Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.5.2012 9:18
Vaihdoin tuon varin sitten vielä Malossin MHR overrangeen. Tuo lie ihan laadukas? Tuossa tulee vastapainejousikin mukana, joten ei ole nyt sitten Narakun osia lainkaan tulossa.
Settihän tulee kiinanihmeeseen jossa sellainen AC vaakaminarellikopio.
14.5.2012 11:20
Juu, onhan se laadukas. Kuitenkin kannattaa niitä vp jousia tilata muutamia kpl eri jäykkyyksiä.
14.5.2012 12:38
Ja mikä vp siinä tulee mukana?
14.5.2012 12:56
Gasket kirjoitti:Vaihdoin tuon varin sitten vielä Malossin MHR overrangeen. Tuo lie ihan laadukas? Tuossa tulee vastapainejousikin mukana, joten ei ole nyt sitten Narakun osia lainkaan tulossa.
Settihän tulee kiinanihmeeseen jossa sellainen AC vaakaminarellikopio.
Laita tuohon sitten Minarellin kampura, jos meinaat tuon varin laittaa. Mikäli ei vielä ole. Näissä kun tahtoo olla eri kampura vakiona. Mittaa etuvarin akselin halkaisija, niin selviää tuokin asia (13mm=Minarelli, 16mm=CPI). Saa selville myös männäntapin koosta (10mm=Minarelli, 12mm=CPI). Lisäksi sun pitää poistaa sähköstartin osat tuolla varilla, mutta varmaan sen jo tiesitkin. Jos sulla on kopiosähköt myös, ne alkaa rajoittamaan melko nopeaan. Jos on sama CDI kuin CPI:ssä, niin asia on näin.
14.5.2012 13:52
Kokeillaan nyt ensin tuolla punaisella jousella. Kuitenkin tulee varin mukana, niin ei lie ihan metsässä ole. Katselee sitten lisää noita jos tuntuu, ettei tuolla toimi tyydyttävästi.
jonik1: Miksi kampura pitäisi vaihtaa? Eikös CPI:ssäkin ole molempia kampuramalleja, joten mitä meinaat noilla Minarelli/CPI kampuroilla? "Minarellihan" tuo CPI:kin on.. Jos luet aiempia vähän, niin mulla siis tuo 13 mm akseli ja 10 mm tappi. Tämä vari on pienemmillä rullilla oleva versio, eli käsittääkseni ei tarvitse muutoksia ja toimii vakiolla takavarilla. Isompirullainen vaatisi sitten levittämistä ja takavarin muutoksia hihnalinjan takia. Ainakin tässä käsityksessä olen. Huonompi homma jos startti menee kun kiksiä ei ole.. Laitettava sitten narukäynnistys
Sähköistä ei ole mitään hajua, ajattelin kokeilla ja katsoa sitten vaatiiko toimenpiteitä.
14.5.2012 22:06
säädöt on nyt sitte päin sitä kuuluisaa...
mul on nytte vireinä tehari, prikka pois, +30% vp-jousi, 4,5 gr rullat ja jotkut kytkinjouset. Ja ei liiku mihinkää...siis noin 15km/h. Vakio paloilla (siis variaattorin) toimi vielä, mutta ei toiminu niinku pitäis koska hyvä et pääs vakio mopost ohi. Niin ja suutin oli 62 ja ilman putsarin ees pitää pitää sukkahousun palast et toimii paremmi
Mitä pitää muuttaa ja mihin suuntaan?
14.5.2012 22:11
Etkai sä vakiosuuttimella aja? Isompaa peliin.
14.5.2012 22:20
niin mutta kyse oli varisäädöistä eihän isompaa suutinta tarvitse laittaa jos välejä laittaa vertaa ketjuvetoihin, toki kaikkea kokeillaan kun nyt tässä kerkee mutta onko rullat liian kevyet vp liian jäykkä?
14.5.2012 22:30
Teharin kanssa tarvii tosiaankin säätää kaasari kuntoon
Eikö järki nyt sano, että se käy laihalla jos joutuu sukkahousut tunkemaan putsariin..
E: jos tuntuu, että käy liian korkeilla kierroksilla=huutaa laita painavempaa rullaa ja jos tuntuu että ei kierrä ajossa ihan piikillä niin laita keposempaa.
14.5.2012 22:34
totta suutin pitää vaihtaa mutta outoa kun ennen toimi...
no sitku löytyy aikaa nii rupeen tekee
E: ainiin mitä kokoa suosittelette?
14.5.2012 22:37
Kerro nyt ees mikä peli sulla on alla?
14.5.2012 22:39
peugeot trekker
14.5.2012 22:43
Ei oo tuommosesta kokemusta, mutta lähtisin koittaan 10 numeroo vakiota suuremmalla. Osta samantien vaikka 5, 10 ja 15 kokoo vakiota isompi ja koitat millä toimii parhaiten. Sitte jos tarvii nii siitä välistä kokoja
14.5.2012 22:46
juu jotain sellasta... iski himo laittaa tota pelii jostai saatta olla et tulee isompikin proju
17.5.2012 12:10
Paljon pitäs kerätä huippuja ja miltä muutenkin kuullostais:
-yasuni z
-s6 sport pro +varisäädöt
-malossi 50cc sport sylinteri
-s6 kuristamaton imukaula ja hiilikuitu läpät
-stage6 19mm kaasari