Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.1.2012 13:09
Onkos tälläisissä viesteissä nyt sitten mikä järki? Varmasti monet mopo- ja skootteripojat (minä myös) ja miks ei tytötkin, haaveile mahtaqvista pytyistä yms. osista.
Mutta tarviiko sitä nyt tulla tänne selittää että olispa rahaa niin vois ostaa.... Mitä kaikkee mäki ostaisin jos mulla olis rahaa, muttakun ei ole, niin ei voi muutakun antaa asian olla ja ehkä sitten joskus ostaa.
5.1.2012 16:29
Täähä on keskustelua sylintereistä ja ton tekniikka on aika erikoista ja kiinnostavaa, kyllähän sitäkin varmaan saa täällä puida, että miten on mahdollista yms.
http://www.passionracingengines.com/Services.html Harmi ku ootte vähä jälse, 2 pyttyy on siis nii out
Mutta SA:lla on kanssa ollu tollane vaik kui kaua, muistan ku tyylii 12v:nä kuolattii tota:
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... Miano.html
6.1.2012 11:26
Tossa vähän mietiskelin aeroxin kannen laskua, niin kun kannessa on ne tiivisteurat niin kanteen ei voi koskea, mutta voikos pytynpuolelta ottaa lastua sitten pois? oma järki ei ainakaan näe siinä mitään estettä.
6.1.2012 17:00
Joo voi ottaa pytystä, hyvin oivallettu, aika moni kaveri luulee jotai iha muuta
6.1.2012 17:09
Juu niin arvelin
kun olisi yksi ylimääräinen 50cc valurauta pytty jota voisi hieman muokkailla
mutta onko siitä kannen laskemisesta huomattavakin hyöty?
6.1.2012 17:12
Kyllä siit jonkulaine pitäs olla, muistat vaa pitää squishin järkevänä, eli siinä millin pintaa. Ite en tarkkaa muista mite toi tehtii, mut käsittääkseni tinalankaan pallo päähän ja sinne sylinterin reinaa vaste ja mäntä ylös, eli jää kannen ja männän puristuksii. Sit mittaat ton paksuuden vaik tönäril.
6.1.2012 17:20
Jep, ja enkä ole sitä ihan "tappiin" laskemassa muutenkaan.
Mitähän muuta sitä tuolle vielä keksis..
6.1.2012 17:27
Kai pako on saanu jo viilaa? Ainut mikä on ni tossa nestekoneessa on mahollisuus viilata nestetilaan, joka ei sit oo hyvä juttu. Ite viilasin ton ilmakoneessa puhki, mut se on helppo hitsata. Nestevehkeessä voi olla hankalempaa.
6.1.2012 18:20
Ei ole saanut vielä, kun tuossa pytyssä on jo muutenkin avarampi pako kuin orginal 50cc ssä. Mutta katsotaan nyt mitä teen tuolle
Pitäisin kuitenki aivan ensimmäiseksi porauttaa se ja haalia jostain ylikokomäntä.
7.1.2012 13:07
Mites on, valmistetaanko enään stage6 sp mk2:sta enään morinille?
8.1.2012 2:18
Millä aattelit laskea kantta?Älä vaan sorru laskemaan hiomalla, se on sellasta helvettiä vähintään 10tuntii vieläku se vakiopytty on valurautaa.
Sitte jos hyvin käy nii hiot vielä vähän vinoon =)
8.1.2012 2:49
Samalla kun viet porautuksee ni pyydä ottaa lastuu tiivistepinnalta kans.
8.1.2012 8:25
Mites tuo esim aeroxin puristussuhde on vakiona noin matala 7.44:1 vertaa uudempi aprilia sr 50 kaasari 12.1 ± 0.5 : 1. Eikö pelkällä puristussuhteen nostolla tonne 12 kipeppeille pitä parantua teho, sekä polttoainetalous jo huomattavasti?
8.1.2012 15:26
Ettei ois korjattu puristussuhde kyseessä tuossa 7,44:ssä? Se on eri asia ku toi mikälie teoreettine.
8.1.2012 19:28
Nuo oli ilmotettu vain teknisissä tiedoissa, luulis että nuo ilmotettas samalla tavalla. Tosin ainakin nelitahdissa nokat ja niiden ajotus vaikutti käytännön puristussuhteeseen. Kakstahti vielä vähä vieras