Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
24.7.2012 21:29
lukkee siel ton kaasuttimen kohal et 10-12 pv et tulee varastoon lisää nii ollu jo 3 vk sitte net loppu
25.7.2012 1:52
mikah kirjoitti:mikah kirjoitti:Jatkoa edelliseen kysymykseeni sivulla 40.
Mitä kannattaa tehdä?
- Kokeiltu erikokoisilla suuttimilla ja vakio putsarilla sekä piper crossilla.
Kun kymco lämpenee jonkin verran ja antaa olla sammuneena niin kauan että bensa "haihtuu" kaasarista. Niin ei lähde enään käyntiin. Joutuu odottamaan niin kauan että kone on aivan viileä.
Suuttimia on kokeiltu 80 - 95 väliltä, kokeiltu säätää kaasaria, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Nyt kokeiltu eri venttiilien väljyksilläkin, mutta ei apua ole ollut. :SS
NYT ON RATKAISTU ONGELMA.
Joo ellikkäs ongelmat loppu kun vaihdoin puolan.
Alkoi toimimaan kun unelma.
Olisiko puolassa ollut vika että lämpimänä pätki sytystä tjs
25.7.2012 2:01
Mun sf2 kulkee täl hetkel prikka poistettuna mittariin n.70 km/h, paranisko kiihtyvyys huomattavast jos laittas 1gr kevyemmät rullat ja kuinka paljon huiput laskis?
25.7.2012 4:03
kiihtyvyys nousee jonkin verran mutta riippuu kuinka väleän koneen omistat että jaksaako kiertä loppuunsaakka vakiorulolilla niin huiput nousee muttei varmasti laske nuil vähäl puotol yhtää
25.7.2012 9:55
Ja sitten kannattaa mennä samantien lukemaan variaattoritopicin aloitusviesti. Kun kerta koneelle ei ole tehty muuta kuin poistettu prikka, rullien säätäminen ainoastaan heikentää kiihtyvyyttä ja tiputtaa huippuja. Saattaa tuntua että kiihtyvyys paranee kun kone huutaa, mutta todellisuudessa asia ei ole näin.
25.7.2012 11:22
Juuri kuten jkoljo sano, mutta lisäyksenä että nelarikinkit ovat asia erikseen, niissä oon liian painavat rullat vakiona, jollon kevyemmät rullat auttaa hieman kiihtyvyyteen ja vääntöön.
25.7.2012 14:07
Kertokaas mitä tolle roxille pitäis tehdä ku eilen yritin hakea kaasarin säätöjä, sain sen ekaks toimimaan mutta sitten yhtäkkiä roxi ei enää käynnistynytkään ja nyt äsken yritin käydä polkemassa sitä käyntiin mutta nyt se ei edes hörähdä, missä vika? APUA kiitos
25.7.2012 14:16
Kerros nyt eka vähän tietoa. Onko viritetty/miten, paljonko ajettu jne.
25.7.2012 20:04
Elikkä avasin muutama päivä sitten Mbk Nitrostani kannen ja katsoin missä kunnossa palotila on, näytti hyvältä, sen jälkeen laitoin kaikki takaisin kiinni niin se ei jaksanu nostaa kierroksia pamahteli vain. Sen jälkeen vaihdoin kaasariksi 26mm stage6 pwk:n ja kiesler racing imukaula setin.Ja nyt kun käynnistää niin savuttaa niin saatanasti ei jaksa yhtään nostaa kierroksia heti sanoo boo, ja tulee putkeen bensaa ja öljyä ihan hirveesti. Ryyppy päällä nostaa pikkusen kierroksia mutta sitte sanoo boo ja joskus nostaa vähän enemmänkin kierroksia ja sitte taas booaa ja sammuu. Bensan seassa 3% seokset, jotka mulla on aina ollut. Eka mulla oli 125 suutin siellä, niin se teki tollasta ja kokeilin vaihtaa 100 niin tekee ihan samaa eli ei vaikuttanu mitään. Joskus myös pamahtaa putkeen. Tulppa on uusi. Ja kun avasin sylinterin niin männän päällä oli aikapaljon öljyä ja bensaa. Vaihdoin samalla sylinterin alapään tiivisteen ja tekee ihan samaa. Voisiko tuo johtua että yleensä yli 24mm kaasuttimiin pitäisi hommata bensapumppu niin sentakia ryypyn kanssa kävisi paremmin? tai onko itään hajua mikä voisi olla vikana? + avasin nyt sylinterin uudelleen niin männänpäällä jotain bensan öljyn ja veden sekoitusta? Ja tulpassakin samaa paskaa vähän. Olisiko palotilan tiiviste paskana että pääsee nesteet männänpäälle?
25.7.2012 20:16
Kannentiiviste ja nosta kaasarin neulaa pykälällä.
25.7.2012 20:53
perjaatteessahan pystyis testaamaan että tarviinko uuden tiivisteen silleen että otan kaikki letkut poois sylinteristä niin sinne ei pääse vettä ja sitte kokeilis? Ja miks muka neulaa pitäis nostaa?
25.7.2012 21:23
Lämpöleikkaa alta aikayksikön. Älä ikinä käytä nestekonetta ilman jäähdytysnestettä. Sulla on kannentiiviste mennyt, periaatteessa aina kun käyttää koneen auki, pitäisi uusia tiivisteet. Vaihda sinne suosiolla uudet ja keskity sitten kaasarin säätämiseen.
26.7.2012 23:12
Passaakohan muitten skoottereiden variaattorin kopat super ysiin? Eikös ainakin niiden pitäisi käyä, missä on 12'' takarengas?
JIrtsa
26.7.2012 23:23
Takarenkaan koolla ei ole mitään tekemistä variaattorin kopan sopivuuden tai sopimattomuuden kanssa.
27.7.2012 17:26
jokuaa kirjoitti:Elikkä avasin muutama päivä sitten Mbk Nitrostani kannen ja katsoin missä kunnossa palotila on, näytti hyvältä, sen jälkeen laitoin kaikki takaisin kiinni niin se ei jaksanu nostaa kierroksia pamahteli vain. ...
Varmaan kansi vuotaa, ja meinaatko siis että lätkäsit vaan 26 millisen kaasarin vakiopytylle? Selitäs ihmeessä minkä helvetin takia?