Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.4.2014 21:09
Onkos tuollaisesta polinin kisakytkimestä mitään hyötyä Pro Replican kanssa? Keltaiset jouset ainakin näyttäisi olevan. Onko tuolla helpompi / vaikempi saada mopo säätöihin?
29.4.2014 22:19
Monessakaan kytkimessä ei ole sen parempia säätömahollisuuksia kun vakiossakaan, enkä mä kytkintä vaihtais muutakun isommilla virellä/kun alkaa vanhuuttaan luistaa. Hankkii sitten samantien jonkun säädettävän kytkimen. Eikä kytkimellä ole mitään väliä mikä se on, kunhan se pitää. Ts. ei siittä vauhtia tai kiihtyvyyttä saa.
Skopojätkä, mä en nyt ainakaan käsittänyt miten sä sait yhdistettyä ton laiskuuden ja kampuran kierteitten katoomisen...
Mutta siis ei se todellakaan sitä tarkota, jos kampurasta oli kierteet menny ni etuvariaattorissa olis tapahtunu hyvin kauheita asioita eikä se kyllä kulkis ollenkaan. PS. Siinä kampiakselin päässä ne kierteet on, se ei ole mikään pultti. Mikäs muu sitä variaattoria pyörittäis kun kampiakseli.
29.4.2014 22:28
Ennyt varmaksi sano, mutta tuossa taitaa olla se säätömahdollisuus?
http://image.nettix.fi/extra/partimg/16 ... cd3749.jpg tuossa vielä joku kuva kytkimestä, jonkalainen itseltä löytyy.
29.4.2014 22:56
Paha sanoo, ei oikeen saa tosta kuvasta selvää. Mutta jos sulla on jo se kytkin ni laita ihmeessä kiinni ja kokeile jos kiinnostaa
30.4.2014 15:11
Juu tuossahan se on. Ostin kaverilta koropalan ja sanoi, että jos 30e maksan niin tulee tuo polinin kisakytkin mukaan.. Voisi kokeilla kun skootteri on saatu taas toimimaan...
4.7.2014 0:52
Miten se nyt on noiden sekarullien kanssa kun jotku väittää että kuluu vari soikeaks?Eikö ne rullat oo ihan hyvin siinä tasapainossa jos niitä on esim. 5 ja 7 grammaisia kolme kpl molempia?Stage6 myy noita 3kpl pakkauksessakin.Onko siinä jotain mitä en oo tajunnu vielä?Jos noilla rullien painoilla toimii hyvin niin voiko olettaa että jos kaikki olisi samaa painoa niin 6 grammaiset olisivat sopivat vai käyttäytyykö vari sekarullilla jotenkin eri tavalla?
4.7.2014 1:10
Mikä on malossin multivarin liukuholkin koko kymco agilityyn tarkoitettuun malliin??
5.7.2014 16:23
RY6 kirjoitti:Miten se nyt on noiden sekarullien kanssa kun jotku väittää että kuluu vari soikeaks?Eikö ne rullat oo ihan hyvin siinä tasapainossa jos niitä on esim. 5 ja 7 grammaisia kolme kpl molempia?Stage6 myy noita 3kpl pakkauksessakin.Onko siinä jotain mitä en oo tajunnu vielä?Jos noilla rullien painoilla toimii hyvin niin voiko olettaa että jos kaikki olisi samaa painoa niin 6 grammaiset olisivat sopivat vai käyttäytyykö vari sekarullilla jotenkin eri tavalla?
Ei se mihinkään kulu. 6g ja 3x 5+7g rullat on teoriassa sama mutta käytännössä eri asia. Varsinkin jos lyödään vaikka 3x 4+8g niin eron huomaa aivan selvästi. Eli jos sekarullilla saa säädöt kohilleen niin ne voi heittää esim. puoli grammaa samanpainoisilla rullilla. Todettu juttu, en vaan muista kumpaan suuntaan sitä heittoa tuli.
7.7.2014 13:02
No ei riittänyt painot sekarullien kanssa, piti laittaa 8gr kaikki rullat.Nyt vetää hyvin tehoalueella ja kiihtyy hyvin, putkena Giannelli Rekord ja 70 suutin, Stage6 sport pro vari, muuten vielä vakio ilmanputsaria myöten.
11.7.2014 22:49
Onko +50% kytkinjouset liian jäykät trekkeriin jossa on stage 6 läpät, 17.5mm lortto ja gianelli rekord tehari?
11.7.2014 23:15
Aika jäykiltä kuulostavat kyllä teharivireille, vakiopytyn kanssa noin +30% alkaa olemaan järkevä maksimi. Noin jäykkien kytkinjousten kanssa ainakin hidasajo saattaa olla varsin hankalaa ja muutenkin ajokäytös vähemmän miellyttävää.
12.7.2014 0:33
Ok, nyt on 30% kytkin jouset ja tuntuu ottavan melko aikaisin kiinni
13.7.2014 18:05
Luin jostain, että Malossin hihnat ovat liian lyhyitä Peugeotin koneille, vaikuttaen suorityskykyyn. Onko teillä tietoa tämän paikkansapitävyydestä?
18.7.2014 21:40
Mitä siitä seuraa jos ajaa liian pitkään samoilla vari rullilla, kun kohta 10 000 ajettu eikä rullia vaihdettu koskaan?
19.7.2014 10:57
Rullat voivat kulua kulmikkaiksi tai ''räjähtää'' ja näin ollen eivät liiku herkästi ja tasaisesti ja varin toiminta kärsii.Saattaa rasittaa laakereita jos on epätasapainossa mutta jos on niin varmaan ravistaa selvästi myös.Varin metallipinnat voivat kulua epänormaalisti mutta tuskin mitään katastrofaalista heti tapahtuu.