Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

30.7.2012 18:35

Stefat

Re: Tekniset ongelmat

30.7.2012 19:11

Selvennätkö? :D Kaikki muu tekniikka onki hallussa, paitsi alakertaan ei oo koskaan tarvinnu koskea.
Ilmeisesti kuitenki kone irti ja auki noitten tarkistamiseks vai miten?

Re: Tekniset ongelmat

30.7.2012 19:17

Kampiakselin stefat näkee ulkopuolelta, että onko rikki/vuotaa. Toisen bäkee magneeton puolelta ja toisen variaattorin puolelta. Täytyy vain purkaa, että näkee ne stefat.

Re: Tekniset ongelmat

30.7.2012 20:17

Magneeton puolen stefa kutakuinkin tuon näkönen:
http://www.motot.net/galleria/kuva150515/
Ainakin erittäin paskanen ja kostea/märkä. Eli onks toi ny rikki vai ehjä? :D
Meen variaattorin puoleista katteleen seuraavaks.

Re: Tekniset ongelmat

30.7.2012 21:04

Ei se kovin karsean näköinen ole, mutta silti selvästi vuotanut. Eli vaihtoon menee. Sen saa helposti pois kun ruuvaat ihan perus puuruuvin siihen ja nyppäät pihdeillä ruuvin kannasta.

Re: Tekniset ongelmat

30.7.2012 22:14

Moro! tarttis taas ohjaavaa mielipidettä! Olen maalaamassa lohkoja, ja kone pitäisi irroittaa. Kysymys kuuluu: Miten saan sen magneeton luokse menevän johtokimpukan irti? En millään haluaisi purkaa kaikkia vesipumpun takana olevaa pelkästään muutaman johdon vuoksi. Onko jossaki liitintä? Tai jos vaa katkasen ja liitän ne (juottamalla) kasaan?

Re: Tekniset ongelmat

30.7.2012 22:20

Maalarinteipillä (kunnollisella) suojaat?

Re: Tekniset ongelmat

30.7.2012 22:38

Magneeton johtojen liitin löytyy yleensä hyvin läheltä itse magneettoa. Magneeton johtonippu on tuskin edes 20 cm pitkä. Esimerkiksi Piaggiossa liitin on kiinni magneeton kopan kannessa (samalla läpivienti), ja suojattu kumisella hupulla.

Re: Tekniset ongelmat

31.7.2012 1:25

Morjes! Mikähä ois hätänä ku skootteri pelittää ihan jees tasaisella maalla, mutta epätasaisella (kuoppaisella) alustalla ei enää ota kierroksia ollenkaan vaan hyytyy kokonaan, jos alusta on kokoajan epätasainen? Jos tulee vain yksi kuoppa, niin jättää ihan hetkeksi kierroksia välistä. Huoltoliikkeessä epäilivät kosketushäikkää sähköissä/paskaksi mennyttä tulppaa? Onko tämmöstä seurausta millään muulla vialla?

Re: Tekniset ongelmat

31.7.2012 1:27

Kyllähän se sähköongelmaan viittais. Kato että sytkäpuolen johdot on hyvin kiinni eikä oo hapettuneita tms.

Re: Tekniset ongelmat

31.7.2012 9:30

Katso tulpanhattu ja moottorin maadoitus (sähköstartin miinusjohto). Voit myös tarkistaa että sytytyspuola on hyvin kiinni rungossa.

Re: Tekniset ongelmat

31.7.2012 15:27

Hei missä on yamaha aeroxin maa piuha?

Re: Tekniset ongelmat

31.7.2012 15:52

Starttimoottoriin kiinnityksessä.

Re: Tekniset ongelmat

1.8.2012 18:46

http://www.youtube.com/watch?v=eKcUBZSx-p8

eli mikäs mahtaa olla vikana?

skootterissa kiinnis siis 50cc polin, gianellin tehari josta kuri pois ja 19 mm kaasutin, jossa 90 suutin ja neula keskiasennossa.

Re: Tekniset ongelmat

1.8.2012 20:55

Sähkövikaa.. koitappas ihan ensimmäiseksi vaihtaa tulppa uuteen.