Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.1.2010 1:52

Jep, sieltäkin kannattaa mitata. Joissain tapauksissa magneetto voi antaa esim 12v, jännitteensäätimellä näyttää hyvältä mutta magneetolla on vikaa.

1.1.2010 2:15

jep oot oikeessa. (: joo pitää sieltä suoraa magneetolta tulla enemmän, ja varmaa säätimeltäki vähintäänki melkee 15 pintaa et se saa akkuaki vähän ladattuu.

1.1.2010 21:01

Akun latautumiskynnys on noin 12,8V, alempi jännite ylläpitää vain akun varausta. Ei se jännitteensäädin vähintään ihan anna 15V, koska yleisenä latauksen maksimijännitteenä pidetään 14,4 volttia, joskus 14,7 volttia. Piti vain valaista asiaa, ettei kukaan mene rikkomaan vehkeitään ;)

3.1.2010 18:54

Shape kirjoitti:Akun latautumiskynnys on noin 12,8V, alempi jännite ylläpitää vain akun varausta. Ei se jännitteensäädin vähintään ihan anna 15V, koska yleisenä latauksen maksimijännitteenä pidetään 14,4 volttia, joskus 14,7 volttia. Piti vain valaista asiaa, ettei kukaan mene rikkomaan vehkeitään ;)


toi akun latautumiskynnys riippuu sen mopon sähköjärjestelmän tarvimasta tehosta, ja se jännite on pyöreesti se 13 volttia, ja alempi jännite tyhjentää akun koska sähköjärjestelmä tarvii enemmän kun laturi tuottaa sillon. Noissa ei oo olemassa mitään ylläpitojännitettä, se on akusta riippuvaa et minkälaisen ylijännitteen se kestää ja se on se ns ylläpitojännite joka ei vahingoita akkua, ja se on just se sun mukaa maksimissaa 14.4-14.7 volttia. mulla toi korjaamokäsikirja sanoo et seon 14.5V plusmiinus 0.5 volttia, eli sinne 15v pintaa. mut jos sulla jännitteensäädin antaa vaan semmosta 13 volttia nii vaikka se riittäis siihen että akku ei ajossa tyhjene nii se akun lataaminen jo sen starttimoottorin tartteman tehon ja virtamäärän takia on laskenu senverran et sen takasin lataaminen sillä 0.2 voltin ylijännitteellä kestäis jo tuntitolkulla ja jos lyhyitä matkoja ajettais toistuvasti nii se akku loppuis sitte jossain vaiheessa. Mut oot kyl oikeessa tossa et eise joo yli 15 pitäs olla, mut väittäisin et vähintäänki semmosta 14 volttia. :) mulla iteltä mitattuna toi antaa 14.9v

29.1.2010 0:59

Minkäslaista tulppaa kannatais laittaa piaggion nestejäähykoneeseen jossa dr70cc sylinteri? Käykö vakio br9es?

29.1.2010 12:53

Käy.

30.1.2010 21:39

Täältäkö voi kysästä, mikä on mahollisesti CPI Popcornissa ongelmana, kun kipinää ei tule?
Tulpasta ja tulpanhatusta(+ johdosta) kannattaa varmaan lähtä etenemään. Jääkö noiden jälkeen jäljelle enää vain CDI boksi?

30.1.2010 22:32

Ei suinkaan, vika voi olla vaikka missä. Ensimmäinen kysymys, mitä olet tehnyt skootterillesi lähiaikoina?

1. Kokeile uudella tulpalla
2. Kokeile uudella tulpanhatulla
3. Kokeile maadoittaa lohko runkoon uudestaan, eli yhdistä ne piuhalla
4. Lainaa kaverilta CDI:tä ja sytytyspuolaa
5. Tsekkaa onko staattori kunnossa
6. Raavi päätä ja tule kysymään lisää ehdotuksia :)

30.1.2010 22:39

Kiitosta.
Tulenpa sitten kyselemään lissää, jos ei ala toimiin. Niin ja tuo skootteri siis ei vielä ole omassa tallissa, toivottavasti nyt tässä viikon tai parin sisässä. 8)

31.1.2010 11:48

Olis tarkotus laittaa tappokatkasin roxiin ja saada se toimimaankin.
Niin laitanko mä sen sytyksen välille vaiko sytytyksen maadoitukseen?

Kyseessä tälläinen

Ja kuinkas, kun se "pitäs" vetää stongalle asti, että vaikuttaako se johdon pituus jo sytytykseen ja sen laatuun?

31.1.2010 18:19

J-P@ kirjoitti:Olis tarkotus laittaa tappokatkasin roxiin ja saada se toimimaankin.
Niin laitanko mä sen sytyksen välille vaiko sytytyksen maadoitukseen?

Kyseessä tälläinen

Ja kuinkas, kun se "pitäs" vetää stongalle asti, että vaikuttaako se johdon pituus jo sytytykseen ja sen laatuun?


Toinen johto tulee johonki staattorilta-->cdi menevään johtoon(en muista väriä,oranssi/punanen?) ja toinen maihin.

Johtojen pituudella ei ole väliä toimivuuteen.

PS: jos jotain kiinnotaa nii mulla löytys myytävänä tommoinen tappokatkasia, uuden veroinen 15 €!

9.2.2010 20:46

onko kellään tietoa mikä osa sähkö osista voisi olla rikki kun aerox lähtee käyntiin todella hyvin ja antaa hyvän kipinän mutta kun polkaisee käyntiin käy vaan pari sekunttia ja sammuu? Malossin sähköt siis kyseessä.
Edit: vika on siis todettu sähköissä!

9.2.2010 20:57

Tsekkaas onko maadoitus kunnossa. Itellä teki joskus nuin, maadoituksessa oli vika.

9.2.2010 21:01

selvä kokeillaan heti huomenna kun heitän nuo malossit taas noittein vakio sähköjen tilalle :)
Ei oikein nuo vakiot riitä Malossin MHR pytylle, ottavat vastaan aika lujasti :D

9.2.2010 23:35

Juu. Kokeile samalla uutta sytytystulppaa.