Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

10.10.2012 21:02

ppiia: muutaman millin joutuu adapteria viilaamaan (ainakin omassa kymco agilityssä) ja osta boosterin adapteri, se on 3cm lyhyempi.

Ois kysymys: Olisko tällänen http://www.janikaasalainen.fi/nokkaakse ... -3348.html järkevä ostos. Virejä löytyy 72cc, 98 suutin, pipercross, varin holkki kuristamaton, rajottamaton cdi. Pätkii välillä ku laittaa kaasun pohjaan kun lähtee hiljasista vauhteista liikkeelle, eli pitää pienen tauon jolloin ei muka saisi bensaa ja keula pystyssä ei jaksa vääntää tuolla setillä. Vakiokaasari kyseessä.

Pyöränä toimii kymco agility vuosimallia 05

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

10.10.2012 22:04

Jos oikiasti rajun nokan tahtoo ni Jore-sedältä löytyy.. Noilla narakuilla voi heittää vesilintua, hintalaatusuhde ei oo kohallaan.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

11.10.2012 16:21

http://www.janikaasalainen.fi/nokkaakse ... -8776.html onko tuossa mitään eroa edelliseen linkkaamaani?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

11.10.2012 16:26

Joo.o

Tuossa kun viimeviikonloppuna purin tuon koneen niin kappas vaan siellä löyty
tämmöstä vikaa:

-Imuventtiili jää auki vähän väliä
-pinnapulttien ohjuriholkkeja paskana


No nyt on sitten pyöydällä uutta kantta(halavalla sain :lol: ),holkkeja melkeen roskapussillinen, uusi 19mm imukaula ja tulppa ;)


Nyt jos ei näitten jälkeen hennolla kasauksella ala ruveta toimimaan niin pakko myöntää että suurin vika on asentajassa ja annan skootterin paperit ensimmäiselle mannelle joka tulee kaupan ovella vastaan sekä osoitteen mistä hakea :paha:

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.10.2012 8:23

Olisi tossa nyt ehkä lähiaikoina tarkotuksena vaihtaa toi 72cc kiinni, mutta en oo ostanu isompaa suutinta vielä enkä sitä nyt varmaa ees täksi vuodeks saa niin viittiikö tolla ajella sit ton vakiosuutten kanssa sen ehkä 100-200km mitä tänä vuonna pystyy ajamaan?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.10.2012 8:49

Ei välttämättä ees toimi jos ei suurenna suutinta... Ei pitäis olla suuttimien kans ainakaan saatavuudesta kii.

Joonasd9 kirjoitti:http://www.janikaasalainen.fi/nokkaakseli-naraku-racing-85cc92cc-p-8776.html onko tuossa mitään eroa edelliseen linkkaamaani?


Ei nuo narakun nokat liiaksi hyövää, erot on pieniä. Tuossa on oikein pirtsakka nokka, nostoja 2,5mm enempi kuin vakiona!

http://scotfordmotors.mycashflow.fi/pro ... kka-akseli

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.10.2012 13:08

Samaisella sivulla iski silmään tuo 50e nokka, kokemuksia?

Ja itsellä toimi vakiosuuttimella, piperillä ja 72cc pytyllä, pysty ajamaan ehkä 20km/h, ja varsinkin jos sisäänajo menossa ni kannattaa seokset olla suht kohdillaa

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.10.2012 13:43

Joo tota sisäänajoa mietin kans että vaihdanpa sen suuttimen sitten heti samalla. Ja kun sen kaasarin avaa nii sieltähän tulee vaan ne ite kaasarissa olevat nesteet?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.10.2012 16:37

Jos alipainehana eli bensahan toimii, niin ei tule kun kaasarissa olevat bensat. Mutta jos on hana rikki, niin tulee tankista kaikki.

