5.5.2010 8:05
byrde kirjoitti:Mites tota ku tilasin kampuran ja laakerit paikallisesta liikkeestä, mutta ei tullukkaa stefoja vielä ni eikös ne voi asentaa paikoilleen, vaikka lohkot olis jo kasassa?
5.5.2010 19:34
5.5.2010 20:12
Jos kampiakseli on vaikea pyörittää, napauta kumivasaralla tai vasaralla mutterin kanssa kampiakselin kumpaankin päähän terävästi jotta kampiakseli vapautuu asennuksessa syntyneestä jännityksestä. Älä hakkaa. Useimmat ihmiset jättävät tämän vaiheen tekemättä, ja siten joutuvat vaihtamaan petilaakerit hyvinkin nopeasti niiden väljistyessä. Jännityksessä oleva kampiakseli tuhoaa petilaakereiden kuulaurat. Toista napautukset tarvittaessa.
5.5.2010 20:29
jkoljo kirjoitti:Tietopankin artikkelista, olisit voinut lukea sen ennen kysymistä:Jos kampiakseli on vaikea pyörittää, napauta kumivasaralla tai vasaralla mutterin kanssa kampiakselin kumpaankin päähän terävästi jotta kampiakseli vapautuu asennuksessa syntyneestä jännityksestä. Älä hakkaa. Useimmat ihmiset jättävät tämän vaiheen tekemättä, ja siten joutuvat vaihtamaan petilaakerit hyvinkin nopeasti niiden väljistyessä. Jännityksessä oleva kampiakseli tuhoaa petilaakereiden kuulaurat. Toista napautukset tarvittaessa.
5.5.2010 20:54
5.5.2010 20:59
jkoljo kirjoitti:Et napauttanut tarpeeksi kovaa.
22.5.2010 1:02
22.5.2010 11:19
22.5.2010 11:29
jonik1 kirjoitti:Molemmilla puolilla pitäis olla stopparit. Sokka variaattorin ja metallinen stoppari magneeton puolella.
22.5.2010 13:02
22.5.2010 14:00
jonik1 kirjoitti:On kyllä jännä, kun nuissa ei sitä näy. Semmonen iso musta sokka nuissa kaikissa Minarelleissa on ollut, kun olen niitä aukonut. Tommonen mikä tossa keskellä on http://jokuraja.blogit.fi/files/2009/05 ... akerit.jpg
Löytyykö vanteet vielä? Ootko ottanu jo kuvia? Voisin 80€ sis. postit nuista tarjota.
22.5.2010 15:37
22.5.2010 16:50
jonik1 kirjoitti:Kyllä se pysyy, ei mulla ole tuossa tehokkaammassa sitä ollut ollenkaan kiinni.
22.5.2010 17:50
22.5.2010 19:15