Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.9.2012 17:05
Akkulaturi on syytä löytyä joka talosta jossa on moottoriajoneuvoja ja kannattaa käydä startin johtojen liitokset läpi, rasvata bendix huolella ja startinkin voi purkaa ja putsata ja rasvata. Vakio maadoitus on perseestä, kannattaa vetää 2,5mm2 piuha moottorilta akulle ja rungolle. Joissakin imureissa on startin piuhoissa semmoinen klipsiliitin joka kannattaa ohittaa ja esim. kolvata suoraan yhteen.
24.9.2012 19:10
Morjens!
Itsellä olisi sellainen ongelma että mopo ei lähde käyntiin.. Vesisateessa päätti sammua ja ei ole sen jälkeen liikahtanutkaan. Tulppaan ei tullut kipinää joten se meni vaihtoon samantien, jonka jälkeen kipinä ilmestyi.
Tämän jälkeen mopo ei käynnistynyt vieläkään. Kaasarissa sitten huomasin että Imukaulassa oli reikä joka oli tullut kun kumi oli lohkeillut.
Se meni suoraan vaihtoon ja uusi meni nippanappa paikalleen ja on siinä laitamilla on että pysyykö kiinni.
Noh, ei se mopo sitten alkanut millekkään eikä käynnistynyt. Myöhemmin huomasin ettei tulppaan tule kipinää...? vaikka uusi on siis paikoillaan. Puolaa on kokeiltu vaihtaa eikä auta. Missä vika?
EDIT: tässä ihan sivuseikkana kysyisin että mistä johtuu, kun lähtee esimerkiksi valoista, kiihtyy hyvin sen 4sekunttia, sitten moottori vähän hiljenee ja ei kiihdytä yhtä lujaa, ja siitä sitten alkaa hiljalleen vauhti nousemaan. rullat on vaihettu, oisko 5.4grammaa muistaakseni ja VP jousi, malossin violetti kisajousi. ja sähkörajottimella on nakattu kuikkaa.
24.9.2012 19:33
Putsaa kaasari ja vaihda tulpanhattu johonki silikooniseen.
24.9.2012 20:29
Onko se akku ladattu kun kaupasta sen ostan vai tarvitsenko laturin?
24.9.2012 20:37
Ei ole, tai ainakaan se ei ole 100% täysi. Osta vaan laturi. .)
24.9.2012 20:51
Zoneri kirjoitti:Ei ole, tai ainakaan se ei ole 100% täysi. Osta vaan laturi. .)
Geeli vaiko huoltovapaa akku? Kauheen vaikeeta...
Mutta riittääkö se käynnistykseen? Meinaan lähellä on moottorihalli jossa on laturit sun muut härpäkkeet.
24.9.2012 23:19
Vakio akku on 4 Ah joka kyl vakiolle riittää hyvin, ite oon laittanu omaan 10 Ah akun ja ei oo virrasta pulaa ollut vaikka joutuski sahailee vähän pitempään, kunnos oleva mopo kyl lataaki sitä varsinki pidemmillä matkoilla aika hyvin. Ja ei oo 100% täytenä ainakaan mun akut tullu, laturi maksaa ehkä kympin ja saatat tarvita sitä myöhemminkin niin ei se kallis sijoitus ole...
25.9.2012 22:16
radon- kirjoitti:Vakio akku on 4 Ah joka kyl vakiolle riittää hyvin, ite oon laittanu omaan 10 Ah akun ja ei oo virrasta pulaa ollut vaikka joutuski sahailee vähän pitempään, kunnos oleva mopo kyl lataaki sitä varsinki pidemmillä matkoilla aika hyvin. Ja ei oo 100% täytenä ainakaan mun akut tullu, laturi maksaa ehkä kympin ja saatat tarvita sitä myöhemminkin niin ei se kallis sijoitus ole...
Koulussa käväsin kattomassa ton akun jännitteen.
