Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

12.8.2012 18:43

Mikä on aprilia sr 50r kaasutinmallisessa skobassa, kun ei millään anna minkäänlaista kipinää? Nyt on testattu:toimiva tulppa,tulpanhattu,cdi ja tässä (korjatkaa jos olen väärässä) mallissa puola on samassa pakassa kuin cdi eli myös puola kokeiltu,toimiva staattori ja vauhtipyörä kokeiltu,tappokatkaisija ja virtalukko, kaikki liittimet käyty läpi ja puhdistettu. Myöskään johdoissa ei näkyny mitään normaalista poikkeavaa kun mittasin. Akku on melko huonokuntoinen mutta normaalisti lähtenyt ilman akkuakin käymään. Myös sulakkeet vaihdettu ja runkoon menevien johtojen kunto tarkistettu,putsattu ja hiottu. Alkaa keinot olla vähissä :D näyttöön tulee valo ja kaikki näytössä toimii normaalisti mutta kipinää ei vain tule... Eli mikä tuossa voi olla??

Re: Tekniset ongelmat

12.8.2012 20:34

Tossa tuli pari pv sitten tutkittua kaverin kingroadista vastaavaa vikaa ja toisella puolallahan se lähti pelittään. Lähteekö siitä cdi:stä siis suoraan tulpanjohto?

Re: Tekniset ongelmat

12.8.2012 20:44

Joo lähtee suoraan tulpanjohto cdi:stä. Kokeiltiin kaverin mopoon tuota cditä ni sillä kyllä pelitti normisti ja kun laitettiin kaverin cdi toho ni ei vaikuttanut mitään. Unohin että myös jännitteensäädintäki kokeiltiin tuohon toimivasta moposta.

Re: Tekniset ongelmat

12.8.2012 20:49

Mikä tuohon roxiin tuli, ku ajossa alko yhtäkkiä booaileen ja rätiseen ja sitten ku pysähdyin ja painoin kaasua niin se sammu, mutta lähti tämän jälkeen vielä käyntiin mutta ei tahtonnu ottaa kierroksia, sitten pukkasin kotia ja nyt ei lähde enää käyntiin.Missä vika? Sori jos on vähän sekavaa tekstiä, mutta koittakaa saada selvää.
Viimeksi muokannut -Tomi päivämäärä 13.8.2012 9:46, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tekniset ongelmat

12.8.2012 22:38

elian1: Ootko kattonu että cdi saa maita ja varmasti tiedon kampiakselin asennosta?

Ite tarkastin tps:n arvot ja ne oli ok, sekä lueskelin netistä että ditechissä malossin eculla pitäs olla ennakkoa tyhjäkäynnillä niinkin paljon kuin 44 astetta (vakiolla pikkusen vähemmän) ja kierroksilla ihme kyllä paljon vähemmän

Re: Tekniset ongelmat

12.8.2012 22:49

Joo kyllä se ottaa maihin. Nyt rupes antaan kipinää ku polkiin jonkuverran ja samalla pyöritin avainta ees takas on ja off asennoissa. Mistä lie johtuu. Käytin virtalukkoaki auki eikä siellä kyllä mikkää nälyny olevan rikki.

Re: Tekniset ongelmat

12.8.2012 22:54

Nonni, mikä neuvoksi.

Skootteri käynnistyy, käy n. 10-15sekuntia suht korkeilla kierroksilla.

Mulla oli koko kone irti tossa viikko takaperin ja putsailin kampikammion ja öljysin TODELLA ( :lol: ) huolella sen.... eli sinne meni liikaa öljyä. No tää 10-15 sekuntia käy, kun laittaa tulpanreiästä reilusti bensaa ja käynnistää.

Niin miten saisin niitä ylimääräsiä öljyjä helpoiten pois sieltä kampikammiosta? Nyt skootteri tuntuu jo ihan oikeasti lupailevan, kun oon muutamia kertoja tehny tätä tulppa pois, bensaa, käynnistys, sammuminen rumbaa. Olisko helpompia keinoja :D

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2012 10:09

Missä vika, kun roxi ei lähde käyntiin?

