Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.1.2012 16:04

Ota kaasari käteen ja tutki.... :roll:

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.1.2012 16:04

Vissiin 2007 malleista eteenpäin on 16mm. Ja siihen menee 6mm kierteellä olevat pyöreäkantaiset suuttimet. Vakiosuutin on vaihdellut aika radikaalisti mutta itselläni se oli 50.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.1.2012 19:05

Kumpi kaasari S6 Street Racen kanssa 17,5mm vai 19mm?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.1.2012 19:10

19mm Ehdottomasti. :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.1.2012 9:42

Lähinnä, että onko 19mm paljonkin tehoeroa 17,5mm verrattuna?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.1.2012 14:13

Ei varmana järisyttävästi, kyllä sillä 17,5mm pärjää. Vähä enemmän ehkä vääntöö ja huippuja pari kilsaa. Jos vaihtais 17,5mm->21mm ni vois olla jo tuntuvampi ero.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.1.2012 14:27

Mitä tääl on puhuttu, että isommalla kaasarilla (21mm) ois vaan huonommat tehot? :eek:

Shape kirjoitti:Niin,

Siinä dynokäyrässä oli 12, 17,5 ja 19 milliset kaasuttimet ja tehoero 12 ja 19 millisen kaasuttimen välillä oli 1,5 heppaa sporttitason sylinterillä. 17,5 ja 19 millisen välillä ei taas ole huipputehossa yhtään eroa, mutta korkeimmilla kierroksilla 19 millisellä saadaan pienempi teho. 21 millinen alkaa olemana liian iso Streetracelle, 17,5-19 millinen on sopiva.

Shape kirjoitti:Itseasiassa liian suuri kaasutin voi taas laskea tehoja. Koska koneen imuvirtaus pysyy vakiona kaasuttimesta riippumatta, kasvaa ilmanpaine kaasuttimen kurkussa mitä suurempi kurkku on kyseessä (Venturi-ilmiö). Tällöin ilmiöstä johtuva normaalia pienempi alipaine ei jaksa imeä riittävästi polttoainetta ja moottori voi alkaa mooaan (ei booaan). Tätä voidaan tietenkin kompensoida suurentamalla suutinta, mutta se ei kuitenkaan aja täysin samaa asiaa. Lisäksi kaasuttimen säätämisestä voi tulla vaikeaa, jopa mahdotonta. Lisäksi pienemmällä virtausnopeudella polttoaineen hajoaminen sumuksi heikkenee ja seoksesta voi tulla huonolaatuinen tai epästabiili.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.1.2012 14:44

Aivan. Eli tolla perusteella 17,5mm olis paras. En muistanukkaa tota ollenkaan.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.1.2012 15:01

Tuota käyrää juuri kaivelinkin, ja muistelinkin, että 19mm saa korkeammilla kierroksilla paremman tehon. No pitänee ostaa kaverilta pois, kun on niin halpa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.1.2012 20:04

Minkä kokoista suutinta kurittomalle putkelle, ja kurittomalle ilman putsarille? Nykyinen on 50.
Olisiko joku 60 hyvä koko?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.1.2012 20:38

Ja ajokki oli?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.1.2012 20:39

Zoner V2 ja kaasarina on mikuni vm16.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.1.2012 22:39

Sanosin että yli 70 jos otat putsaristakin kurin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

2.2.2012 13:26

Pitäskö tohon malagutiin jossa on phva dellorto 12mm kaasutin heittää pienempi suutin kun kylmällä mopo lähtee käyntiin vain jos nyppää kaasarin bensaletkun polkemisen ajaksi irti , ottaa kierroksia ilman bensaletkua ja kun lähtee käyntiin niin laitan aina takaisin kiinni. Vinkkejä mitä tekisi että lähtisi ilman tuota sähellystä käyntiin?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

2.2.2012 16:26

Olen huomannut että Dellorton PHBG 16mm antaa huomattavasti paremman väännön kuin 17,5mm PHVA. PHVA taas toisaalta kuluttaa vähemmän.
Tuo PHVA:han on ovaalin muotoinen, ja PHBG "tavallinen" pyöreä. Ilmeisesti tuolla vaikutusta? Aika kummallista mielestäni. Huipputehot taas ovat samaa luokkaa molemmilla.