Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

1.8.2012 22:54

mulla on 07 nrg power mutta vikaa ei läydy mopo lupaa mutta sammuu heti ja lupaa aina ekalla polkasulla mutta ei pysy käynnissä missä vika? moposta putsattu koko kaasari mäntä kunnossa tiivisteet kunnossa kipinääkin saa ja bensan syötössä ei ole mtn vikaa myöskään läpät kattosin ja niissä oli ehkä 1,5 millin rako mutta voiko se vaikuttaa noin paljon koko mopon toimintaan? kaasari myös sylkee bensaaa ilman putsariin

Re: Tekniset ongelmat

3.8.2012 16:06

Nyt o aika paha ongelma, alitoin skoden kuristamattomaan vakiokuntoon poratulla sylkällä ja proxin männällä. Käyttelin pihassa tyhjäkäynnillä ja säätelin kohillee, ni ajoin jonku kilsan ja iha ku ois lämpöleikannu. Pistin käyntii, pääsin 500m j sama juttu. Sit ajoin pintakaasul kotia.

Mikä tos voi olla, ku kaasarin säädöt rikkaanpuoleiset, tankissa 3% seos, ei tuorevoitelua ja kaikki osat uusia. Voisko olla "liian tiukka" välys pytyssä?

Re: Tekniset ongelmat

3.8.2012 16:23

Voishan se olla liian tiukka, tai sitten toinen mikä tulee mieleen on että porauksen jälkeen unohdettu pestä pytty ja kanaviin jäänyt metallimujua joka on nyt liuennut ulos sieltä ja triutriutriu.

Re: Tekniset ongelmat

3.8.2012 23:13

ramba__ kirjoitti:Stefat

Nyt on uudet stefat tilauksessa ja ne menee vaihtoon. Mut pystyiskö joku selittää miten kampiakselin stefojen vuoto vois aiheuttaa tollasen rötäämisen? Sen ymmärtäisin jos tää olis vaihdemopo ja koneöljyt pääsis palotilaan, mutta tässä noi stefat ei taida mitään öljyjä eristää? eiks noitten vuoto aiheuttais vaan imuvuotoo? Vai oonko ymmärtäny nyt jotain väärin :D

E: Ähh, eipä enään mitään. Ongelmana kokoajan ollu se, että oli vaan yksinkertasesti leikannu kiinni.. Mäntä vaihettu just 100-200km sitten edellisen kiinnileikkauksen takia, oli leikannu ku tuorevoitelupumpun letku kaasarille oli menny poikki. Mutta minkäköhän takia leikannu nytten uudestaan? sylkkä hoonattiin edellisen leikkauksen jälkeen kyllä. Olisko joku laakeri tmv. voinu mennä edellisen vahingon yhteydessä? Kansi ihan täynnä pieniä koloja, kuten myös männän laki. Männästä puuttuu kans pieni palanen siitä alapuolelta mihin sokka tulee. Edellisen leikkauksen jälkeen ei kyllä jääny kampikammioonkaan mitään roskaa.

Re: Tekniset ongelmat

4.8.2012 0:23

Varmaan silloin aiemmin joku laakeri mennyt ja on nyt murenemassa->palasia kulkeutuu männän päälle.

Re: Tekniset ongelmat

4.8.2012 0:34

No voiha pylly. Mitkäs kaikki laakerit siellä käytännössä ees vois sitten olla menossa ja jotka pitäs tarkistaa/vaihtaa? Tää mäntäki oli kyllä idänihme phix, et jos laakereista ei löydy vikaa nii saattaa seki olla syypäänä.

Re: Tekniset ongelmat

4.8.2012 0:43

Runkolaakerit luultavasti, tai sitten kiertokangen alapään neulalaakeri.

Re: Tekniset ongelmat

4.8.2012 0:59

Runkolaakerit ei kauhee ongelma oliskaan, mutta kiertokangen alapään neulalaakeri taitaa olla aika hankala homma? Kone auki + koko kampiakseli vaihtoon taitaa olla kannattavinta jos se menny? kun kiertokankisetti on 45e ja kampiakseli 70e.

Re: Tekniset ongelmat

4.8.2012 15:37

mikäs vikana kun ajan kaasu pohjassa vähän aikaan niin välillä kun päästää kaasun ni rupee pätkii vähä aikaa paikallaa sit se taas lähtee... ja ei hae niiin sanottua toista piikkiä (alamäkeen antaa toise)

Re: Tekniset ongelmat

4.8.2012 16:10

Palezu kirjoitti:Voishan se olla liian tiukka, tai sitten toinen mikä tulee mieleen on että porauksen jälkeen unohdettu pestä pytty ja kanaviin jäänyt metallimujua joka on nyt liuennut ulos sieltä ja triutriutriu.

Ei pitäs olla noita pesu yms. ongelmia, ku ite hioin kanavan reunat pyöreiks ja pesin sen jälkeen hanan alla kovalla paineella kuumalla vedellä kaiken tarkkaan.