Läpät ja pytty on katottu ja on kunnossa. bensaa ja kipinää tulee, välillä hörähtää.

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2012 10:29

Tsekkaappa, että onhan variaattorin puolen kampiakselin stefa paikoillaan.

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2012 15:18

-Tomi kirjoitti:Mikä tuohon roxiin tuli, ku ajossa alko yhtäkkiä booaileen ja rätiseen ja sitten ku pysähdyin ja painoin kaasua niin se sammu, mutta lähti tämän jälkeen vielä käyntiin mutta ei tahtonnu ottaa kierroksia, sitten pukkasin kotia ja nyt ei lähde enää käyntiin.Missä vika? Sori jos on vähän sekavaa tekstiä, mutta koittakaa saada selvää.


Ettei ois lämpöleikannu? Käytäppä varmuuden vuoks pyttyä pois ja katot männän ja pytyn kunnon.

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2012 15:36

Pytty on käytetty auki eikä ollu mitään vikaa ja stefaki näytti olevan kiinni.

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2012 19:05

Kai tulpan oot vaihtanu ja kaasarin putsattu?

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2012 21:21

Mistä kannatais ettii ongelmaa ku mulla on tommonen koson mittari mäxässä eikä näytä nopeutta enää ??
Magneetit ja anturi on kunnolla mutta en kyll tiiä onko paskana kyll voiko sen testää mitenkää ? Toi kyll näyttää nopeutta silloin kun jarrutan etujarrulla todella kovaa.
Voisko olla sen ohjelmoinnissa jotain vikaa kun on sulake menny varmaa jonku 30 kertaa kun valot ottaa oikosulun (tai jokin ottaa oikosuklun mutta luulen et valot), et jos on menny vaa sekasin se mittari ? muuten mittari kyll toimii iha normaalisti eli kierroslukumittari, pitkien valo, vilkun valo ja öljyvalo.

Re: Tekniset ongelmat

13.8.2012 23:36

Reetuhai2 kirjoitti:Kai tulpan oot vaihtanu ja kaasarin putsattu?


Juu olen, mutta kipinää antaa vain välillä, eli ei kokoajan ku polkee.

Re: Tekniset ongelmat

14.8.2012 0:46

Joops elikkäs suuntaa antavaa neuvoa taas tharttis.

1.)Maalailen tässä hammeritella lohkoja ja aluks laitoin siihen sen primerin (pohjamaalin) ja nyt oon 2 kerrosta mustaa laittanu päälle. Kun kirkkaalla valolla konetta tutkii niin näkyy jossain kohissa vielä semmosia punasia viiruja (eli niitä pohjamaalin näkymiä). Meneekö läskiksi jos siihen vielä kolmannen kerroksen lyö päälle? Vai jos vain pensselillä paikkailen niitä pikku kohtia joissa sitä pohjamaalia näkyy? Vaiko jos vain jätän koskematta tuommoseen pikkuseen pilkun nussintaan?

2.) Hommasin roxiin s6 alumiinisen uuden sylinterisarjan. Haluan myydä tuon vehkeen poijes kunhan sen koneen saan maalattua, osat kasaan ja muutenki puunaukset viimeisteltyä. Ajattelin laittaa pytyn kiinni ja en itse sisään ajaa vaan antaa toisen omistajan tehdä sen.. sillä aikani ei enään riitä möpöillä värkkäilyyn. Jos laitan 17.5lorton ja tehaivirit (ninku vanhalla pytyllä oli) niin kerkeekö käymää 10km pajalta kotiinajo matkalla koneelle mitään vahinkoa? Kannattaisiko mielummin ajaa rajoitin päällä kotiin?

ps.(kiitos jo etukäteen kaikille mielipidettä jakaville)