Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.7.2012 22:22

Siis säädit kohoa, miten? Ja turha niitä suuttimia on porailla tai ite suurentaa, se on niin toivotonta hommaa kun virtausarvot yms. menee ihan vituiks. Melkeen täysin varmaa ettet sitä saa toimimaan kunnolla suutinta ite suurentamalla.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

17.7.2012 22:43

Siis siinä kohossa oli semmonen metalliläpyskä mikä rajottaa sen kuinka auki se pääsee, niin sitä hieman väänsin (en paljoa). Mutta ei muuttanut asiaa mitenkään niin käänsin takaisin.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.7.2012 11:31

Säädit siis bensanpintaa. Kannattaa pitää se vakioarvossaan ellei moottorin toiminnassa ole häiriöitä. Mikäli kaasari tuppaa tulvimaan kallistettaessa tai jopa suorassa, voi bensanpintaa kokeilla laskea. Jos seos vetää laihalle kallistettaessa kaasaria, voi bensanpintaa kokeilla nostaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.7.2012 17:41

Onkos kukaa asentanu tollasta Photecoo Aeroxiin, jos on niin kertois, että mistä löytää tarvittavat piuhat, jotka pitää kytkeä rajoittimeen ?

Eli meneekö kutakuinkin näin:

Punainen= akun plussaan
Keltainen= akun miinukseen
Musta= akun miinukseen
Vihreä=CDI:stä lähtevään valko-siniseen johtoon (enemmän valkoista) ?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.7.2012 17:53

metukka kirjoitti:Onkos kukaa asentanu tollasta Photecoo Aeroxiin, jos on niin kertois, että mistä löytää tarvittavat piuhat, jotka pitää kytkeä rajoittimeen ?


Phot-econ/Pinascon johdot kytketään näin:
-Vihreä: CDI:n ja impulssikäämin väliin (uudemmat sähköt: valko-siniseen piuhaan, vanhemmat sähköt: punavalkoiseen piuhaan)
-Keltainen ja musta: akun - / runko
-Punainen: virtalukon plus / siellä missä on virtaa kun mopo on päällä ja ei ole virtaa kun mopo ei ole päällä

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.7.2012 18:13

Kiitoksia vaan, näillä sitten mennään. ;)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.7.2012 23:13

Itellä on Solifer XTR '08 joka kiihtyy hitaampaa kun vanha mummo kaupan kassalla. Ei mitään virejä, en oo suuttimia vaihtanut, vakio putsari, vakio rullat, ei mitään kureja pois (ellei entinen omistaja oo ottanut pois, väittää että kulki sillä 70, :lol: ) Haluaisin saada vähän lisää kiihtyvyyttä. Rullat jos vaihtaa niin eikö se kule sitten hitaampaa, ja kulkee just tasan 50. Haluaisin saada vähän apua, että mitä tekee tuolle. Eli en halua et kulkee ~ 30-40, mut kiihtyy sit hyvin.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

18.7.2012 23:32

Kiintyvyyttä et oikeen saa muutakun isommalla pytyllä. 72cc pytyllä ja muilla vakio-osilla kulkee jonku 60-65.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.7.2012 11:07

zambb kirjoitti:Itellä on Solifer XTR '08 joka kiihtyy hitaampaa kun vanha mummo kaupan kassalla. Ei mitään virejä, en oo suuttimia vaihtanut, vakio putsari, vakio rullat, ei mitään kureja pois (ellei entinen omistaja oo ottanut pois, väittää että kulki sillä 70, :lol: ) Haluaisin saada vähän lisää kiihtyvyyttä. Rullat jos vaihtaa niin eikö se kule sitten hitaampaa, ja kulkee just tasan 50. Haluaisin saada vähän apua, että mitä tekee tuolle. Eli en halua et kulkee ~ 30-40, mut kiihtyy sit hyvin.


Kyllähän se varmaa kulki 70 omaan mittariin ja alamäkeen myötätuuleen.
Mut josset isompaa pyttyy haluu laittaa niin kyllä niillä kevyemmillä rullillla sitä kiihtyvyyttä jonkun verran saa. Itellä ainakin oli ihan huomattava muutos.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.7.2012 16:13

Mikähän mahtaa olla vikana?
- Laitoin tossa jokunen aika sitten 72cc sylinterisarjan tuohon omaan kymco agility -07;aan. Ja räplänny tota kaasaria ja yrittäny saaha toimii mutta ei. Nyt 84 suutin sisässä. Lähti käyntiin ja kävin testin ajamassa, sitten sammutin ja jokusen ajan sitten iskin käyntiin. Ekaks lähti käyntiin ja sitten sammui, eikä nyt taas lähde sitten millään käyntiin. Myös 90 suutinta on kokeillut mutta silloin alkoi booata isommalla kaasulla (tai pätkimään oikeastaan).

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.7.2012 17:23

Ei siis lähe käyntiin? Koitappa laittaa bensaa tulpanreiästä, hörähtääkö? Myös starttisprayta voit koittaa bensa sijasta. Jos ei edes hörähdä niin uutta tulppaa testaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.7.2012 20:38

Nyt isketty 90 suutin (hiontatahnalla otettu ihan hiukan isommaksi) ja pipercross. Ajelin jonkun vartin sillein että yhessä välissä sammutin viideksi minuutiksi ja lähti vielä käyntiin. Mutta vartin ajon jälkeen kun tulin kotia ja viivyin sisällä 10min ja takaisin ulos. Niin kappas. Ei lähtenyt enään käyntiin. Tulppa aivan kuiva. Joten mistäköhän tämmöinen mystinen vika voi johtua? ;o

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.7.2012 21:03

Osta kunnon suuttimia, eikä mitään omapatentteja. 72cc:llä ja muilla vakio-osilla 90-95 on hyvä. Eli vakioputsarilla. Joten joko laitat nyt reilusti isomman suuttimen tai vaihat vakioputsarin. Joka kaikkien kinkkivirittäjien mukaan on aivan riittävä 90cc:lläki.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.7.2012 21:32

Minulla oli 90 suutin kiinni vakioilmanputsarilla. Toimi lyhyemmän ajan kun tolla piper crossilla ja isonnetulla 90 suuttimella.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

21.7.2012 2:17

kokeile 100 suutinta