Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.7.2006 2:18
Älkää ikinä ostako SBS:n jarrupaloja. Niistä lähtee hemmetin sitkeästi tarttuvaa mustaa jarrupölyä (jää ihanat paskat joka koloon), niissä on huono jarruteho ja palat lohkeilee epämääräisesti.
9.7.2006 18:45
Olisko mitään vinkkejä kun koitin vaihtaa jarrupalat eteen mutta jarrumännät olikin jumittuneet eikä niitä saanu millään ketjurasval tms liikkeelle:( uudet palat ei mahdu tilalle ellen saa mäntiä liikkeelle!
9.7.2006 20:04
ruuvari välii ja väännä ne erilleen
10.7.2006 16:22
Ei auta mitään, oo nvääntäny jo ihan hiki perseessä niitä
11.7.2006 12:20
Noniin aeroxin etupumpusta vuosi öljä (ruuvi auennut) nyt olisi neuvot tarpeen miten saisin öljyt takaisin siihen etu pumppuihin ? kun satuin tyhmyyttni ottamaan toisestakin sen ruuvin auki ja nyt kummtakin on tyhjiä
kyseessä paiolin alkuperäispumput-- -02 vuosimallia olevaan aeroxiin..
Viimeksi muokannut Jönde päivämäärä 11.7.2006 12:35, muokattu yhteensä 1 kerran
11.7.2006 12:30
Maccirnet kirjoitti:Olisko mitään vinkkejä kun koitin vaihtaa jarrupalat eteen mutta jarrumännät olikin jumittuneet eikä niitä saanu millään ketjurasval tms liikkeelle:( uudet palat ei mahdu tilalle ellen saa mäntiä liikkeelle!
Laita meisselin pää mäntien väliin ja paina kahvalla männät kii. Sit ko oot saanu ne liikkeelle ees toiseen suuntaan ni pitäis lähteä. Itelläki etusatulassa ihan perkeleen tiukat ne.
1.8.2006 16:12
nonni
odotus palkittiin ja dopplerin iskari tuli .. perkeleen hyvä.. säätääkin voi
17.8.2006 15:49
Kellään kokemuksia Imca Racing -iskarista Aeroxiin?
Mitkä säädöt, toimiiko ilmalla vai öljyllä?
25.8.2006 13:33
Eli, kun mopollani jarruttaa ensimmäistä kertaa, se ulisee kivasti (aamuisin, koulusta lähtiessä). Jarru toimii ihan hyvin tuollaisen normaalin ajelun verran, mutta kun alkaa hiemankin enemmän jarruttamaan, alkaa jarruteho kadota (ei pysähdy enää normaalisti, vaan huonommin). Tänään jarruttelin sillä normaalia enemmän (paljon), ja mitä enemmän jarrutti, sitä huonommin se pysähtyi ja lopulta sain vedettyä kahvan tankoon kiinni. Ja kun pysähdyin, nousi jarrupaloista savua n.2sek ajan. Huomasin samalla että jarrulevy oli värjäytynyt, ja se oli kuuma (siis todella kuuma). Jarruna toimii siis brembo (sama kuin aeroxeissa), ja paloina mhr:t. Jarrulevy miltei uusi cpi:n vakiolevy.
Normaalia ?
25.8.2006 13:44
Oot vaan niin bomber ettei ne kestä.
Minkäs laatuinen tuo levy mahtaa olla?
MHR:n palat eivät välttämättä tykkää olla kimpassa sen kanssa.
Ulina vois viitata siihen et sulla on palat "vinossa" sen verran et ottaa levyyn "reuna edellä".
Skoottereitten jarrujen häipyminen on valitettava, mutta normaali ominaisuus.
Ja Aeroxinkin jarrut kuumenee todella reippaasti kun vähän endoilee.
EDIT: Tuo kyllä kuulostaa oudolta että saat kahvan tankoon.
Ilmaa jarrujärjestelmässä?
25.8.2006 14:23
Kyllä mullakin ulisee, ja on aina ulissukkin, Lämpimänä tosin ei niin paljo.
25.8.2006 19:27
jusutus kirjoitti:EDIT: Tuo kyllä kuulostaa oudolta että saat kahvan tankoon.
Ilmaa jarrujärjestelmässä?
Näin minustakin, mutta normaalisti "viileällä" jarrulla se ei tee tuota. Mitä enemmän se lämpenee niin sitä enemmän tuntuma huononee.
25.8.2006 20:10
No sehän menee kait niin että jos jarrut ylikuumenee hirveesti liikaa niin jarruneste alkaa höyrystyä jolloin sinne ei saa enää kunnon paineita. En lähe kyl arvailee mistä toi kuumuus johtuu ku en asiaa paremmin tunne.
25.8.2006 20:26
Cirya kirjoitti:No sehän menee kait niin että jos jarrut ylikuumenee hirveesti liikaa niin jarruneste alkaa höyrystyä jolloin sinne ei saa enää kunnon paineita. En lähe kyl arvailee mistä toi kuumuus johtuu ku en asiaa paremmin tunne.
Tätä ajattelin itsekkin... Noh, käväisen katsomassa palojen kunnon kohta
26.8.2006 12:48
Cirya kirjoitti:No sehän menee kait niin että jos jarrut ylikuumenee hirveesti liikaa niin jarruneste alkaa höyrystyä jolloin sinne ei saa enää kunnon paineita. En lähe kyl arvailee mistä toi kuumuus johtuu ku en asiaa paremmin tunne.
Tuo jarrunesteen ylikuumeneminen on aika epätodennäköinen vaihtoehto.
Vikana on todennäköisesti jarrunesteeseen päässyt ilma/jarrunesteen vähäys. Toinen vaihtoehto on juuri aiemmin mainittu jarrupalojen väärä asento tai erilaiselle jarrulevylle optimoitu jarrupala.
Itselläni esiintyi tuollainen samantyyppinen ongelma: eli aluksi jarrut välillä vinkuivat, ja lopulta jarrut katosivat täysin paukahduksen saattelemana. Syynä olivat epätahdissa kuluneet jarrupalat, jolloin toiseen jarrupalaan kohdistui suurempi paine, joka lopulta "räjäytti" koko jarrupalan. Näin siis alkuperäisten jarrupalojen kanssa.
Kannattaa siis melkeinpä vaihtaa jarrunesteet sekä tarkistaa jarrupalojen kuluneisuus ja katsoa ovatko kuluneet samassa tahdissa. Juuri noista MHR:n paloista en osaa sanoa, että kuinka paljon ne tarvitsevat lämmitystä toimiakseen kunnolla, mutta ainakin vanhassa Zip:issäni jossa oli SBS:n carbon-palat jarruteho ei ollut kummoinen kylmänä ja juurikin tuollaista "savuttelua" ilmeni ja vinkumista ilmeni. Pienen lämmittelyn jälkeen jarruteho tosin parani huimasta, eikä vinkumista enää ilmennyt. Jarrulevy oli tosin myös päivitettyä mallia, jonka pinnoitus oli kuulemma juuri suunniteltu tuollaisille paloille.