Ja miks ette osta Jore-sedän nokkia? Ne on ainakin hyviä.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.10.2012 23:40

Pienellä varauksella itse suhtaudun noihin joren nokkiin, haluaisin ennen maksamista kokeilla että onko oikeasti eroa. Jore tuntuu hieman pihalla olevan itsekin noista nokistaan, jossain videossakin sanoi "joo näitä on kolmea eri mallia, en mää oikeen tiiä...". Vähän turhan riskaa peliä ruveta osteleen niitä satasella vaikka luultavasti ovatkin parhaita virinokkia mitä saa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.10.2012 10:32

Mites jos vaihtaa 4-t skootterista automaattiryypyn vaijeri tai vipuryyppyyn niin auttaakos se talvella miten. Ja miten se suuttimen vaihto on kannattaakos sekin vaihtaa. Mistä sen tietää kannataako suutin vaihtaa vai eikö se sitten vain yksinkertaisesti lähde käyntiin.
Kun oli viime talvena niin isoja vaikeuksia saada käyntiin kun mentiin -5 astetta alaspäin eli onkos mitään mahdollisuutta saada käyntiin noin 5-25 tai 30 asteen pakkasesta? Kun skopa joutuisi seisomaan pihalla varmaan noin 4-8 tuntia. Mutta yöt se olisi kyllä ihan lämpimässä tallissa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.10.2012 11:21

No manuaaliryyppy toimii varmasti, ja sitä saa pidettyä päällä niin kauan kun huvittaa. Suutinta kannattaa kylmällä kelillä suurentaa joku 5-10 numeroo.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.10.2012 12:47

Vakiokaasarin ominaisuuksia, ihme jos -15 saat vielä helposti käyntiin, mulla tosin edellinen lähti ekasta potkusta -10 kelillä joten kait tapauskohtaista. Kovalla pakkasella ja jos seisoo pihalla niin ei toivoakaan saada käyntiin, vaatii paremman kaasarin. Tarviis näes rikkaamman ryyppyseoksen jota pystyy johonkin asti korjaamaan seosruuvilla mutta ei riitä enää kovalla pakkasella, tarviisi isomman ryyppysuuttimen ja kun vakiokaasarissa ei erillistä suutinta ryypylle ole niin eipä siinä oikeen mitään ole tehtävissä, iso tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi kokonaan auki ehkä.

Mankin kaasarit sopii näihin erittäin hyvin (suurinpiirtein samat säädötkin), itsellä on Dellorto PHBG 16mm (kaverin sorvaaman holkin kera että menee vakioimukaulaan) ja pelaa noin sata kertaa paremmin kun vakiolla (jolla sai sahata jo 0 celciuksen lämpötilassa eikä tyhjäkäynnillä toiminut kylmänä..), nyt laakista käymään aina ja toimii eikä meinaa, tosin vaatii vähän sovittelua tuo dellorton laittaminen mutta on se sen arvoista. Saa nähdä mitä tykkää kovista pakkasista, jos ei niin sitten isompaa ryyppysuutinta vaan kehiin, kyllä se siitä vielä käyntiin saadaan. 8)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.10.2012 12:58

On vaan ongelmana että keula pystyssä väännöt katoaa ja välillä kun vääntää pienistä vauheista kaasun pohjaan normiajossa, pätkäsee niin, että noin puoleen sekuntiin tuntuu ettei saisi ollenkaan bensaa, ja sen jälkeen lähtee kiihtymään ihan normisti.

Setup:
72cc
pipercross
98 suutin (vakiokaasari)
+35% vp-jousi
+1500rpm kytkinjouset

Mistähän tuo pätkiminen voisi johtua?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

13.10.2012 13:37

Nosta neulaa pykälällä eli laita neulan sokkaa pykälän alaspäin. Tuo että keulat pystyssä vääntö katoaa johtuu todennäköisesti siitä että bensanpinta menee kaasarissa vinoon ja kone ei saa enää kunnolla imettyä bensaa kaasarista. Siihen saattaa auttaa bensanpinnan nostaminen.