Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

26.12.2011 14:01

Ei oo tuorevoitelua eikä alipainetta.Ja 5mm suutin käy.

Toi on helvein hyvä johoki enskamopoon, mutta skodessa ei oikee tee mitää. Paitsi jos ostat jonku intakesystemin missä on nippa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.12.2011 12:53

Eikös se johdu raottavista läpistä, kun kaasari työntää bensaa ilmanputsariin?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.12.2011 1:11

Jos näin käy ajaessa niin kyllä. Myös käynnistys voi olla huonontunut.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

2.1.2012 18:08

Miten paljo vaikuttaa jos laitan 14mm teharin 12mm teharin tilalle?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

2.1.2012 18:34

No ite vaihoin gurtnerin 14mm phva:han enkä huomannu yhtää mitää.

Osta se 17,5mm phva/phbn jos tykkäät tehosta ;)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

3.1.2012 16:22

^^

Ei tuo yhtään vaikutusta, ostat suoraan 16mm tai mielummin 17,5mm niin huomaat eron varmasti.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.1.2012 11:10

Minkälaista kaasaria suosittelette (koko, merkki)? Löytyy Peugeot SV Malossi 68cc pytyllä. Entä minkä kokoinen suutin siihen?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.1.2012 12:23

19mm tai 21mm

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.1.2012 12:59

Jep, 19-21mm pareman puutteessa 17,5mm:kin käy.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.1.2012 14:40

Mikähän mahtaisi olla hyvä kaasutin vaijeriryypyllä 2t skootteriin, kun vakio on 15mm sähköryypyllä?
EDIT: Haen nimenomaan korvaavaa kaasaria, eli en viritysmielessä. 17,5 mm taitaa olla turhan suuri vakioskootteriin.
Viimeksi muokannut Kupsukki päivämäärä 5.1.2012 14:58, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.1.2012 14:47

Onko mitään suurempia virejä?
Kyllä se 17.5mm lorton soppatykki on ihan hyvä, mutta se vaan lisää bensankulutusta.

Ja oma kysymys:
Mikä suutin olisi hyvä, kun vaihdan vanhan kuristetun sylkän kuristamattomaan. Kaikki aukot ovat isompia, myōs huuhtelut.
Ja siihen tullaan tekemään tehari itse.
Kaasuttimena toimii 16mm mikuni vm16 50 suuttimella.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.1.2012 15:58

No kannattaa tehä se tehari, ja laittaa sylkkä ja tehari samaa aikaa, niin ei tarvii montaa kertaa säädellä. Ja jos ite aiot teharinki tehä, ni aika vaikee on sanoo minkä kokonen suutin vois olla hyvä.
Kupsukki kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla hyvä kaasutin vaijeriryypyllä 2t skootteriin, kun vakio on 15mm sähköryypyllä?
EDIT: Haen nimenomaan korvaavaa kaasaria, eli en viritysmielessä. 17,5 mm taitaa olla turhan suuri vakioskootteriin.

Millanen vakiokaasari on? Vaikee sanoo mikä kaasari on hyvä kun ei tiedä että millanen kiinnistys on imukaulaan.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.1.2012 13:42

Pakko kysyy vielä noista läpistä :X
Eli miten sen raotuksen näkee parhaiten? Näkeekö esim. näin että katsoo läppärungon sisään ja jos läpän/läppien ja läppärungon välistä pilkistää valo niin silloin raottaa vai miten? Jos sitä joskus tulis viisaammaks kaasutin juttujen kanssa :roll:

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.1.2012 15:02

Kyllä sen ihan huomaa jos ne raottaa, siinä on sillon selvä rako.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.1.2012 15:46

Onko keeway fact racingissä mikuni QJ 14 mmm vai 16 mm ? minkälainen suutin menee tohon kaasarii ja minkä kokoinen on vakio suutin ?