet yms käytössä, mielellään virtalukolta ottais virrat että päälle ja napista pois.

Napista sammuva rajoitin

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

29.1.2012 15:24

Moro. Mites tällänen rajotin kytketään yamaha dt 07R:ään https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... witch.html?

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

29.1.2012 18:49

Meneppäs mopopuolelle kyselemään, tämä on skootteripuoli. ;)

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

2.2.2012 19:43

Shape kirjoitti:Noniin, eka proto alkaa olemaan pikku viilailuja vaille valmis. Koko pysyy pienenä, eli vähän tulitikkuaskia isompi.

Kuva


Onko tähänkin käytetty sitä oopic piirilevyä? vai mitenkä tämä on toteutettu ja onnistuuko tuollaisen tekeminen vielä? :)

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

2.2.2012 21:27

Toteutettu Atmelin mikrokontrollerilla sekä muutamalla oheispiirillä. On periaatteessa mahdollista valmistaa, mutta käytännössä meillä kummallakin, Shapella ja minulla, on liikaa muita kiireitä.