Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.8.2012 12:16
Koitas uudella tulpalla.
8.8.2012 16:44
apui tarvittais nopeesti ! Eli tulin eilen mun mbk boosteril vesisatees kotiin toimi iha normaalisti mut aamul ei lähteny käyntii missä vois olla vika ? saa kipinän, kaasari putsattu, ilmanputsari putsattu ja siel oli vähän jottai veden ja öljyn sekast nestet ja vaiks putsas sen ni ei lähteny käyntii eikä ees lupaillu. Kiitos jos joku viittii vastata
8.8.2012 16:53
Puhistappa näin aluksi se kaasari.
8.8.2012 21:07
Nyt kävi sellainen onnettomuus, että kaaduin skootterilla kun kaasuvaijeri oli irronnut ja rupesi hirttämään. En huomannut ja painoin etujarrua. Kun takapyörä puski eteenpäin. Tämän jälkeen kävi niin kun fysiikan lakien mukaan soraalustalla käy. Eli takapyörä alta ja kaatuminen. Vauhtia oli vain n.20 km/h eli iso rysäys ei ollut. Kuitenkin ongelma on se, että heti kun pyörä kaatui maahan, moottori sammui eikä enää käynnisty. Vaikeaahan se on tietää mikä voisi olla vikana, mutta minkä tutkimisesta kannattaisi aloittaa? En ole juuri tehnyt vielä tarkastustöitö. Tarkastin vain, että kaikki letkut sun muut ovat kiinni.
8.8.2012 21:34
Katso että kaasuvaijeri liikkuu vapaasti eikä ole jumissa ja polje vaan..
9.8.2012 1:15
Kaasuvaijerin kiinnitin nyt kunnolla, mutta miksi se polkemisella yhtäkkiä lähtisi? Tosin en montaa kertaa edes yrittänyt.
Edit: Unohtakaa tuo. Lähtihän se käyntiin kun vähän polki...
Mutta seuraava kysymys. En tiedä onko kyseessä tekninen ongelma vai vain huonot säädöt. 70 cc (streetrace) asennuksen jälkeen kävin koittamassa ja pyörä käyttäytyi erittäin oudosti. Kun lähtee aluki kiihdyttämään, se matelee todella hitaasti tuonne 30 km/h kantturoille. Sitten lähtee ja kovaa, mutta kun nopeuden laskee kiihdytyksen jälkeen taas sinne 30 km/h ~~, ei se kiihdytä vaan jatkaa matelemista.
-Stage 6 pro replica
- sport pro vari ja Torque control ja mukana tulleet valkoiset kytkinjouset
-malossi pun. vastapainejousi
-6.0 g rullat (vakiot 6.5 g)
-17.5 mm kaasari ja 85 suutin.(alkuperäinen 65)
-seos n. 1.5 keirrosta auki
-1 numeroa kylmempi tulppa.
ja siis tietty se 70 cc streetrace
ja vaihdoin minä kampiakselin neulalaakerin joka taisi näin myöhemmin ajateltuna olla vääränkokoinen...
Tuli nyt lueteltua vähän turhiakin juttuja, mutta mahtaako jossain olla vikaa vai näättekö säädöissä jotain outoa?
9.8.2012 21:33
Mikä mahtas ditechissä olla kun tekee tuommosta?
http://www.youtube.com/watch?v=yNyM9E6J9js itellä tällä hetkellä 70cc:tä ma malossin ecua lukuunottamatta vakio ja tuolla setillä on alkuaikoina toiminu, mutta tuo vaiva tuntus vaan pahenevan kokoajan.
Elikkä alkaa kaasu pohjassa pätkimään ja paukkumaan putkessa, mutta kun nostaa kaasua niin pätkiminen vähenee.
tarkistettu:
-bensan ja ilmanpaineet
-sytytystulppa
-suuttimet että antaa tavaraa, mutta ilmasuuttimen teflonrenkaassa oli kyllä pikku vekki (ollut tosin aikasemminkin)
9.8.2012 22:36
Mr.Jog sulla on liian painavat rullat.
jnd en tiiä mutta mun samurai tekee noin kun on kylmä ilma kun saa liikaa ilmaa
hankalampi noista ruiskuvehkeistä kyllä sanoa mutta tarkista kaikki imuletkujen sun muiden liitokset ettei vuoda mistään.
10.8.2012 14:30
Päivää, elikkäs mulla on voden -98 mbk nitro ei pysy käynnissä kuin 1-2sekunttia kaasari katottu ja putsattu. Mitä pitäis tehä et sais toimii kunnol vinkkiä tulee!!!
11.8.2012 21:08
Tietääkö kukaan miten Mikunin bensapumppu kytketään? Siinä on 3 nippaa mutta mikä letku menee mihinkin?
11.8.2012 22:06
Tutkiskelin tuossa ditechiä ajotuslampulla, sillon ku on enemmän kierroksia ni sytkä sääty n.20-30 astetta myöhäsemmälle kuin tyhjäkäynnillä. Ja eikö ennakkoa pitäs tulla kummiski lisää kierrosten noustessa eikä päinvastoin?
11.8.2012 23:29
Tuo selittyy vissiin sillä että eikö siinä ditechissä ole joku TCI sytytys vai mikä se oli, eli ECU säätelee koko ajan sytytysennakkoa joka riippuu moottorin kierroksista, lämpötilasta, kaasunasennosta ja ties mistä. Matalille kierroksille saadaan parempi hyötysuhde aikaisemmalla ennakolla, ja korkeille kierroksille se taas myöhäistää sitä jotta ei ylikuumenisi/nakuttaisi koska sylinterin paine nousee rajusti isommilla kierroksilla ja kaasulla. Näin kuvittelisin/muistelen lukeneeni.
12.8.2012 0:17
20-30 astetta on jo melko paljon, jos oletuksena on noin 20 astetta EYKK @ 4000 rpm. Tsekkaappa kaasuasennon tunnistimen toiminta, se vaikuttaa sytytysennakkoon.
12.8.2012 6:34
Kaasun asennon tunnistimen vaihdoin tuohon viimetalvena,mutta pitää vielä mitata se. Eikö tuossa koneessa ole sillon aivan liian korkea puristussuhde tehtaan jäljiltä polttoaineeseen nähden, kakstahdeista en tiedä mutta ainakin nelitahdeissa oli se sitten ruisku tai ei niin kyllä sitä ennakkoa on aina ollut enemmän kierroksilla kuin tyhjäkäynnillä.