Vähän yli 12V näytti yleismittarilla ja 7 Ah akku. Eli siis joku muu asia miks ei toimi? Mikäköhän siinä nyt on.. Voikohan olla joku maadotuspropleema tai sit tulpasta kiinni? Mahtaiskohan motosportista saada tulpan ja tulpanhatun jos se siitä onpi kiinni?
ps. mistä mihin maadotusjohto menee ja mistä saisin sopivan?
Bilteman sytytystulpista mikä? Mikä Solifer XTR50 Exportissa on, kellään hajua?
25.9.2012 23:57
Kato maadotukset kuntoon. Vedä vielä vaikka piuha akulta runkoon ja rungosta koneeseen. Ja tulpaks C7HSA. Eli sama kun mankissa.
26.9.2012 11:52
On se perkele kumma kun tuo oma romu lähe käyntiin.
Vissiin on kaasarissa vikaa kun tuntuu, että se ei välttämättä saa bensaa.
(tai sitten vois vaihtaa bensat kun jotain 1,5kk seisonu siellä tankissa
)
ja se kiristin ei ees ollu kiristäny vaan se mokomakin nokkaketju roikku siellä ihan löysänä
tällämenoomyyntuonpaskanjollekkinjonnelle......
26.9.2012 12:33
No jos nyt laittaisit noi asiat kuntoon, esim. kiristäjän kuntoon. Siittä ei hyvää seuraa jos on ketju löysällä. Enkä kyllä usko että bensa 1,5kk menis vanhaks, kyllä puolen vuden seisonnan jälkeenki lähtee käyntiin.
27.9.2012 13:00
Kiristin ei maksa paljoa ja aina on virhekokoamisen mahdollisuus nääs jos jousi unohtuu niin eipä kiristä.
27.9.2012 14:09
Tervehdys kaikille!
Ostin tuollaisen Baotian mikälie skootterin, ja tarviisin apuja. Vekotin ei käynnisty, jos irrottaa kaasarille tulevan ilmaputken ja tukkii kädellä osan kaasarin imupuolesta niin saattaa saada käyntiin (ei saa bensaa?)
Startti pyörii ok. Kipinää en ole kattona.
Eli aikomus olisi tarkistaa polttoainehana (alipaineella toimiva,ko?) ja suodatin.
Vaihtaa tulppa ja hattu
ilmeisesti luisti näissä heikko kohta.
MOPOON ON uusittu kaasari ja imukaula, pitää tarkistaa niitten tiiveys ja kiinnitys.
Jos löytyy muita vinkkejä niin saa laitta tähän tai YV, koetan kohta tuota ruveta arpomaan
Vuosimalli 2006 ja merkki zoner
27.9.2012 14:31
Lue aloitusviesti tarkkaan, siellä kerrotaan paljon perustietoa.. ¨
Alipainehanan tilalle passaa Tunturi/Soliferin bensahana jossa on oikein varatankkiasentokin, vaikea kiristää tiiviiksi mutta asentamalla saa tiiviin. Kato että onko ilmanputsari kunnossa, jos on tukossa niin ei varmasti lähde käyntiin. Peltinen tulpanhattu pitää ehdottomasti vaihtaa muoviseen, paras valinta on täyssilikoninen johon ei vesi mene vaikka yrittäis! Tulpaksi NGK C7HSA tai CR7HSA, sama kuin mankissa.
Kaasuttimen kumiluistin saa kestämään pitkään kun käsittelee sen kumi/muovihoidolla. Kannattaa myös imukaulaa ja ilmanputsarin letkuakin käsitellä vaikka kerran vuodessa niin pysyy parempana eikä ala vuotamaan.
27.9.2012 18:32
Toi, että saattaa lähteä, jos tukkii imupuolta, vaikutatis ettei saa bensaa. Jos kaasarin oot vaihtanu niin voi olla että siinä on liian pieni suutin.