Ainakaa edellisel kerral ei ollu ongelmii ku noin tein :D

Re: Tekniset ongelmat

6.8.2012 22:18

Mites ku toi NRG ei toimi ollenkaan... vieläkään.

Ei siis käynnisty.
-kaasari putsattu
-uusi tulppa
-mäntä vaihdettu ja sylinteri porautettu
-kaikki letkut kaasarissa kiinni, poislukien vesikiertoletkut. Myös alipaineletku nyt paikallaan... Olis kiva saada toi skootteri joskus toimimaan, niin jaksais taas keskittyä projektointiin :itku:

Kuuluuko bensaletkusta tulla bensaa, kun sitä kääntää alaspäin, vaikka alipaineletku on kiinni?

Nyttekun mietin, niin pesin myös ilmanputsarin.. en kuitenkaa ehtiny vielä öljytä sitä, kun oli pikkasen kiire saada mopo käyntiin.. voisko johtua tosta? Kaasari ei siis sais riittävästi ilmaa? Kuitenki moottori hörähtää, kun bensaa laittaa tulpasta.

Re: Tekniset ongelmat

7.8.2012 1:30

Sieltä bensaletkusta kuuluu valua jonku verran bensaa kun sen ottaa irti, mutta valumisen pitäisi hetken päästä loppua. Kun alipaineletkusta imaisee, bensaa pitäisi alkaa lorua bensaletkusta eli senkin voisit tarkistaa. Kyllä sen pitäisi ilmaa saada vaikka putsaria ei olisi öljytty, paremminhan se ilmaa saa ilman öljyä, mutta ei suodata niin hyvin :D laitappas bensaletku kaasariin kiinni, sitten imet alipaineletkusta jonkun 10 sekuntia niin että kaasari varmasti täyttyy, sitten otat kaasarin irti ja käännät sen ylösalaisin ja katso loruuko bensaa ulos, tai sitten avaat kohokammion tyhjennysruuvin ja katsot tuleeko bensaa niin tiedät pääseekö bensa kaasariin asti. Jos pääsee, tarkista seuraavaksi läpät. Koita myös ilman ilmanputsaria, ja suhauta starttisprayta suoraan kaasarin kurkusta sisään ja koita hörähtääkö, jos hörähtää niin läpissä todennäköisesti ei ole vikaa.

Re: Tekniset ongelmat

7.8.2012 17:53

Bensaletkusta valuu bensaa n. 3-5 sekkaa kun se on alaspäin suunnattu, kun ylöspäin niin ei valu. Alipaineletkusta imin ja ainaki se puoli oli kunnossa..

Noi läpät kyllä vähän ihmetyttäis jos vika niissä, kone ollu irti, mutta niihin en oo koskenu kyllä ollenkaan. Mitä nyt vähän menny maalia siihen imukaulan päälle ja sinne lohkojen ulkopuolelle tuleviin osiin läpistä jos tajusit :D

Noniin.. nyt tsekkasin myös ton, että kaasariin saakka pääsee bensaa, käänsin kaasarin ja bensathan sieltä valu ulos. Ei tässä taida paljon olla vaihtoehtoja, pakko varmaan tsekata ne läpät, kuhan vaan keksii mistä mä löydän oikeenlaisen hylsyn siihen. :s

edit vielä: saa kipinää myös... vituttaa :x aina käy näin :paha:

Re: Tekniset ongelmat

7.8.2012 20:54

Tottakai sieltä bensaletkusta valuu ne bensat aina pois mitä sinne jääny.

Tsekkaa ihmeessö ne läpät, jos ne raottaa kunnolla niin ei varmasti käynnisty. :)

Re: Tekniset ongelmat

8.8.2012 7:15

Mikäs perkele boosteriin on iskeny ku ei toimi enään normaalisti, siis ilman ryyppyä ei jaksa vääntää mihinkään suuntaan ja ryyppy päällä toimii aika näppärästi, suuttimet ei oo tukossa, saa normaalisti bensaa, tällähetkellä suutin on 100, 12mm dellorto kaasari ja säädöt pitäis olla aika hollillaan.
Välillä ryyppy päällä rupee pätkimään/booaamaan/tukehtumaan ja sen jälkee kuuluu pari kertaa kunnon jysähys putkesta ja sit toimii taas normaalisti?
Sylinteriin menee vissiinkin liikaa bensaa? Ei oo suutin tukossa, kohoventtiilistä en oo aivan varma..
Miten se vois lirauttaa yhtäkkiä niin paljon bensaa palotilaan ettei kipinä pysty sytyttämään ennenku vähän valunu putken puolelle bensaa? voisko se olla että koho jumittaa jotenkin ja laskee sitten kunnon lastin bensaa koneeseen yhtäkkisesti? tosiaan sitä mä vähän ihmettelen ku ei käy tolla 100 suuttimella enään kunnolla. jokuaika sitten oli 96, vähän booaili mutta vaihoin ton 100 suuttimen, toimi ihan normaalisti sen jälkeen 30-40km ennenkuin vika ilmesty? Läpätkin on tarkistettu, ihan kunnossa. ei mitään imuvuotoja. tiivisteet täydellisessä kunnossa.