Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.9.2012 20:41
jooh sillon laitoin uudelleen sen nii kiristy niin ku pitääki
noh nyt pitää tuota bemsa puolta ruveta tutkimaan että tuleeko sitä bensaa ja jos tulee niin tuleeko sitä nyt sitte liikaa...
27.9.2012 22:50
Skootteriin vaihettu 72cc pytty ja 5,5g rullat. 88 suutin atm kiinni. Seosruuvi ei toimi, sähköryyppy kokeiltu, eli epäilen että seos on liian rikasta. Miten saisin sen laihemmaksi? Tulppa oli karstainen ja musta.
Kone ottaa täydellä kaasulla 3-4K RPM. Kun kone lämpee niin laskee 2K RPM. Missäköhän voi olla vikaa? Rupee vituttamaan toi koko vehe, tuntuu siltä et pitäs heittää kaatopaikalle.
Ainiin ja tyhjäkäynti ei pelaa, heti kun kaasusta päästää irti niin sammuu.
Tulee btw vaaleeta/valkosta savua putkesta.
Venttiilejäkin yritin säätää, toivottavasti ne säädöt meni kohilleen.
28.9.2012 14:23
Pitäis saada vähän lisää tehoja Fudeen. Menee nyt 50km/h mittarin mukaan ja oon vaihtanu rullat 5.5g, ottanu sähkörajottimen pois ja variaattorin kopasta menevän johdon pois. Variaattorin kopasta otettu prikka sieltä rattaiden takaa ja ei ole messinkitappia. Malli on BTQT49-07
28.9.2012 16:35
Kaverin skootteri oli yön pihalla ja kun lähti ajamaan niin pääsi 20metriä kunnes sammui. Nyt mopo purettuna ja huomattiin että ei tule kipinää.
Kokeiltu vaihtaa sytytyspuola, muttei auttanut asiaa, kipinää ei vain tule.
Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Cdi-boxissa näytti johot ainakin olevan paikallaan. Ja kaikki johot ovat kiinni myös.
Kyseessä Solifer XTR.
28.9.2012 21:08
Katso onko staattorin johdot kunnolla paikallaan. Voi se staattori olla myös paskana.
28.9.2012 21:16
Ekaks ainakin tulppa.
28.9.2012 21:24
Ongelmaan ei löytynyt syytä, mutta kun vain polki tarpeeksi kauan, se kipinä sinne palasi ja käyntiinkin se mörähti.
Ja nyt toimii normaalisti.
29.9.2012 15:32
Joo-o
tuossa illalla tutkiskelin tuota ja huomasin että imukaulan voisi vaihtaa kun startatessa laitto sormen johonkin halkenaan niin tuntui imua....
ja sitten onko normaalia että kun startatessa ei koske kaasuun niin kuuluu normaalisti imu ja pakoäänet mutta ku pikkusen väännät kaasuu nii imuäänet häviää kokonaan?
29.9.2012 16:42
Tuommonen voi olla perus kiinanihmeen sielunelämää.
Vaihda vaan imukaula. Myös korjaamalla silikoonilla siintä varmasti tulisi hyvä.
30.9.2012 23:14
Jos ei ole kaasarissa seosruuvia niin pitäiskö mopon kiertää yli 3k? Meinaan takarengas ei pyöri ja luulen, että tossa on vääränlainen seosruuvi. Solikka XTR50 kyseessä. Jos joku tietää millanen tohon menis tai haluis myydä yhen sellasen niin olisin halukas ostamaan. Sain yhenlaisen seosruuvin mopoliikkeestä, mut sitä ennen se kuitenki liikku sen 35km/h ja nyt pytyn vaihon jälkeen ei ollenkaan.
1.10.2012 0:21
Osta narakun kiinakaasarin korjaussarja, siinä tulee mukana kaikki pikkuosat mitä löytyy + kaasarin tiiviste ni siittä saat ainaki ihan oikian seosruuvin siihe.
1.10.2012 19:28
Mistä noita kiinasarjoja sit sais? Tai siis mulla on yks seosruuvi, mutta sil ei oo vaikutusta vaikka miten vääntäis. Onko mahollista et tulpasta? Oma tulppa meni rikki, pistettiin frendin mopon tulppa joka oli pitkillä kierteillä ja oma lyhyillä. Kyllä se käyntiin lähti ja pääsin sillä joku 20-25km/h, sit vaihto 72cc ja nyt käynnsityy lähtee ehkä 2 kmh kylmänä.
1.10.2012 23:25
http://www.katafori.fi/naraku_kaasuttim ... tterit_4-tpistä C7HSA tulppa, ei mitään muuta niin sillon ei pitäs tulpasta olla kiinni. säädittekö venttiilit kun vaihdoit pytyn? vois olla niissäkin vikaa...
2.10.2012 19:02
Juuh elikkäs mulla on windbell tossa takapihalla ja eipä kulje kuin max 15km/h.Eikä ota kierroksia. Eli mikäs mahtais olla vikana?
2.10.2012 22:07
Putsaa kaasari, vaihda tulppa, jos sulla on metallinen hattu niin vaihda se silikooniseen, säädä venavälit, kato ettei ilmanputsari oo tukossa.