Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.8.2011 20:39

Hmm, kuulostaa että sulla on siis vähä erimalline ku minarellissa, ku irrotettavaa laippaa ja muuta. Itel näky täplä tossa iha suulla ku sen oli joku ottanu veke.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.8.2011 21:34

Ittel on stage6 pro replica ja tossa just katoin niin on hitsipisteet n. 0,5-1cm päässä putken suulta.


Btw, jos joku sen kurin siitä on pois ottanut, niin mikä olis nopee ja varma tapa ottaa se pois? Ens viikonloppuna aattelin ottaa pois mut en tiedä mitä käyttää työkaluina... :s

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.8.2011 11:10

Edelleen se talttapää ruuvari ja vasara. Niillä lyöt napakasti kurin hitsipisteisiin niin kuri tipahtaa kohta. ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.8.2011 14:20

Sudee kirjoitti:Edelleen se talttapää ruuvari ja vasara. Niillä lyöt napakasti kurin hitsipisteisiin niin kuri tipahtaa kohta. ;)


Kuri eli tää putken pätkä(?) ei voi kuitenkaan pudota putkeen sisään ja sitä ei sieltä pois saisi? Täytyy ens viikonloppuna pistää tuo projekti pystyyn, tässä roxia korjauksesta odotellessa...

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.8.2011 14:30

Joo, ei ja jos se tippuu niin se kyllä tippuu takasin.


Oot sä taas ajanu kolarin? :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.8.2011 17:46

Mietiskelin tuossa yamaha aeroxin vakioputken ostoa ja sen asentamista jogR -04:seen, mutta huomasin, että aeroxin putkessa on ilmeisesti katalysaattorin johtoja. Ja omasta jogR:sta katalysaattoria ei löydy. Toimisko putki jos tukkisin letkut tai vastaavaa?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.8.2011 17:50

Kyllä jogin putkestaki lähtee katin hapetin vai mikä onkaa hukkiksen päästä. Ja roxissa lähti sieltä vähä eripaikasta. Voit heittää kii tai tukkia, ihan miten vaan haluat, ei oo mitään väliä paitsi äänet on kovat jos vuotaa ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.8.2011 18:06

Millä putkel kiihtyis parhaite? Huipuil ei välii kuha vaa kiihtyy!
virit;
Stage6 Sport Pro 70cc
Stage6 Suodatin
Stage6 107mm kytkin vaihdettavilla paloilla
Kytkinkello 107mm
Polinin variaattori + hihna + rullat
Dellorto 21mm

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.8.2011 18:24

Stage6 Pro.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.8.2011 11:11

Ehdottomasti. Se putki on tehty tuolle pytylle.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.8.2011 17:28

Onko kellään homemade tehari 2t skootterissa ?
Ihan vain mielenkiinnosta, ei ole itselle vastaan tullut.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.8.2011 19:23

Harva niitä on itse tehnyt, taitaa enemmän noissa nelareissa niitä olla.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.9.2011 13:08

Kellään kokemusta minkä kokonen suutin pelittää Speedfight2 vm.2000 skodessa josta on hukkaputki otettu pois vai onko vakiosäädöt sopivat? muuten siis vakío niiku kaasari,putsari ja variaattori, paitsi varista kuri otettu poikkeen.
Montako kierrosta siinä vakiokaasarissa on se seosruuvi auki vakiona, ku putsasin kaasarin enkä muistanu tarkistaa eennen purkamista monta kiekkaa se oli auki...?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.9.2011 14:57

Pääsuutin jotain 5-10 nroa isompi.

Säädä seosruuvi näin.
Tietopankki - 2t kaasuttimen säätäminen kirjoitti:Ruuvaa aluksi kaasuttimen seosruuvi täysin kiinni, jonka jälkeen kierrä sitä 1½ kierrosta aukipäin moottorin ollessa sammutettuna.

Tämän jälkeen käynnistä moottori ja säädä tyhjäkäynti alustavasti kohdilleen, niin että moottori pysyy käynnissä koskematta kaasuun.
Korvat hörölle!

Kääntele nyt rauhallisesti seosruuvia kumpaankin suuntaan samalla kokoajan kuunnellen, muuttuuko käynti parempaan vai huonompaan suuntaan ja etsi kohta missä moottori käy nopeimmin ja kevyimmin.

Kun olet löytänyt sopivan kohdan seosruuville, säädä lopuksi tyhjäkäynti sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista. Sopiva tyhjäkäyntinopeus on noin 1000-2000rpm, riippuen kuitenkin pyöräsi mallista ja muista osista.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

1.9.2011 14:58

En muista speden vakiosuutinta, mutta itel oli samantyyppisessä gurtnerissa joku 6 kokoa isompi, sillä toimi hyvin ;)

Seos joku 1,5-2 kiekkaa.

E: S4mu oliki sit nopeempi :lol: